• Anonym (nervös)

    Budgivning...

    Jag är mitt i en het budgivning på ett hus som jag vill ha,och jag behöver skriva av mig.

    Jag är så nervös så jag mår illa.

    Tusen tankar rusar i mitt huvud. Vi är två som budar. Hur långt är den andra villig att gå? Ska jag chockhöja mina bud så hen skräms bort? Eller inte..?

    Detta är olidligt....

    Kom med kommentarer och tips ni som själva har budat på hus.

  • Svar på tråden Budgivning...
  • Sockervaddspinnen
    Anonym (nervös) skrev 2015-07-28 16:51:53 följande:

    Nej den risken kan jag inte ta.

    Tyvärr är jag alldeles för intresserad av huset. Kan absolut inte "pressa" så.


    Rent affärsmässigt så är det du som sitter på trumfkortet. DU har det högsta budet på något som DE vill sälja.
  • Anonym (nervös)
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-28 18:20:08 följande:
    Rent affärsmässigt så är det du som sitter på trumfkortet. DU har det högsta budet på något som DE vill sälja.
    Just nu har jag det högsta budet,ja,men om denna nya budgivaren börjar buda,så har jag inte övertaget längre.
  • Sockervaddspinnen
    Anonym (nervös) skrev 2015-07-28 19:22:56 följande:

    Just nu har jag det högsta budet,ja,men om denna nya budgivaren börjar buda,så har jag inte övertaget längre.


    Nu har ju de sagt att de lämnar besked om fortsatt budgivning imorn em. Har de inte gjort det, då är det du som ligger på hos mäklaren och säger att ditt bud gäller enbart om kontraktet skrivs imorgon (dvs i övermorgon, från idag räknat).

    Har du nått ditt tak förresten?
  • Anonym (nervös)
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-28 19:40:59 följande:
    Nu har ju de sagt att de lämnar besked om fortsatt budgivning imorn em. Har de inte gjort det, då är det du som ligger på hos mäklaren och säger att ditt bud gäller enbart om kontraktet skrivs imorgon (dvs i övermorgon, från idag räknat).

    Har du nått ditt tak förresten?
    Det är jag rädd att dom inte går med på. Mäklaren sa att vi nu skulle "vänta in" dom här nya potentiella budgivarna.

    det börjar närma sig mitt tak,därför är jag så in i bomben nervös.....det är så typiskt min otur.....den andra budgivaren gav ju med sig....och så kommer det in en ny.....jag försöker verkligen tänka positivt,men det går trögt....Skäms
  • Sockervaddspinnen
    Anonym (nervös) skrev 2015-07-28 19:54:40 följande:

    Det är jag rädd att dom inte går med på. Mäklaren sa att vi nu skulle "vänta in" dom här nya potentiella budgivarna.

    det börjar närma sig mitt tak,därför är jag så in i bomben nervös.....det är så typiskt min otur.....den andra budgivaren gav ju med sig....och så kommer det in en ny.....jag försöker verkligen tänka positivt,men det går trögt....


    Hur många tusen är det från ditt nuvarande bud, till ditt tak?

    Det spelar ingen roll om du pressar säljarna eller ej - du blir inte portad från fortsatt budgivning. ;)

    Vad var utgångspriset?

    Vad ligger budet på nu?

    Vad är ditt tak?
  • Steven01

    Vet inte om det varit uppe men det fler saker än pengar som kan vara intressant för säljarna: Friskrivningar, tex kan ts skriva att man inte kommer att ta upp dolda fel, det är en bra sak att ta upp då många säljare är oroliga för detta, som köpare är det ingen stor sak att gå med på då dolda fel är mycket svårt att komma nån stans med efter köpet.

    Ofta vill köpare skriva vilkor för tillträde med klausuler om att köparen ska få sitt hus sålt innan köpet går igenom, om ts påpekar att hen kan köpa huset direkt kan det vara värt mycket för säljaren.

    Jag har köpt hus för 250.000 under högsta bud genom att göra så.

  • Anonym (A)

    Vilken spännande tråd, håller tummarna för att det ska gå vägen ts.

  • Anonym (nervös)
    Anonym (A) skrev 2015-07-28 20:26:05 följande:

    Vilken spännande tråd, håller tummarna för att det ska gå vägen ts.


    TackGlad
  • Anonym (nervös)
    Steven01 skrev 2015-07-28 20:23:03 följande:

    Vet inte om det varit uppe men det fler saker än pengar som kan vara intressant för säljarna: Friskrivningar, tex kan ts skriva att man inte kommer att ta upp dolda fel, det är en bra sak att ta upp då många säljare är oroliga för detta, som köpare är det ingen stor sak att gå med på då dolda fel är mycket svårt att komma nån stans med efter köpet.

    Ofta vill köpare skriva vilkor för tillträde med klausuler om att köparen ska få sitt hus sålt innan köpet går igenom, om ts påpekar att hen kan köpa huset direkt kan det vara värt mycket för säljaren.

    Jag har köpt hus för 250.000 under högsta bud genom att göra så.


    Det är just detta jag också är orolig för. Även om jag ger högsta budet,kan säljaren sälja till någon annan.

    Spännande,vad var det för hus och blev du nöjd med köpet?
  • Anonym (nervös)
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-28 20:10:03 följande:
    Hur många tusen är det från ditt nuvarande bud, till ditt tak?

    Det spelar ingen roll om du pressar säljarna eller ej - du blir inte portad från fortsatt budgivning. ;)

    Vad var utgångspriset?

    Vad ligger budet på nu?

    Vad är ditt tak?
    Husets utgångspris är under 400 000.
    Det är ett litet torp

    Nu ligger budet på 380 000.
    Mitt tak är nog 400 000 skulle jag säga.
Svar på tråden Budgivning...