• Izi

    5:2

    Hej! Ja började köra 5:2 för en vecka sedan, min 3e dag med lågkalorier idag. Lite knepigt är det att hålla hungern borta. Vi kanske kan peppa å tipsa varandra om erfarenheter med tiden ????

  • Izi

    Fantastiskt! Vilket resultat ???? Antar att de är väldigt lite kalorier i buljong, vad använder du för buljong?

  • Izi

    Ska jag nog prova på Torsdag som blir nästa lågkalori dag. Idag är jag sjukt hungrig hela tiden... De klarade jag mig ifrån i Torsdags. Nu ska jag laga lite lax å koka massa grönsaker :D

  • Izi
    nokitus skrev 2015-07-13 18:25:12 följande:

    på mina fastedagar äter jag egentligen inget annat än en nutrilett smoothie och dricker buljong, kom fram till att jag är mindre hungrig om jag inte äter alls, än om jag äter 500 kcal....

    så mitt totala fastedagsintag ligger på runt 240 kcal....


    Ja kanske blir lättare att köra smoothies de dagarna, för jag blev mer hungrig av att äta. Kvällarna är värst, ja kan inte somna hungrig. Igår tog jag en 45 minuters rask promenad så att jag kunde äta lite kvarg innan jag skulle sova.
  • Izi
    Starka skrev 2015-07-13 19:18:42 följande:

    Har kört 5:2 i ungefär ett halv år( har varit några uppehåll) har gått ner 25 kilo

    Jag är lite lat av mig så på fastedagarna äter jag gärna kvarg snabbt och enkelt.


    25 kg på ett halvår, de är ju väldigt bra.... Hur lång tid tog det innan du såg nån effekt av 5:2? Ja började förra veckan, hoppas de ger nå resultat till nästa vecka så man blir motiverad att fortsätta.
  • Izi

    Hur tänker ni med kalorier in och minus av träning? Idag har jag ätit runt 1900 kcal totalt men gick en väldigt rask promenad på ca 1,3 mil så har förbränt ca 1300 kcal. Ja kaloriräknar med My Fitnes pal å har endomondo sportstracker kooplad till de kontot Dagens energi slutar på ca 600 kcal. Men hur tänker ni? Skulle ni räkna de som en faste dag eller inte? Och om ni inte räknar de som en faste dag tror ni de är bäst att köra faste dagen imorgon eller nån dag senare?

  • Izi

    Hur har det gått för er? Ja har hållt på i 4 veckor nu men vågen visar plus minus noll ????

Svar på tråden 5:2