• Maräng87

    Någon mer som försökt få till ett syskon i över ett år utan framgång?

    Jag (och min man) har en dotter född 2012 som blev till på femte försöket. Förra året kände vi oss redo för att försöka få till ett syskon till vår fina tjej. Nu står vi här efter ett år av försök utan något som helst resultat och jag blir mer och mer nedstämd för varje nytt misslyckande.

    Har inte hittat någon passande tråd i ämnet då de flesta antigen verkar blir gravida i stort sett med en gång eller försöker få sitt första barn.

  • Svar på tråden Någon mer som försökt få till ett syskon i över ett år utan framgång?
  • JCW81

    Vi bor i Staffanstorp! =) Du har inte heller hittat ngn klinik i Lund va? Finns Nordic ivf i Limhamn också cura öresund vid mobilia vilken vi tänkte kontakta. 

  • Fian88
    JCW81 skrev 2015-07-27 18:11:01 följande:

    Vi bor i Staffanstorp! =) Du har inte heller hittat ngn klinik i Lund va? Finns Nordic ivf i Limhamn också cura öresund vid mobilia vilken vi tänkte kontakta. 


    Nej jag har inte hittat nått här. Tur Malmö är nära
  • Maräng87
    JCW81 skrev 2015-07-27 16:10:36 följande:

    Hej!
    Har en son på drygt 6 år, försökt få till ett syskon i tre år med ett utomkvedsskap som resultat. En äggledare mindre och nu har det gått två år utan att ngt hänt... Börjar undra om jag kan bli gravid igen... Sonen kom till på första försöket. Så det är väldigt frustrerande nu att inget hänt på så lång tid... Funderar på att söka oss privat i Malmö till hösten...


    Välkommen till tråden :)
  • Tedax
    JCW81 skrev 2015-07-27 16:10:36 följande:

    Hej!
    Har en son på drygt 6 år, försökt få till ett syskon i tre år med ett utomkvedsskap som resultat. En äggledare mindre och nu har det gått två år utan att ngt hänt... Börjar undra om jag kan bli gravid igen... Sonen kom till på första försöket. Så det är väldigt frustrerande nu att inget hänt på så lång tid... Funderar på att söka oss privat i Malmö till hösten...


    Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

    Det låter riktigt drygt med två års försök, hoppas det går vägen för er snart.
  • Tedax

    Hur går det för alla?

    Här är mensen slut och ÄL borde vara någon gång till helgen. Hoppas bara makens förkylning har gett med sig tills dess... Det känns ju inte så charmigt med schemalagd sex, speciellt inte med en sjuk man. Flört 

    Suck, just nu känns det lite tungt, sonen tog dryga 15 försök att få till och jag trodde aldrig att det skulle behöva ta ännu längre tid med ett syskon. Och nu börjar det kännas osäkert om det blir något överhuvudtaget. Gråter Min man är mycket bättre på att glädjas över det underbara barn vi faktiskt har, jag önskar jag kunde tänka mer så själv...

  • Fian88
    Tedax skrev 2015-07-28 21:19:53 följande:

    Hur går det för alla?

    Här är mensen slut och ÄL borde vara någon gång till helgen. Hoppas bara makens förkylning har gett med sig tills dess... Det känns ju inte så charmigt med schemalagd sex, speciellt inte med en sjuk man. Flört 

    Suck, just nu känns det lite tungt, sonen tog dryga 15 försök att få till och jag trodde aldrig att det skulle behöva ta ännu längre tid med ett syskon. Och nu börjar det kännas osäkert om det blir något överhuvudtaget. Gråter Min man är mycket bättre på att glädjas över det underbara barn vi faktiskt har, jag önskar jag kunde tänka mer så själv...


    Tror äl var i fredags! Enligt min ena app har jag bim på söndag och enligt en annan på tisdag. Inga känningar alls och magkänslan säger att det inte blev nått. Men vi får se . Väntan känns inte så olidlig den här gången i alla fall, så det är ju positivt .
    Förstår att det måste kännas jättejobbigt! Vi behövde ju inte kämpa första gången så har inte varit tvungen att gå igenom det här en gång tidigare.
  • JCW81

    Fick bruna spottings i sö på bim. Blött brunt och sen rött. Tog ett gravtest idag ändå men negativt såklart. Vet inte om jag litar på dt men jag måste väl.. Skengravid som vanligt......

  • Maräng87

    Jag har också bim på söndag tror jag. Har känt mig lite konstig men det betyder antagligen inget som vanligt. Inte alls samma symptom som sist heller.

  • Tedax
    JCW81 skrev 2015-07-28 23:20:22 följande:

    Fick bruna spottings i sö på bim. Blött brunt och sen rött. Tog ett gravtest idag ändå men negativt såklart. Vet inte om jag litar på dt men jag måste väl.. Skengravid som vanligt......


    Hur har det gått?
  • Tedax

    Håller tummarna för er med BIM i dagarna.

    Hoppas på fina plus för att muntra upp oss alla, det måste gå att få ett barn till, även om det tar tid...

Svar på tråden Någon mer som försökt få till ett syskon i över ett år utan framgång?