• Anonym (WhipItGood)

    Vad för piskdon föredrar ni?

    Behöver anskaffa lite nya leksaker för smisk/pisk med min nya lekkamrat. Använder oftast hand, bälte eller ridspö, men min förra hade en flogger som jag blev väldigt förtjust i. Med skön tyngd i. Men sen googlade jag runt på olika floggers och stötte på någon artikel som inte rekommenderade flogger för att piska rumpan utan bäst för ryggen

    Så vad fördrar ni att använda (eller bli använd med) vad gäller smisk på rumpan? Eller rekommenderar för lättare till medelhård smärta. 

  • Svar på tråden Vad för piskdon föredrar ni?
  • Smecker

    En bred hårborste i trä är dubbelt användbar. Har jag hört.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (gillar hårt)

    Paddeln är ingen snäll kamrat, sedan beror jo allt på de som slår. Drn har visserligen bred träffyta o ger inte samma sting om du förstår vad jag menar. Men de är hård o stum o ja, biter bra.

  • Anonym (...)

    Stekspade eller skohorn funkar ju också fint att bli smiskad med..

  • Anonym (gillar hårt)

    Ja också en så simpel sak som plastlinjal.

  • Anonym (Lord Nelson)

    En s k åttasvansig katt brukar funka bra det bad f d få smaka och hon tyckte mycket om att få smisk. En åttasvansig användes under början av 1900-talet att smiska sjömän med.

  • Smecker
    Anonym (Lord Nelson) skrev 2015-07-28 20:47:09 följande:

    En s k åttasvansig katt brukar funka bra det bad f d få smaka och hon tyckte mycket om att få smisk. En åttasvansig användes under början av 1900-talet att smiska sjömän med.


    Jag antar att du menar niosvansad katt, som använts i hundratals år? Av någon anledning får uttrycket "smiska sjömän" mig att tänka på Blue Oyster Bar.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Anabolakillen.)
    Anonym (WhipItGood) skrev 2015-07-28 18:17:55 följande:

    Jag hade fått för mig att paddeln var ganska snäll men det verkar inte så. Nu är jag iof ute efter något som är rätt så snällt.

    Någon som kan förklara det där med att flogger skulle vara dålig att piska rumpa med? Kan det vara att det är lätt att ändarna träffar runt om istället och därmed kan göra mer ont än man tänkte sig? 


    Vilken råbög du är som pratar om smisk.
    Skulle jag få tag på dig skulle du få rejält med dask på rumpan, din homo.
  • Anonym (...)
    Anonym (Anabolakillen.) skrev 2015-07-28 21:23:47 följande:

    Vilken råbög du är som pratar om smisk.

    Skulle jag få tag på dig skulle du få rejält med dask på rumpan, din homo.


    Han vill smiska, inte bli smiskad..
  • Anonym (Lord Nelson)
    Smecker skrev 2015-07-28 21:01:48 följande:
    Jag antar att du menar niosvansad katt, som använts i hundratals år? Av någon anledning får uttrycket "smiska sjömän" mig att tänka på Blue Oyster Bar.
    Yes!
Svar på tråden Vad för piskdon föredrar ni?