• Anzil

    Hur EXAKT reagerar ni kvinnor när någon ''smyg tafsar'' på er?

    Detta är ett känsligt ämne. Så för de känsliga ber jag vänligen att lämna tråden. Om ni vill skriva något otrevligt, vill jag gärna att ni lämnar tråden istället för att vara fräcka och skriva något hemskt.

    Ingen fråga är för dum, och man skall alltid ta modet att våga ställa. Det är så man lär sig, eller hur?

    Nåväl, jag undrar till er kvinnor. Hur reagerar ni om någon vid trång utrymme, känner att någon tar sin hand mot eran bak. Och låtsas som om att de kommer åt den. När i själva verket är det bara för att få känna den.

    Jag som man vid 22 års åldern, bryr mig inte alls egentligen. Ovasett om personen är aktrativ eller inte. Kön, spelar en vis roll. Helldre en kvinna än en man. Men samtidigt bryr mig inte så väldans mycket egentligen.

    Denna lilla ''smyg tafsa'' får mig att känna mig attraktiv.

    Det har hänt fler tal gånger. Oftast kvinnor.

    Enda gången jag kände mig obekväm var när en kvinna vid en bussen. När bussen var full. Och hon hade sin bröst mot mig, och på något sätt gled den mot min arm. Jag hade min arm i en sådan stång. Väldigt osäker om hon gjorde det med vilje dock, men det kändes så. Varför i sådana fall inte vända på sig. Och varför gnida så pass mycket, när bussen inte ens skakade så jättemycket. Jag och andra kunde hålla balansen och kunde stå relativt stilla. Men hon gned den, fram och tillbaks. För mig kändes det som om hon låtsades som om bussen var skakig/gungig. Ni som brukar åka buss, förstår nog vad jag menar.

    Jag kände mig obekväm för att jag inte visse om hon tyckte om det. Det kanske var så att hon råkade på riktigt, för att bussen var så full, jag vet inte. Jag kunde i alla fall inte förflytta mig.

    Flera gånger har det hänt när man gått upp för trappor. Och bekanta som man umgås med på dagen, tar sin hand och ''slår'' till där bak. Ni vet. När man går upp för trappor, så kanske man har gungande armar. Men det har hänt fler tal gånger där jag blir träffad där bak.

    Även vid fulla bussar, och liknade. Så känner man smekningar vid låren och baken.

    Som sagt, för mig gör det absolut ingenting. Aktrattiv som oattraktiv. Jag bryr mig inte. Jag får bara känslan av att jag är attraktiv när det inträffar.

    Men hur är det för er kvinnor. Blir ni vansinniga, eller vad händer i er?

    Jag ställer frågan bara av nyfikenhet. För jag tror inte att det är någon skillnad alls, som man som kvinna.

    Tror att även män kan reagera vansinnigt när kvinnor skulle göra något sådant här. Även för kvnnor, dör det finns vissa som blir vansinniga och andra kanske tycker om det?

    Jag ställer frågan, för jag vill veta vad ni har att säga, istället för att jag sitter här och gissar..

    Detta kanske är en knäpp tråd, det är nog också rätt känsligt. Så för de känsliga, hänvisar jag att gå någon annanstans. TACK!

  • Svar på tråden Hur EXAKT reagerar ni kvinnor när någon ''smyg tafsar'' på er?
  • Tilja

    Om en man skulle hålla på så och man ser att det är med flit så skulle jag tolka det som att han tycker att han har rätt att göra vad han vill med min kropp, vilket såklart skulle kännas sjukt obehagligt (ungefär samma känsla som när man blir mobbad)! Om det hade varit uppenbart att det var meningen så skulle jag antagligen blänga argt, flytta mig och kanske slå till hans hand och säga ifrån.

  • K grrl

    Nja, jag kan inte påstå att jag gillar det. Jag kan tycka att det är rätt skönt och trevligt, men då vill jag att det ska finnas någon sorts connection - vi står och pratar, eller vi har kollat på varandra eller dylikt. I det finns ju någon slags hopp om en fortsättning. Att någon går förbi och stryker över baken är bara meningslöst.

  • doge

    Minns när jag var i stan första gången typ när jag var runt 10. En äldre man tryckte då sitt stånd i ryggen på mig när det var trångt på tbanan. 
    Det kändes väldigt obehagligt men jag vågade inte säga eller göra nåt, flyttade mig bara därifrån. 

  • MammaNoel87

    Om det är män. Attraktiva kvinnor kan eventuellt få gnugga tuttarna på mig

  • SpanskaFlugan

    Om det sker lite i smyg, som om de försöker få det till att de bara "råkar" komma åt mig då stirrar jag ut dem, eventuellt säger jag högt nåt i still med "ta bort din han från min rumpa" så att andra hör. Det brukar få dem att skämmas rejält. Om de gör det öppet och med flit skäller jag ut dem. Rejält.

    En gång på gymmet låg jag i maskinen som tränat baksida lår, leg curl, och då ligger man lite med rumpan i vädret. Då kom ett gäng grabbar i 17-18 års åldern och en av dem smiskade till mig på rumpan och garvade högt. Jag flög upp ur maskinen och rusade efter dem och skällde så alla i gymmet stannade och tittade. Grabben försökte spela balla Allan och sa "öh det va bara på skämt" och garvade med polarna på det där typiskt hjärndöda sättet bara tonårskillar gör. Så jag tog tag mellan benen på honom och drog, hårt, och frågade om han tyckte det var kul. Killen vek sig dubbel, polarna garvade ännu mer och jag skällde ut hela gänget. Det som bet bäst var när jag frågade vad sorts mammor de hade som uppfostrat så vidriga söner. Slutade med att de blev portade från gymmet på livstid. Gymmet ringde även föräldrarna till de som var under 18. En av mammorna kom och hämtade sin son, den utskällningen fick min att se ut som en lätt bris....


    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • glutten
    SpanskaFlugan skrev 2015-06-30 22:42:18 följande:

    Om det sker lite i smyg, som om de försöker få det till att de bara "råkar" komma åt mig då stirrar jag ut dem, eventuellt säger jag högt nåt i still med "ta bort din han från min rumpa" så att andra hör. Det brukar få dem att skämmas rejält. Om de gör det öppet och med flit skäller jag ut dem. Rejält.

    En gång på gymmet låg jag i maskinen som tränat baksida lår, leg curl, och då ligger man lite med rumpan i vädret. Då kom ett gäng grabbar i 17-18 års åldern och en av dem smiskade till mig på rumpan och garvade högt. Jag flög upp ur maskinen och rusade efter dem och skällde så alla i gymmet stannade och tittade. Grabben försökte spela balla Allan och sa "öh det va bara på skämt" och garvade med polarna på det där typiskt hjärndöda sättet bara tonårskillar gör. Så jag tog tag mellan benen på honom och drog, hårt, och frågade om han tyckte det var kul. Killen vek sig dubbel, polarna garvade ännu mer och jag skällde ut hela gänget. Det som bet bäst var när jag frågade vad sorts mammor de hade som uppfostrat så vidriga söner. Slutade med att de blev portade från gymmet på livstid. Gymmet ringde även föräldrarna till de som var under 18. En av mammorna kom och hämtade sin son, den utskällningen fick min att se ut som en lätt bris....


    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
    Satan vilken grym historia!!! Älskar detta.

    Till TS: Det beror mycket på situationen exakt hur jag reagerar, men jag reagerar ALDRIG positivt eller ens likgiltigt. Kan bli rasande, ledsen, rädd eller alltihop samtidigt.
  • HäckHäxan

    Hmm det beror helt på vem som gör det och på vilket humör jag själv är på. Smygtafsande har jag svårare för en en klapp i baken helt öppet. Idag har jag fått en smisk på arslet av min bästis, helt ok, jag daskade honom på baken först tidigare på dagen liksom. Igår klämde han på mina bröst, inte diskret för fem öre alls, men jag kan inte annat än garva helt ärligt.

    Ibland kan jag garva om någon random dude gör sådär också det beror som sagt på humöret och mkt på sättet de gör det, situationen i sig.

    Bli gnuggad på bussen osv hade jag bara blivit irriterad över tror jag. Är det på ett småflörtigt sätt med en viss jargong så kan jag hänga på bara för att det roar mig och jag har roligt.


    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Blgebo

    Första gången vände jag mig om, bad vederbörande lägga av direkt. 
    Sedan gjorde han om det en gång till, en timme senare( var ute på krogen), då tryckte jag upp honom mot väggen och hotade slå ner honom. På den tiden vägde jag 10 kg mer, och det var inte fett... Liten kille som hade gått på myten om lättfotade svenska kvinnor... Hade det varit en normalstor kille hade jag nog blivit rädd och gått till vakterna, 

    Har vid ett annat tillfälle gett en kille en örfil när han tog mig på baken. Vände på klacken och klappade till bara. Kändes bra, ohc han bad om ursäkt. 

  • EnAnonumius

    Smygtafsare får alltid en armbåge eller en knytnäve i magen av mig.

    Armbågen om han kommer bakifrån...
    Knytnäven om han är framifrån.
    Har jag inte gett tillåtelse att tafsa på min kropp så skyll dig själv om du får en näve i magen. Bonusen i det läget blir ju om man lyckas att träffa solarplexus.

    En ENDA gång har jag blivit paff av en tafsare som jag sprang på en gång på en spårvagn. Han var dock annorlunda, han smög aldrig, utan tog ett rejält tag i arslet på mig och sa "gosig häck"  Jag blev så jäkla paff över det agerandet att jag bara brast ut i ett snopet asgarv.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hur EXAKT reagerar ni kvinnor när någon ''smyg tafsar'' på er?