• Snuff123

    Fler som måste gå ner i vikt för att få hjälp?

    Hej!

    Jag och min man har försökt att skaffa barn i 1,5-2 år utan resultat. För att starta en utredning måste jag gå ner minst 14 kilo i vikt. Därför kör jag nu stenhårt med Viktväktarna. Har tidigare gått ner 17 kilo med Viktväktarna, så jag vet hur det funkar och ATT det funkar.

    Är vi fler som kämpar för att gå ner så att vi jan få hjälp? Skulle vara kul att stötta och peppa varandra! Heja oss!

  • Svar på tråden Fler som måste gå ner i vikt för att få hjälp?
  • Anonym (Här!)

    Idag är det en såndär dag jag bara vill vara fertil och kunna bli gravid. Alla blir gravida inom ett år.. Min man har en dotter sen tidigare och det tog dom sex månader. Här sitter vi och är inne på tredje året. Vi går ju runt och tänker hela tiden på vems "fel" det är? Fy fan för såna dagar som idag :(

  • Marie357
    Anonym (Här!) skrev 2015-07-17 12:13:31 följande:

    Idag är det en såndär dag jag bara vill vara fertil och kunna bli gravid. Alla blir gravida inom ett år.. Min man har en dotter sen tidigare och det tog dom sex månader. Här sitter vi och är inne på tredje året. Vi går ju runt och tänker hela tiden på vems "fel" det är? Fy fan för såna dagar som idag :(


    Ja de där jävla dagarna är hemska.. 


    Även om jag har 3 fantastiska ungar så finns ju längtan där ändå...

  • Anonym (Här!)
    Marie357 skrev 2015-07-17 13:38:31 följande:

    Ja de där jävla dagarna är hemska.. 

    Även om jag har 3 fantastiska ungar så finns ju längtan där ändå...


    Oja det värsta är väl att dotterns mamma påpekar detta varför inte vi har fått några barn och frågat runt varför vi inte har skaffat, att det måste vara nått fel med mig osv. Det skapa en otrolig stress hos mig :(
  • Snuff123
    Anonym (Här!) skrev 2015-07-17 14:25:46 följande:

    Oja det värsta är väl att dotterns mamma påpekar detta varför inte vi har fått några barn och frågat runt varför vi inte har skaffat, att det måste vara nått fel med mig osv. Det skapa en otrolig stress hos mig :(


    Men gud, varför gör hon det?? Taskigt! Såna dagar är hemska...
  • Anonym (Varit där!)

    Hej.

    Är inte i er sits,men har varit. Förra sommaren vägde jag 115 kg. Jag å sambon hade försökt få barn i 1.5 år. Jag har opererat bort cystor 5 ggr under ca en 10års period och de opererade även bort ena äggledaren. Var på gyn å de hittade inget fel menkrävde viktnedgång om jag skulle få hjälp. Tog den drastiska vägen å började äta pulver kombinerat ett mål mat/dag. 6 månader senare vägde jag 80kg pch så mycket piggare. På nyårsafton plussade jag och har nu ca 7 veckor tills tvillingarna kommer! Japp,önskade nog för mkt för det blev två på helt naturlig väg.

    Vill med detta inlägg inte skryta som jag hoppas att ni förstår utan bara berätta min historia och ge lite hopp om att det kan gå, å i bland går det fort och man fårmer än man kan drömma om. ..

  • Snuff123
    Anonym (Varit där!) skrev 2015-07-17 22:55:59 följande:

    Hej.

    Är inte i er sits,men har varit. Förra sommaren vägde jag 115 kg. Jag å sambon hade försökt få barn i 1.5 år. Jag har opererat bort cystor 5 ggr under ca en 10års period och de opererade även bort ena äggledaren. Var på gyn å de hittade inget fel menkrävde viktnedgång om jag skulle få hjälp. Tog den drastiska vägen å började äta pulver kombinerat ett mål mat/dag. 6 månader senare vägde jag 80kg pch så mycket piggare. På nyårsafton plussade jag och har nu ca 7 veckor tills tvillingarna kommer! Japp,önskade nog för mkt för det blev två på helt naturlig väg.

    Vill med detta inlägg inte skryta som jag hoppas att ni förstår utan bara berätta min historia och ge lite hopp om att det kan gå, å i bland går det fort och man fårmer än man kan drömma om. .. smile1.gif


    Oj! Vad underbart - och bra jobbat! ????

    Har du nåt tips på hur man ska hålla hoppet vid liv? Psykiskt påfrestande att kämpa utan framgång ????

    Tack för ditt inlägg, det tände en liten låga av hoppfullhet!
  • outerspace

    Hoppar in här :)


    Försökt i två år vi med, och precis som dig TS tog jag till slut mod till mig och ringde. Efter lite 'Nej, ring dit istället' samtal så kom jag rätt. Allt lät jättebra, och till och med när jag sa min vikt lät hon inte jättenegativ, sen räknade hon ut BMI. Mitt ligger på 43 och jag måste ned till under 35 för att få hjälp. Försökte fråga om jag åtminstone kunde få testa mot PCOS, men icke. Allt hon sa var då 'Gå ned i vikt och kom tillbaka' ungefär. 

    Försöker ta mig nedåt, har 25 kilo att förlora innan jag kommer dit. 

  • Snuff123
    outerspace skrev 2015-07-18 18:38:36 följande:

    Hoppar in här :)


    Försökt i två år vi med, och precis som dig TS tog jag till slut mod till mig och ringde. Efter lite 'Nej, ring dit istället' samtal så kom jag rätt. Allt lät jättebra, och till och med när jag sa min vikt lät hon inte jättenegativ, sen räknade hon ut BMI. Mitt ligger på 43 och jag måste ned till under 35 för att få hjälp. Försökte fråga om jag åtminstone kunde få testa mot PCOS, men icke. Allt hon sa var då 'Gå ned i vikt och kom tillbaka' ungefär. 

    Försöker ta mig nedåt, har 25 kilo att förlora innan jag kommer dit. 


    Varmt välkommen!

    Ja, det är precis så som de sa till mig med typ. Snacka om käftsmäll. Men samtidigt är det bra för det är ju inte bra att bära på extrakilon. Mitt BMI ligger på 35.

    Vi fixar detta!!! Bara var och en har sin egen plan. :)

    Imorgon ska jag och maken ut och gå en timme. Mer motion och nyttigare kost, då är vi snart på god väg! ;)
  • outerspace
    Snuff123 skrev 2015-07-18 22:23:57 följande:

    Varmt välkommen!

    Ja, det är precis så som de sa till mig med typ. Snacka om käftsmäll. Men samtidigt är det bra för det är ju inte bra att bära på extrakilon. Mitt BMI ligger på 35.

    Vi fixar detta!!! Bara var och en har sin egen plan. :)

    Imorgon ska jag och maken ut och gå en timme. Mer motion och nyttigare kost, då är vi snart på god väg! ;)


    Tack :D

    Ja de var det verkligen, förstod ju att det iaf skulle bli lite bittra miner över vikten men hoppades ju verkligen inte på att få en dörr rakt i ansiktet ungefär.

    Men absolut, de höjer ju motivationen till att gå ned :) inte vill man släpa runt på den dövikten länge till :p

    Duktigt! :D och kul när man går ut tillsammans! Jag valde vattenmelon istället för sambons popcorn ikväll, kanske ingen jättesak, men alltid något :)
  • Snuff123
    outerspace skrev 2015-07-19 01:15:02 följande:
    Tack :D

    Ja de var det verkligen, förstod ju att det iaf skulle bli lite bittra miner över vikten men hoppades ju verkligen inte på att få en dörr rakt i ansiktet ungefär.

    Men absolut, de höjer ju motivationen till att gå ned :) inte vill man släpa runt på den dövikten länge till :p

    Duktigt! :D och kul när man går ut tillsammans! Jag valde vattenmelon istället för sambons popcorn ikväll, kanske ingen jättesak, men alltid något :)
    Jo, det är ju jättebra. Det är ju de små förändringarna som gör skillnad.

    Usch, det blåser storm här idag... Har ingen lust att gå :(
Svar på tråden Fler som måste gå ner i vikt för att få hjälp?