Inlägg från: Anonym (Soc.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Soc.)

    Socialen föreslog abort i 8 månaden

    Hon ljuger

  • Anonym (Soc.)

    20 år sedan är alldeles nyss. Jag jobbade då, och fortfarande så hade vi på socialtjänsten inget att göra med beviljande av abort. Möjligtvis förväxlar hon socialtjänsten med socialstyrelsen. Men att bevilja abort i 8 månaden har aldrig gjorts i sverige. Någonsin. Inte en enda gång. Punkt.

    Din väninna tänjer rejält på sanningen.

  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Malin Svensson) skrev 2015-07-28 18:58:52 följande:

    Jo man kan få avbryta graviditeten senare än v22. I vissa unika fall upptäcker man missbildningar man inte sett på ultraljudet och då kan man få avbryta graviditeten när man upptäcker defekten och om barnet absolut aldrig kommer klara ett liv utanför livmodern. Jag har fått göra det då min dotters hjärna var så pass defekt så den skulle inte kunna styra de viktigaste funktionerna i kroppen så som andningen. Jag fick avbryta graviditeten i början på v 29. Detta upptäcktes när jag började läcka fostervatten i slutet på v 27. Hade inte varit humant att tvingas gå de sista 13 veckorna med vetskapen att hon ändå skulle dö


    Avbryta kan man göra hur sent som helst, det är dock inte samma sak som abort. Om man skulle välja att avbryta graviditeten i 8 månaden för att moderns liv var i fara skulle man också rädda barnet (om möjligt) Om ditt barn saknade förutsättning för att leva pga saknad eller kraftigt defekt hjärna så fanns heller inget liv att rädda, då överlevnad utanför livmodern var omöjligt.

    JAg upprepar. Abort i 8 månaden har aldrig någonsin beviljats i sverige.
Svar på tråden Socialen föreslog abort i 8 månaden