Inlägg från: Anonym (Kicki) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kicki)

    Dumpad pga övervikten - fast jag bantat

    Min kille har lämnat mig pga att jag inte lyckats bli smal igen. Var smal när vi träffades men gick upp i vikt pga soffmys och goda middagar med HONOM!

    Han har klagat, försiktigt först sen mer och mer uttalat. Jag har försökt banta men det är så svårt.

    Tycker att kärleken sitter inte i en persons vikt utan det är ju människan man är kär i.

    Vet inte vad jag vill med detta inlägg - skriva av mig kanske. Ingen av mina vänner förstår - dom är smala btw.

    Inga påhåpp tack - mår redan nog dåligt över att han tycker jag är för tjock

  • Svar på tråden Dumpad pga övervikten - fast jag bantat
  • Anonym (Kicki)

    Tack för alla gulliga svar - känns verkligen jättebra.

    Jag har gått upp ca 18 kg sedan vi blev ihop. Innan var jag underviktig och hade strl. 36 och nu ärv jag rundare och har strl. 44 så jag är inte fet. Killen har också soffmyst men inget fastnar på honom.

  • Anonym (Kicki)
    Anonym (hm) skrev 2015-07-29 11:20:30 följande:

    Hur lång är du och vad väger du? Låter konstigt att du har storlek 44 och inte är fet?


    Jag är normal-längd 165 cm och väger dryga 80 kg. Jag menar att jag inte är FET utan mer mullig och lite rund. Tycker inte att det är anledning att göra slut om man älskar någon. Det är nog som dom andra säger, att han bara skyllde på det.
  • Anonym (Kicki)
    Kapitalismen skrev 2015-07-29 12:05:30 följande:

    Om min partner hade gått upp 18 kg och jag själv inte gått upp ett gram så hade jag nog åtminstone blivit sur. Om jag tagit ansvar och inte ätit för mycket eller tränat lagom medan min partner blivit fetare och fetare alltså. Man har ett visst ansvar att hålla sig i trim om man inte har en bra ursäkt såsom såklart graviditet och annat.


    Min kille gillar att träna - det är hans hobby. Min hobby är scrapbooking. Det är därför han inte gått upp i vikt - men han har ju tränat för att han tycker det är kul, inte för att jag ska tycka att han är fin.
  • Anonym (Kicki)
    Ego Lovers skrev 2015-07-30 00:28:10 följande:

    Har stött på det här i min vänkrets. Han har gener som gör att han kan äta allt. Hon har gener som gör att hon ökar i vikt ändå ska han ha godis, chips och dricka varje kväll och äta och då äter hon automatiskt. Ändå fattar inte han att vill han att hon ska hålla sig smal kan han inte sätta fram sådant varje dag på bordet och läska henne. Det blir ju en form av tortyr och hån mot henne då.


    Precis! Skitsvårt att banta när han sitter där och goffar. Sitta och tugga morot som nån jä*la kanin...

    Nä fy!

    Jag har faktiskt kraftig benstomme ni som undrar hur jag kan vara mullig. När jag vägde kring 60 trodde folk att jag var sjuk.
  • Anonym (Kicki)
    jagärjagvemärdu skrev 2015-07-30 00:41:28 följande:

    Det finns vääldigt märkliga kvinnor i denna tråd, eller så har de helt enkelt konstiga män. Dumpar man sin partner för att denne har gått upp i vikt så älskar man helt enkelt inte partnern tillräckligt mycket. Min pojkvän och jag har varit tillsammans i tre år och hans intresse är att träna. Helt seriöst så ser min pojkväns kropp ut som mannen på bildens, dock har min pojkvän liiite mer definition på magen. Bara så ni vet på ett ungefär.

    Jag pendlar rätt mycket i vikt och just nu är

    jag tjockare än någonsin. Det minsta jag vägt under vårt förhållande är ca 50-51 kg och nu ligger jag på 62 ungefär. Är under 160. Är enligt BMI överviktig. Min pojkvän har ALDRIG någonsin sagt något om min vikt (förutom att min mage är gosig), aldrig nämnt viktnedgång, att jag ska äta hälsosammare eller något. Som sagt TS din kille är bara en idiot och du har tur som slipper honom!


    Tack! Jag håller med dig fullständigt. Om vikten är det viktigaste i ett förhållande så kan det inte vara äkta kärlek. Det är ju inte heller så att jag slutat bry mig om hur jag ser ut eller att jag rullar fram. Jag har snygga, sexiga underkläder som passar mina kurvor, snygga tunikor och gärna tights till det. Jag fixar mitt hår, sminkar mig och låter göra naglarna. Jag luktar gott och sitter aldrig och vräker i mig snask på ett motbjudande sätt. Men detta spelar ingen roll alltså eftersom jag har råkat gå upp i vikt litegrann.
  • Anonym (Kicki)
    Petite Chérie skrev 2015-07-30 01:18:03 följande:

    Men grejen är ju att ni uppenbarligen har olika kroppstyper. Han kan svulla utan att bli tjock medan du inte kan det och ändå så har du valt att äta som honom. Det är ju ett val du gjort.

    -För DIG är det kanske ett "val" men för mig är det inte det. Visst, jag kan bestämma mig att från och med idag ska jag inte äta något mer snask och vara heelt säker och taggad. Men sen, på kvällen, när snaskskålen står där så då går det bara inte att låta bli. Jag bestämmer mig för att bara ta en men efter en liten stund är skålen nästan tom ändå så nej - det här är ingenting jag väljer.

     

    Jag vet inte om du driver med oss här, men vid din ursprungliga vikt och storlek på kläder så var du inte underviktig och man är inte mullig om man har storlek 44 när man är 162 cm lång, kraftig benstomme eller inte.

    - Vi kanske har olika syn på mullig och fet. För mig är en fet person någon som det fullkomligt väller ut fett ifrån, som knappt kan gå och som ser grotesk och löjlig ut. Mullig - då kan man ha vanliga kläder från vanliga affärer, ingenting hänger ut och man är inte på något sätt fysiskt handikappad av sin övervikt.

     

    Jag förstår att du är sårad men jag förstår även honom. Jag vill inte heller vara tillsammans med någon som väljer att äta sig själv till en tidig död.


    -Jag äter mig inte till en för tidig död. I så fall gör större delen av Sveriges befolkning det eftersom det finns massor av människor i min storlek och som handlar hem samma mat som jag.
  • Anonym (Kicki)

    Oj, det var meningen att det skulle bli en bild där

  • Anonym (Kicki)

    "Kraftig benstomme är en myt, det gör något kilo i skillnad, inte mer. Däremot är det en del, däribland jag, vars kroppar ser bäst ut med lite extra kilon. "

    Jag har aldrig sagt att jag väger mycket pga min kraftiga benstomme. Vet inte vars du fått det ifrån. Det jag menar är att eftersom min benstomme är kraftig så är hela jag större än en person men tunn benstomme - på samma sätt som att någon är lång och en annan är kort. Därför SER jag underviktig ut när jag väger 60 kg till skillnad från någon med tunn benstomme som kanske ser normal eller tom mullig ut. Du har förmodligen också lite grövre benstomme och därför ser du bättre ut med lite extra kilon. BMI tar inte hänsyn till människors grovlek bara längd.

    Capice?

  • Anonym (Kicki)

    Blir så less på alla "duktiga" smala människor som minsann vet hur man ska göra för att hålla sig smal. Detta bekräftar bara det jag redan misstänkte - överviktiga människor är dåliga människor och får inte ta plats i detta samhälle.

Svar på tråden Dumpad pga övervikten - fast jag bantat