• Calliope

    IVF i Danmark. Någon mer?

    Det blev inget :(

    Nu ska jag vila kroppen i december. Det ligger sex små eskimåer och väntar i frysen så i januari blir det frysförsök. Hoppas det går bättre då.

  • Calliope

    Nu är det snart dags för ett första FET försök. Det blir i stimulerad cykel och nu äter jag progynon 3 st/3ggr dagligen. 14/1 ska jag göra vul och mäta slemhinnan.

  • Calliope
    ystersyster skrev 2016-01-12 06:09:37 följande:

    Kul att du är igång igen!

    Jag har just börjat med sprutorna nu, första vul imorgon. Hoppas det blir fler ägg och några till frys denna gången :)


    Lycka till imorgon. Vi får hålla tummarna att 2016 är vårat år.
  • Calliope
    ystersyster skrev 2016-01-13 22:50:42 följande:

    Det gick bra på vul idag, minst 2 ägg på 9 mm men det är ju tidigt och händer mycket till nästa vul på måndag.. Min gyn e lite konstig, hon sa slemhinnan såg bra ut men sen frågade hon om vi pratat om att avbryta behandlingen om det bara utvecklas två eller få ägg.. Nä varför säga så, två ägg kan ju räcka?! Så roligt är det inte att hålla på med sprutorna o den huvudvärk det ger.. Klart jag vill vara en som får 15 ägg varje gång men det har jag fått innan utan att det har hjälp..

    Lycka till på vul imorgon! :)


    Konstigt att läkaren vill avbryta om allt ser bra ut. Det behövs ju bara ett guldägg för att det ska bli en bebbe.

    Jag ska få en blastocyst 21/1 och det känns som en evighet tills dess. Förhoppningsvis kommer vi ruva samtidigt.
  • Calliope
    ystersyster skrev 2016-01-20 20:09:25 följande:

    Lycka till imorgon! För min del är värsta gjort, ÄP from hell idag med svåråtkomlig äggstock.. Men 10 (!!!) ägg blev det, på fredag beräknas jag få tillbaks ett fint embryo :)


    Det gick bra idag. Fick tillbaka en blasto av toppkvalitet så nu är det bara att hålla alla tummar att det blir ett pluss på stickan i februari.

    Vilken superskörd, 10 st är ju jättebra! Lycka till på fredag.
  • Calliope
    ystersyster skrev 2016-01-22 21:12:27 följande:

    Nu är jag ruvare till två toppfina embryo! Hoppas innerligt att det tar sig nu, inga till frys (my normal luck)


    Grattis. Håller tummarna att det lyckas denna gången.
  • Calliope
    miamarina84 skrev 2016-01-31 19:12:05 följande:

    Om du ruvar på två fina embryor ör du nu gravid med tvillingar :) eller finns det chans att bara ett av embryorna klarade sig?


    De tinade upp två blastocyster men jag fick en tillbaka eftersom den andra hade för dålig kvalitet.
  • Calliope
    ystersyster skrev 2016-01-31 19:20:44 följande:

    Wow grattis!!! Så roliga nyheter, och att du vågade testa så tidigt.. Kändes det som du var gravid eller hur har det varit för dig nu att ruva?

    Jag tar TD på fredag, det är lång väntan dit o har egentligen inga känningar och är så rädd det slutar som de andra gångerna jag ruvat..


    Jag kände tidigt att jag var gravid, fick molvärk och metallsmak i munnen redan på RD2. Tog det första gravtestet på RD6 som visade supersvagt plus (syntes mest som en svag skugga). Dagen efter fick jag ett svagt men synligt streck på stickan. Jag tog digitalt test på RD9 som visade gravid 1-2. Nu hoppas jag bara att testen ökar i styrka. Jag har fått fler symtom som ömma bröst, yrsel, illamående och trött.
  • Calliope
    Sally Cinnamon skrev 2016-01-31 21:03:57 följande:

    Hehe, hej Calliope och grattis igen! Här är ännu en tråd för mig. Ivfar på Storkklinik då min man saknar spermier. Hoppas på äggplock och återföring nästa vecka.


    Välkommen, kul att du hittade hit. Hoppas att du får många fina ägg nästa vecka.
Svar på tråden IVF i Danmark. Någon mer?