• malintherese01

    Kommer jag gå över tiden? pojke/flicka?

    Hej Alla!

    Gravid 38+5  med andra barnet  och är sååå trött på att gå gravid, samtidigt som jag börjar få smått panik inför förlossningen! (mitt första barn fick jag för 9 år sedan) 

    Min dotter gick jag 2 veckor över tiden med... är de någon som vet om man oftast får gå  över tiden med andra barnet också då? 

    För min del kunde bebis gärna fått komma igår! :)

    Vi har också blivit tillsagda att det "troligtvis är en flicka", men jag har varit HELT inställd på att de är en pojke från första början. Någon som känner igen sig och haft rätt? :)

  • Svar på tråden Kommer jag gå över tiden? pojke/flicka?
  • Samacipa

    Förstår att det känns jobbigt! Går man dessutom över tiden så känns varje dag som en vecka :/

    Jag väntar nu tredje barnet och med ettan gick jag över 11 dagar, tvåan "bara" 5 dagar över tiden. Så jag hoppas ju på att denna kommer bara någon dag efter bf :) nu har jag ifs långt kvar, är bara i v 11 än så länge. Det jag funderat mest på är att mitt andra barn föddes för 7 år sen så då är det ju ganska länge sen?! Hur kroppen reagerar då är ju frågan. Har hört att har man gått över med barn nr 1 så går man oftast över med kommande barn. Hoppas det inte stämmer!

    Ang kön så var jag bägge gångerna HELT inställd på att jag skulle få pojkar men fick flickor. Anledningen var att mina 3 systrar bara fått pojkar även mina kusiner m.fl. Så det där med magkänslan litar jag inte på denna gång :P

  • malintherese01
    Samacipa skrev 2015-07-29 13:19:48 följande:

    Förstår att det känns jobbigt! Går man dessutom över tiden så känns varje dag som en vecka :/

    Jag väntar nu tredje barnet och med ettan gick jag över 11 dagar, tvåan "bara" 5 dagar över tiden. Så jag hoppas ju på att denna kommer bara någon dag efter bf :) nu har jag ifs långt kvar, är bara i v 11 än så länge. Det jag funderat mest på är att mitt andra barn föddes för 7 år sen så då är det ju ganska länge sen?! Hur kroppen reagerar då är ju frågan. Har hört att har man gått över med barn nr 1 så går man oftast över med kommande barn. Hoppas det inte stämmer!

    Ang kön så var jag bägge gångerna HELT inställd på att jag skulle få pojkar men fick flickor. Anledningen var att mina 3 systrar bara fått pojkar även mina kusiner m.fl. Så det där med magkänslan litar jag inte på denna gång :P


    Ja där ser man vad magkänslan kan ha fel ibland! :) Jag tyckte till och med att jag såg en penis och pung på det förra ultraljudet vi gjorde, men de kan likagärna varit navelsträngen som lurades ;) 

    Får jag fråga hur gamla dina barn är? Ser dom fram emot ett syskon till? 
    Min dotter verkar väldigt glad över ett syskon till , men hon pratar inte gärna så mycket om de.. 
  • Samacipa

    Haha japp! Min andra förlossning när dottern kommit ut och bm sa "det blev en flicka!" så utbrast jag "EN TILL?!?!" Bm och killen börja skratta men de var mest i chock och inte förtvivlan jag sa så ;)

    Oj ja de kan ju förvirra en del! Vi har aldrig kollat kön eller velat veta vid ultraljud men den här gången funderar vi att kolla mest för skojs skull :)

    Mina barn är 6 och 8 år så de kommer vara 7 och 9 när plutten kommit ut :)

    Dom vet ingenting än, ska försöka hålla det hemligt 1-2 veckor till :) dom har sagt under 1-2 år att dom önskar sig ett syskon så tror det ska bli välkommet ;) min yngsta har alltid varit förtjust i bebisar och 1-2 åringar och har varit till stor hjälp på dagis för fröknarna med de yngre barnen så ska bli spännande o se hur de blir med ett småsyskon :)

  • malintherese01

    Åh vad kul, då blir dom säkert jätteglada! :)

    Vilket datum är det du är beräknad till? 
    Jag har ju som sagt  8 dagar kvar, men känns ju som en evighet! :P 

    Min dotter vill så gärna ha en lillasyster (hon har en lillebror hos sin pappa nämligen) så jag är väl lite rädd att hon ska bli "besviken" om de kommer ut en liten pojk.. Men hon är ju medveten om att man inte kan välja :P

  • Samacipa

    Man hoppas ju det! :) men tror de ska bli bra, känns skönt att dom är så pass stora när den lill* kommer :)

    Jag är beräknad 23 feb 2016 ungefär, får se om man blir flyttad på rul!

    Förstår dig, men ut kommer bebisen snart ska du se!! :)

    Ah, jo då är de väl naturligt att hon vill att denna bebis blir en flicka ;) men som du säger så får man inte välja hehe.. Men tycker inte du ska behöva vara orolig, de är bra att hon vet om att man inte kan välja kön och sen vips när bebis är ute så är hon säkert väldigt stolt oavsett kön :)

    Tror även mina döttrar också kommer önska en lillasyster just för att dom själv är tjejer, men återstår att se!

  • tessan91

    Hej. jag har 23 dagar kvar till bf och blir mer och mer nervös för varje dag som går. Är första barnet för både mig och sambon, ska bli så underbart när den lille/lilla är ute. vi vet inte kön. 

    Men va hos Bm igår ( inte vår vanliga för hon hade sem ). men när hon mätte magen så mätte hon på ett annat sätt än den vi brukar gå till, så hon sa att vi skulle få en tid till ultraljud för att kolla tillväxten, är det normalt att man får ett sånt UL eller ska vi va oroliga för att de kanske blir snitt? :O. 
    Klart dom får olika resultat om dom inte mäter på samma sätt?. 

    kan det vara ärftligt att barnet kommer förtidigt om båda föräldrarna kom förtidigt när dom blev födda? . 

  • malintherese01
    tessan91 skrev 2015-07-30 09:33:37 följande:

    Hej. jag har 23 dagar kvar till bf och blir mer och mer nervös för varje dag som går. Är första barnet för både mig och sambon, ska bli så underbart när den lille/lilla är ute. vi vet inte kön. 

    Men va hos Bm igår ( inte vår vanliga för hon hade sem ). men när hon mätte magen så mätte hon på ett annat sätt än den vi brukar gå till, så hon sa att vi skulle få en tid till ultraljud för att kolla tillväxten, är det normalt att man får ett sånt UL eller ska vi va oroliga för att de kanske blir snitt? :O. 
    Klart dom får olika resultat om dom inte mäter på samma sätt?. 

    kan det vara ärftligt att barnet kommer förtidigt om båda föräldrarna kom förtidigt när dom blev födda? . 


    Dom har fått olika mått på min mage också när dom har mätt, jag tror inte du behöver oroa dig för det :) Har säkert bara med att göra att det varit olika barnmorskor som mätt :)
  • malintherese01
    Samacipa skrev 2015-07-30 09:14:06 följande:

    Man hoppas ju det! :) men tror de ska bli bra, känns skönt att dom är så pass stora när den lill* kommer :)

    Jag är beräknad 23 feb 2016 ungefär, får se om man blir flyttad på rul!

    Förstår dig, men ut kommer bebisen snart ska du se!! :)

    Ah, jo då är de väl naturligt att hon vill att denna bebis blir en flicka ;) men som du säger så får man inte välja hehe.. Men tycker inte du ska behöva vara orolig, de är bra att hon vet om att man inte kan välja kön och sen vips när bebis är ute så är hon säkert väldigt stolt oavsett kön :)

    Tror även mina döttrar också kommer önska en lillasyster just för att dom själv är tjejer, men återstår att se!


    Ja jag är också jätteglad att hon är så pass stor nu när de kommer en liten till :) 
    Innan var det nåt jag hade lite panik för, att jag inte ville ha ett barn till om det gick för många år i mellan.. men nu är jag som sagt väldigt tacksam för att hon är så pass stor :))

    Var och kollade mage och bebis idag (den vill ju inte ligga som den ska) men nu låg den äntligen med huvud neråt, så jag hoppas bara den ligger kvar så nu ;) 

    Vad tror du att du får denna gången då, flicka eller pojk? :)
  • Samacipa
    malintherese01 skrev 2015-07-30 10:07:08 följande:

    Ja jag är också jätteglad att hon är så pass stor nu när de kommer en liten till :) 

    Innan var det nåt jag hade lite panik för, att jag inte ville ha ett barn till om det gick för många år i mellan.. men nu är jag som sagt väldigt tacksam för att hon är så pass stor :))

    Var och kollade mage och bebis idag (den vill ju inte ligga som den ska) men nu låg den äntligen med huvud neråt, så jag hoppas bara den ligger kvar så nu ;) 

    Vad tror du att du får denna gången då, flicka eller pojk? :)


    Haha precis så tänkte jag också! Men nu känns det helt perfekt med många år emellan :)

    Åh vad skönt att den äntligen ligger som den ska och hoppas det fortsätter så!

    Jag tror verkligen att det blir en pojk denna gången! Hur stora är oddsen att mina 3 systrar och killens 2 systrar bara har fött pojkar och att jag bara får tjejer! ;) men samtidigt har jag faktiskt en lite större önskan om en tjej för jag har ingen aning om hur pojkar är att uppfostra på det sättet, hur är det att bli mamma till en pojk lixom.. Men huvudsaken är att det är en frisk bebis :)
  • malintherese01
    Samacipa skrev 2015-07-30 10:53:29 följande:
    Haha precis så tänkte jag också! Men nu känns det helt perfekt med många år emellan :)

    Åh vad skönt att den äntligen ligger som den ska och hoppas det fortsätter så!

    Jag tror verkligen att det blir en pojk denna gången! Hur stora är oddsen att mina 3 systrar och killens 2 systrar bara har fött pojkar och att jag bara får tjejer! ;) men samtidigt har jag faktiskt en lite större önskan om en tjej för jag har ingen aning om hur pojkar är att uppfostra på det sättet, hur är det att bli mamma till en pojk lixom.. Men huvudsaken är att det är en frisk bebis :)
    Precis så tänker jag med, haha!
    Att kommer de ut en flicka så  "vet jag ju hur man gör", eftersom jag redan har en tjej :) 

    Men säger som du, jag har varit så otroligt säker på att de är en pojke redan från början, så är de nu en tjej som kommer ut så kommer jag aldrig lita på min intuition igen haha :P 

    Ja det känns ju som att oddsen borde göra att du faktiskt få en pojke! :P
    Jag har inga syskon, men på sambons sida är de flest födda flickor. Bara en pojke. Men de är bara att vänta och se då :P
  • Samacipa

    Aa :) förhoppningsvis växer man in i det!

    Haha nix! Man ska aldrig lita på det man tror, har jag lärt mig hittills iallafall ;) längtar till vårt rul som är 17 september, men känns som en hel evig evighet dit! :O då kanske man kan få ett litet hum om vad som gömmer sig i magen iaf :) skulle vara så mycket mer ekonomiskt att få en tjej också har jag tänkt på haha. Har en hel del saker och kläder sparade sen döttrarna var små.. ;)

    Okej så om man ser på din sambos släkt så borde du ju få en flicka :) hehe.. Men man vet ju som aldrig.. Och snart har du inte långt kvar :)

  • malintherese01

    Nej nu är de bara 6 dagar kvar till BF :)

    Inga känningar än så länge, men min stackars sambo har fått stå ut med ordentliga humörsvängningar dom sista dagarna hehe.

    Blandning mellan att jag har så ont i höfterna och börjar bli nervös för förlossningen som visar sig i humöret tror jag :p

    Ja de där kommer jag ju ihåg, väntan på att få göra ultraljud! :) man tyckte tiden gick så sakta då, men nu när jag sitter så långt gången undrar jag hur fasen det gick till, hur gick tiden så fort :p

    Nu är du ju inte så jättelångt gången, men har ni redan några namn på g? :)

Svar på tråden Kommer jag gå över tiden? pojke/flicka?