• Anonym (TS)

    Kvinnor tänder inte på manskroppar?

    Hur kommer det sig att så många* kvinnor inte tänder på kroppar/utseende, utan allt hänger på insida/utstrålning?

    Dom flesta killar skulle ju absolut säga att dom tänder på kvinnokroppen och har ofta en viss typ som dom föredrar. Frågar man kvinnor så svarar dom att dom inte ens reflekterar över kroppen så länge det inte är extremt åt något håll. Dom kollar aldrig på lättklädda män och uppskattar det dom ser liksom. Hur kan det vara så stor skillnad i vad man får för svar beroende på kön?

    *Säger alltså inte att det gäller alla kvinnor.

  • Svar på tråden Kvinnor tänder inte på manskroppar?
  • My Little Man

    Jag tänder ju stort sätt på kvinnokroppar jag då, men att det är en speciell typ av kropp eller utseende jag föredrar eller ser efter gäller inte mig iallafall.

    Jag gillar oftast kvinnor med lite runda formar men det kan lika gärna vara en smal tjej som får mig att vända på huvudet. Föredrar oftast små eller medium bröst framför stora, men igen, det är olika.

    Men i slutänden är det personlig stil och personlighet som avgör vem jag tänder på.

  • glutten
    Anonym (TS) skrev 2015-07-30 14:53:17 följande:

    Hur kommer det sig att så många* kvinnor inte tänder på kroppar/utseende, utan allt hänger på insida/utstrålning?

    Dom flesta killar skulle ju absolut säga att dom tänder på kvinnokroppen och har ofta en viss typ som dom föredrar. Frågar man kvinnor så svarar dom att dom inte ens reflekterar över kroppen så länge det inte är extremt åt något håll. Dom kollar aldrig på lättklädda män och uppskattar det dom ser liksom. Hur kan det vara så stor skillnad i vad man får för svar beroende på kön?

    *Säger alltså inte att det gäller alla kvinnor.


    Jag delar inte alls din bild att det ser ut såhär. Känner inte en enda heterosexuell kvinna som inte uppskattar (det just de tycker är) en vacker manskropp. Tänk så olika det kan vara även fast man har samma könsdelar!
  • Anonym (TS)
    glutten skrev 2015-07-30 15:40:38 följande:
    Jag delar inte alls din bild att det ser ut såhär. Känner inte en enda heterosexuell kvinna som inte uppskattar (det just de tycker är) en vacker manskropp. Tänk så olika det kan vara även fast man har samma könsdelar!
    Jag har sett i två trådar bara idag (amningsbilder på facebook och om kvinnor vill ha muskulösa män) där många antingen säger rakt ut att "kvinnor tänder ju inte på kroppar så som män gör" eller själva hävdar att dom inte alls bryr sig om kroppen.
    Jag ser det rätt ofta. Självklart gäller det inte alla, vilket jag också skrev i ts,  men det verkar ändå vara skillnad på det stora hela...Så pass stora skillnader att folk faktiskt hävdar att "kvinnor tänder inte på kroppar".
  • Anonym (TS)
    My Little Man skrev 2015-07-30 15:26:03 följande:

    Jag tänder ju stort sätt på kvinnokroppar jag då, men att det är en speciell typ av kropp eller utseende jag föredrar eller ser efter gäller inte mig iallafall.

    Jag gillar oftast kvinnor med lite runda formar men det kan lika gärna vara en smal tjej som får mig att vända på huvudet. Föredrar oftast små eller medium bröst framför stora, men igen, det är olika.

    Men i slutänden är det personlig stil och personlighet som avgör vem jag tänder på.


    Jag menade inte att man måste gilla en speciell typ, utan att man tänder på och bryr sig om kroppar öht.

    Stil & personlighet är nog avgörande för alla när det gäller något djupare, jag menar mer på den nivån att man ser någon lättklädd på stranden. Lite på den nivån, inte i partnersyfte.
  • glutten
    Anonym (TS) skrev 2015-07-30 15:49:43 följande:
    Jag har sett i två trådar bara idag (amningsbilder på facebook och om kvinnor vill ha muskulösa män) där många antingen säger rakt ut att "kvinnor tänder ju inte på kroppar så som män gör" eller själva hävdar att dom inte alls bryr sig om kroppen.
    Jag ser det rätt ofta. Självklart gäller det inte alla, vilket jag också skrev i ts,  men det verkar ändå vara skillnad på det stora hela...Så pass stora skillnader att folk faktiskt hävdar att "kvinnor tänder inte på kroppar".
    Ja, folk brukar gilla att hävda det. Precis som folk gärna hävdar allt möjligt trams om "hur män är" och "hur kvinnor är". Det betyder inte att det är sant.

    Självklart finns det kvinnor som inte är särskilt visuella i sin sexualitet. Men det betyder inte att "kvinnor inte tänder på manskroppen" som nåt slags generell regel.
  • j a d e

    Ptja, jag tänder definitivt inte på vilken snygg manskropp som helst. Eller ansikte för den delen. Kan däremot absolut finna en random man attraktiv men för att jag ska tända på någon, bli kåt på någon, krävs det betydligt mer än att denne är snygg. Och visst finns det män som fungerar precis som jag i det avseendet. Samtliga övriga män som inte fungerar så är över huvud taget aldrig av intresse för mig så hur de är funtade bekommer mig inte.

  • Rainbow gg

    Jag tänder på min mans kropp. Men i övrigt reflekterar jag inte över mäns kroppar. Bara om det är något extremt som du säger, om någon är jätte musklig tänker jag kanske "jaha" och om någon är jätte tjock tänker jag kanske "jaha". Sedan föredrar jag ju en viss typ av kropp men jag spanar inte in de som ser ut så och blir inte tänd av att bara se någon attraktiv man heller.

  • IMHO
    Anonym (TS) skrev 2015-07-30 14:53:17 följande:

    Hur kommer det sig att så många* kvinnor inte tänder på kroppar/utseende, utan allt hänger på insida/utstrålning?

    Dom flesta killar skulle ju absolut säga att dom tänder på kvinnokroppen och har ofta en viss typ som dom föredrar. Frågar man kvinnor så svarar dom att dom inte ens reflekterar över kroppen så länge det inte är extremt åt något håll. Dom kollar aldrig på lättklädda män och uppskattar det dom ser liksom. Hur kan det vara så stor skillnad i vad man får för svar beroende på kön?

    *Säger alltså inte att det gäller alla kvinnor.


    Premissen för din frågeställning bygger alltså på att "många kvinnor inte tänder på kroppar/utseenden".

    1) Hur definierar du "många"? En majoritet av alla kvinnor? En majoritet av alla heterosexuella kvinnor? En majoritet av alla svenska kvinnor? Fler kvinnor än män? Inte en majoritet av kvinnorna men iaf några av dem som idag uttalat sig i de två nämnda trådarna på FL? Någon annan definition?

    2) Hur styrker du att dessa "många kvinnor" inte tänder på kroppar/utseenden utan att "allt" för dem "hänger på insida/utstrålning"?
  • Fjäril Vingad

    Visst kan jag tända på en snygg man (vältränad osv). Men också på en man som inte är det.

    För att jag ska vilja ha sex med någon krävs mer än det ytliga, dock.

  • Kereza

    Joda, jag kan lätt tända på en kropp eller ett utseende - för att vilja knulla karln krävs det dock mer än bara det för mig.

    Motsatsen är förövrigt också sant för mig; spelar ingen roll hur "oattraktiv" någon är; har han utstrålning och personlighet så GÖR min hjärna honom attraktiv.

  • Anonym (Mjo)

    Tänder som fan på manskroppen. Gillar muskler, ett par vältränade bröst under en lagom avslöjande tröja.. Fina händer, axlar.. Kuken. Slak som hård, nog spanar jag alltid in den när sambon går naken.. ;)

  • Anonym (nn)

    Tittar inte på nakna kroppar, men lägger märke till vissa delar av kroppen och gester, röst mm. En bild eller bar bringa säger inte så mycket. Kvinnans kropp är vacker, men mannens attraktiv som bara den om han är fin. Så visst tittar jag, men inget jag tänker på, är väl mer en ren reflex.

  • Anonym (sexobjektet)

    Min fru säger att min haka är sexig och att min röv är inte som andra killar som inte har någon. Hon tycker den är gör go.. (Ibland ger hon mig en klapp där bak.)
    Samt mina händer. De gör henne svag.

     hon bli kåt av att bara höra min röst. Det räcker med att höra den på telefon
    Hon blir till sig om jag går runt i kallingarna och de sitter tajt om bulan fram.

    Så nu är man tydligen ett jäkla sex objekt också,

  • Anonym (nn)
    Anonym (sexobjektet) skrev 2015-07-30 21:28:04 följande:

    Min fru säger att min haka är sexig och att min röv är inte som andra killar som inte har någon. Hon tycker den är gör go.. (Ibland ger hon mig en klapp där bak.)
    Samt mina händer. De gör henne svag.

     hon bli kåt av att bara höra min röst. Det räcker med att höra den på telefon
    Hon blir till sig om jag går runt i kallingarna och de sitter tajt om bulan fram.

    Så nu är man tydligen ett jäkla sex objekt också,


    Haha .. ja händer och rösten lägger man märke till. Apsolut
  • Anonym (nej)

    Jag tänder inte på mäns kroppar, det behövs mer än ett yttre för att jag ska tända. Jag kan tycka att en man ser bra ut men att tända på honom - nej. För mig är det snarare tvärtom, om en man visar sin nakenhet för snabbt blir jag avtänd istället.

    För mig är det att jag tänder en kombination av olika saker. Bör vara en attraktiv påklädd snygg man, med självsäker utstrålning, blicken i ögat, manlig, att han ser mig, lyssnar på mig, respekterar mig, kan behandla mig väl....så för mig tar det TID innan jag går igång.

  • Anonym (Nä)

    Jag är kvinna och tänder inte på att titta på mäns kroppar. Det är inget speciellt med dem liksom... Jag kan ibland tända på att se män utföra sexuella handlingar. Kvinnors kroppar kan göra mig tänd bara att titta på så jag antar att jag är lite bisexuell eller nåt. Jag lever med en man och vi har ett jättebra sexliv, jag saknar inget men när vi kollar porr tillsammans så njuter vi nog av samma saker dvs kvinnobröst osv.

  • Anonym (L)

    Jag gör absolut det, kan gå igång så smått på en mansstaty ungefär :) kan inte säga att kvinnokroppar gör mig pilsk, kanske ett par vältränade tjejarmar eller ben dock...men en manskropp vet jag vad den kan göra för mig, kanske är den kopplingen jag gör.

Svar på tråden Kvinnor tänder inte på manskroppar?