Inlägg från: Moderno |Visa alla inlägg
  • Moderno

    Nu har jag sorterat igenom mina filmer

    Hur mycket pengar uppskattar du att du lagt?

  • Moderno
    Aniiee skrev 2015-07-02 14:23:06 följande:

    Ändrar mig: det måste vara bortåt 15 000...... Bara special edition av LotR kostar ju en tusenlapp.

    Sen ska vi ju inte ens fundera på vad det blir om man lägger till alla tv-serier =P


    Det var ju faktiskt inte så farligt . Snittkostnaden blir väl då bara 15 kr/film?

    Jag brukade köpa en hel del filmer på loppisar i uråldern innan Youtube (/HBO/Netflix) tiden. Då brukade jag också hitta billiga filmer. Numera köper jag kanske en film om året (plus ev någon serie-box). Men om man jämför priset, så kostar det ju en hel del även att ha betalabonnemang. Filmerna är ju en engångskostnad.
  • Moderno
    Aniiee skrev 2015-07-02 19:32:53 följande:

    Räknar jag så dåligt i sommarvärmen? Förvånar mig inte det minsta.... får nog lägga en nolla till på de 15 000...


    Men det handlar ändå om upplevelsen i slutändan (och jag tyckte din jämförelse med cigaretter var träffande; tänk vad mycket pengar som bokstavligen går upp i rök där! Filmerna har du ju kvar så länge du vill och har plats att avvara). Kan lägga till att jag är så gammal att jag under större delen av min ungdomstid hyrde film i en videobutik. Det måste ha blivit en massa pengar det också när jag tänker efter.

    Vissa filmer man sett har ju varit riktigt usla. Men finns det någon film som du verkligen har ångrat att du såg?
  • Moderno
    Aniiee skrev 2015-07-02 21:03:42 följande:

    Ja, jag tyckte också att jämförelsen med cigg var bra =P *mallar mig* 

    Hyrt en del har man ju gjort, men vi var alltid bra på att köpa. Redan på tidigt 90-tal hade vi över 100 VHS-er (en hel vägg i vardagsrummet.....) Jag har heller aldrig riktigt gillat det där med bio (chalk that up to my asperger's), så att köpa film var lösningen ofta.

    Ja, jag ångrar Avatar.  So hate me. Och så ångrar jag Maleficent och Queen of the Damned. Och en massa riktigt usla b-skräckisar.


    Jaså, Avatar? Den var lite otippad. Hur kommer det sig?
Svar på tråden Nu har jag sorterat igenom mina filmer