• Konstatera

    Varför är män bättre än kvinnor?

    Hej.

    Sitter här och smuttar på en fin whiskeypinne och filosoferar över tillvaron. Idag har jag en tes som jag vill dela med mig av. Den lyder som följer ...

    Tjejer är svagare, fjantigare och sämre än män. Tjejer klarar inte av att tävla mot män i någonting, inte ens i schack då de tävlar var för sig. = killar är smartare.

    Värdens bästa kock/kockar är män (detta trots att fler kvinnor ödslar mer tid i köket). Bögar är säkerligen bättre på oralsex än tjejer därtill. Finns det några kända kvinnliga uppfinnare? Vi män har byggt världen! Vad har ni gjort? Fött barn i enlighet med moder natur! Starkt jobbat.

    Som vi alla vet fortsätter listan i omättad hastighet. Jag vet att detta diskuterats flertalet gånger, men likväl har jag aldrig tagit del av information som motbevisar min tes. Jag tänkte därför ge er chansen ytterligare en gång ... Varför är män bättre än kvinnor på PRECIS ALLT?

    Jag vet då icke

  • Svar på tråden Varför är män bättre än kvinnor?
  • Anonym (Tjej23)
    Konstatera skrev 2015-07-20 22:48:10 följande:

    Jag är inte hatisk mot kvinnor och har inte heller någon dålig människosyn. Jag konstaterar bara det uppenbara. Jag är inte bäst jag heller. Messi är ex mycket bättre på fotboll än vad jag är.


    Jo du är hatisk mot kvinnor. Bara för att du säger att du inte är det betyder inte att du inte är det. Lycka till i framtiden.
  • todo nada
    Aniiee skrev 2015-07-20 23:45:22 följande:

    Åh, en allvetare och tillika man. Bra! Då kan jag stackars lilla hen få lite råd! 

    Jag har blivit erbjuden tre st jobbprojekt och vet inte vilket jag ska välja. Det ena rör ungefär en GB data rörande seti som behöver sorteras och organiseras. Det är inte riktigt mitt område, men har en närliggande utbildning. Inte så mycket jobb, men det är "bråttom" och bra betalt. Det andra rör en ekonomisk kalkyl angående en sk takträdgård, del av ett större green city-projekt som jag redan varit involverad i förut. Detta skulle ta ungefär 6-8 veckor, med minimal ersättning (i princip bara för mina utgifter). Det tredje är ett årslångt engagemang rörande kost, hälsa, miljö och ekonomi. "Normal" lön/ersättning.

    Står nu i valet och kvalet, så en allvetande man som kunde ta mig i hand och välja åt en liten hen vore bra....


    Har du ingen penis får du hänvisa dessa jobberbjudande till TS..

    Han betalar minsann mycket skatt, har varit inblandad i ett samhällsutvecklande projekt (luddigt vad), OCH kan dansa.

    Ja, du hör ju att han är nästintill överkvalificerad..
  • Anonym (Tjej23)
    todo nada skrev 2015-07-21 00:21:10 följande:

    Har du ingen penis får du hänvisa dessa jobberbjudande till TS..

    Han betalar minsann mycket skatt, har varit inblandad i ett samhällsutvecklande projekt (luddigt vad), OCH kan dansa.

    Ja, du hör ju att han är nästintill överkvalificerad..


    Hahah :D han är helt enkelt Guds gåva till kvinnorna!
  • Konstatera
    Anonym (Tjej23) skrev 2015-07-20 23:32:02 följande:

    Varför tror du att kvinnor har blivit uteslutna? Tidigare när många uppfinningar och lösningar blivit upptäckta har kvinnor inte haft nögon chans att göra sig en karriär. Även nu blir vi diskrimerade. Det är enkelt att se genom att kolla på statistik. Det är inte så konstigt att män framhävs när det är "a man's world". Män håller varandra om ryggarna och kvinnor blir fortfarande diskrimerade på forskarnivå. Det är äckligt.


    Det kan finnas viss diskriminering. Men låt oss nu vara ärliga. Forskningsinstitutet suktar efter kvinnlig kompetens, men de flesta kvinnor söker sig inte till dessa områden eftersom att dr inte är tillräckligt nördiga. Finns många branscher där företagen skriker efter kvinnlig kompetens.

    Många utbildningar i landet kör med 50/50 balans mellan könen. Anledningen till detta bottnar i att de vill ha fler kvinnor inom sitt område. Med andra ord är det ofta svårare för en man än för en kvinna att ta sig in på diverse utbildningar och företag, eftersom att fler killar än tjejer söker dessa platser. Ser vi inte minst inom kultursektorn!

    Diskriminerades Marie curie? Oavsett om du är en man eller kvinna, kommer du komma långt på din kompetens.

    Sluta gnäll!
  • Anonym (Tjej23)

    Gud jag orkar inte... Jag hoppas på allvar att män som TS får må bättre. Jag kommer inte logga in på denna tråd igen för jag blir så upprörd av kvinnohatet som flödar av TS.

  • Konstatera
    Anonym (Tjej23) skrev 2015-07-20 23:34:37 följande:

    Sen tycker jag att du är ganska sorglig som bröstar upp dig för andra människors upptiningar och begåvningar. Orsaken till att det är män som "kommit på" dessa uppfinningar är för att kvinnor inte haft samma möjligheter tidigare. det är inget att vara stolt över. Alla män i mina kretsar är medvetna om detta och ser oss alla som jämlika. Det är supertråkigt att du inte har kommit till den insikten än. Hoppas verkligen att du gör det innan du blir för gammal.


    Jo men du rör dig i en krets där alla är precis som du, och där alla tycker precis som du. Du har inte upplevt människor på riktigt. Du erkände det själv. Du har aldrig blivit utmanad av dina vänner.

    Det är inte bra för dig. Kvinnan har hållits tillbaka, men kvinnor som verkligen velat har även lyckats ta sig fram. Den falang som diskriminerat kvinnan historiskt sett är kyrkan.

    Talar vi om forskning så var det dock även kyrkan som finansierade vetenskapen som på 1700-talet kom att lägga grunden för modern vetenskap.

    I den världen, öppnades dörren upp för kvinnor inte långt därefter. Finns ett par exempel på detta. Men få har gjort något större väsen av sig.

    Kvinnan har hållits tillbaka på många sätt. Men inte på alla sätt. Manliga bönder hölls också tillbaka i århundraden. Du måste bredda dina perspektiv, kära du!
  • Konstatera
    Aniiee skrev 2015-07-20 23:45:22 följande:

    Åh, en allvetare och tillika man. Bra! Då kan jag stackars lilla hen få lite råd! 

    Jag har blivit erbjuden tre st jobbprojekt och vet inte vilket jag ska välja. Det ena rör ungefär en GB data rörande seti som behöver sorteras och organiseras. Det är inte riktigt mitt område, men har en närliggande utbildning. Inte så mycket jobb, men det är "bråttom" och bra betalt. Det andra rör en ekonomisk kalkyl angående en sk takträdgård, del av ett större green city-projekt som jag redan varit involverad i förut. Detta skulle ta ungefär 6-8 veckor, med minimal ersättning (i princip bara för mina utgifter). Det tredje är ett årslångt engagemang rörande kost, hälsa, miljö och ekonomi. "Normal" lön/ersättning.

    Står nu i valet och kvalet, så en allvetande man som kunde ta mig i hand och välja åt en liten hen vore bra....


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
    Jag ska inte tala om för dig vad du ska göra. Du måste välja själv för att på sikt kunna bibehålla en passion till ditt yrke. Det som är själva poängen!
  • Konstatera
    todo nada skrev 2015-07-21 00:21:10 följande:
    Har du ingen penis får du hänvisa dessa jobberbjudande till TS..

    Han betalar minsann mycket skatt, har varit inblandad i ett samhällsutvecklande projekt (luddigt vad), OCH kan dansa.

    Ja, du hör ju att han är nästintill överkvalificerad.. smile9.gif
    Jag kan simma fort också
  • Anonym (fjudenstam)
    Konstatera skrev 2015-07-19 19:29:54 följande:

    Hej.

    Sitter här och smuttar på en fin whiskeypinne och filosoferar över tillvaron. Idag har jag en tes som jag vill dela med mig av. Den lyder som följer ...

    Tjejer är svagare, fjantigare och sämre än män. Tjejer klarar inte av att tävla mot män i någonting, inte ens i schack då de tävlar var för sig. = killar är smartare.

    Värdens bästa kock/kockar är män (detta trots att fler kvinnor ödslar mer tid i köket). Bögar är säkerligen bättre på oralsex än tjejer därtill. Finns det några kända kvinnliga uppfinnare? Vi män har byggt världen! Vad har ni gjort? Fött barn i enlighet med moder natur! Starkt jobbat.

    Som vi alla vet fortsätter listan i omättad hastighet. Jag vet att detta diskuterats flertalet gånger, men likväl har jag aldrig tagit del av information som motbevisar min tes. Jag tänkte därför ge er chansen ytterligare en gång ... Varför är män bättre än kvinnor på PRECIS ALLT?

    Jag vet då icke


    Ha ha
    Det där får man inte säga eller uttrycka. Det där får man bara tänka för sig själv och hålla käften.
    Hade det varigt annorlunda så fanns exempelvis inte dam och herr lag.

    Sen finns det så klart undantag. Men de är sällsynta.

    Kvinnor KAN heter det. Japp snacka en jäkla massa skit.

    Men vi kan börja med köket. Varför är höjd standarden anpassad för kvinnors medellängd. Jo för att det är där de hör hemma.
    När manliga kockar (som är bäst) lagar mat så är deras bänkar högre än kökets medelhöjd (byggstandard). Det ser rent ut sagt dum ut om en kvinnlig kock lägger bröden på bänkskivan.

    Men sånt här tar hus i helvete hos kvinnomaffian. Det är i sin tur ganska kul.
    Finns det nåt som är bättre än en kärring(enskild maffia medlem) som är förbannad. (skulle vara då om hon är kåt)
  • Celines Essence

    Om du ska räkna upp bra saker som män gjort för värden borde det vara lika naturligt att ta upp allt elände som män gjort genom årtusenden för att ge en mer rättvis bild.

    Som Anton påpekade i ett inlägg, måste man tänka på att kvinnor runt om i värden inte har samma rättigheter och möjligheter som män. Jämför du dessutom män och kvinnor bakåt i tiden (vilket du gör) är skillnader ännu större, då kvinnor medvetet hållits tillbaka. Läs gärna Unicef information om hur flickor diskrimineras redan från födseln, eller tom aborteras bort innan födseln: unicef.se/fakta/diskriminering-av-flickor

    Till och med idag i Sverige har kvinnor det svårare att slå sig fram i flera sammanhang, just därför att de är kvinnor, men precis som Anton skriver börjar förändring ske och kvinnor tar allt mer plats i ledande positioner.

    Kvinnor möts tyvärr fortfarande ofta av attityder och gamla rostiga strukturer som ger kvinnor sämre förutsättningar.

    I en forskningstudie visade det sig att finansiärer till entreprenörer i flera fall gjorde stor skillnad om entreprenören var man eller kvinna. (studien gällde tjänstemän som delar ut skattepengar fler att stötta entreprenörskap.) Kvinnor får en promille (!) av skattemedlen, fastän 30 % av företagen drivs av kvinnor. Långivare ställer högre krav på säkerhet från kvinnor och kvinnor får också betala högre ränta.. . Redan från start var attityden mot kvinnor obefogat annorlunda. Till och med orden användes med olika betydelse

    När en manlig entreprenör bedömdes som försiktig, menade man "sansad" och det var i positiv bemärkelse.

    När en kvinnlig entreprenör kallades försiktig betydde det plötsligt feg.

    Ordet ung om en man fick ofta betydelsen, ung och lovande, "lovande för framtiden", medan om en kvinna kallades ung var det ofta med betydelsen" oerfaren och okunnig"

    Kvinnor hade svårare att få lån från banken om hon inte hade en man om med sig, eller bakom sig, och en kvinna som lyckades väl ekonomiskt misstänktes ha en grupp män bakom sig som finansiärer.

    Det visade sig att det fanns en myt att kvinnliga entreprenörer inte vågar satsa eller har tillväxtföretag, men vid granskning, såg man ingen sådan könsskillnad. Så det är inte så jämställt som många tror... Och fördomar och attityder lever kvar.

    Jag kan passa på att berätta att utvecklingsländerna får bättre välfärd och tillväxt i landet när pengar ges direkt till kvinnor än när det ges till män. (referens Hans Rosling, statistiker)

    Egentligen tycker jag att det är bortkastad tid att föra ett samtal med dig, för dina svar till mig (och andra) har så låg nivå, men texten ovan har jag redan använt i en annan tråd så jag tyckte att den kunde komma till pass här.

    Jag misstänker att det känns väldigt skrämmande för en man som du att kvinnor tar mer plats i samhället ... Så du försöker med det traditionella... att trycka ner kvinnor, vilket iofs bara förlöjligar dig själv... Synd för vettiga män att läsa åsikter från dig...


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
Svar på tråden Varför är män bättre än kvinnor?