• Anonym (CCCP)

    Att ha sex enbart för njutningens skull..

    Kärlek och sex hör ihop. Ingen diskussion om det!

    Men, är kärlek och sex en så stark symbios att allt annat är uteslutet?
    Är det helt otänkbart att ha sex med en annan människa för bådas njutnings skull, helt utan känslor inblandade?
    Vad anser du??

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att ha sex enbart för njutningens skull..
  • dopingkontroll
    Smecker skrev 2015-08-07 18:36:07 följande:
    Du sammanfattar det oerhört fint i ditt andra stycke.

    Vad 60% av killarna ville är helt oväsentligt eftersom tjejen som frågade dem ändå inte ville ha sex med dem. Vad tror du utfallet hade blivit om tjejen hade fått i uppdrag att hitta 100 killar som hon verkligen ville ha sex med, och fråga dem om de ville ha sex med henne?
    Jag tycker inte det är oväsentligt. Tvärtom.
  • Armageddon
    Anonym (Visst) skrev 2015-08-07 08:25:45 följande:

    Om jag som oattraktiv tjej skulle gå fram till en lite yngre snygg kille och fråga om han vill följa med mig hem får jag nobben direkt. Han vill hellre ragga upp någon snygg tjej.


    Har du provat? Du skulle bli förvånad hur lätt du kan få ligga med killarna om du går rätt fram och föreslår sex.

    Kanske inte om du väger 200 pannor, men ligget du inom normalspannet som de flesta gör, kan du få ligga hur mycket du vill.
  • Armageddon
    Anonym (Visst) skrev 2015-08-07 08:24:13 följande:

    Det är ytterst få prostituerade som verkligen valt sin situation. Den absoluta majoriteten gör det för att ingen annan utväg finns eller för att de inte tror att de är värda mer. Väldigt många har varit utsatta för övergrepp som barn eller tonåringar. Torskarna kan alltså ligga med en kvinna trots att de innerst inne vet att kvinnan inte njuter och att det till och med kan vara så att hon lider av det. Är torskar som tillfredsställer sig med traffickingoffer så korkade att de verkligen kan blunda för lidandet?

    Varken jag eller mina väninnor har fått några 100 erbjudanden om sex. Nu ser vi ganska alldagliga ut så män brukar inte lägga märke till oss. Män raggar som bekant bara på kvinnor de är intresserad av. Oss andra nobbar de. De som får sådana erbjudanden får det till 80% från män som är helt oattraktiva, mycket äldre än dem, överviktiga, kulmage och flint eller allmänt otrevliga.

    Jag kan garantera att om dessa 100 män du pratar om var och en hade raggat på 100 kvinnor, och då inte bara kvinnor som de är attraherade av utan till 80% fula kvinnor, överviktiga kvinnor, kvinnor som är 10-20 år äldre än dem osv, då hade fått napp i motsvarande grad.

    Män raggar bara på kvinnor de är attraherade av. Kvinnor blir raggade på av en mängd män de är helt oattraherade av. Om kvinnor skulle ragga på 100 män var och då bara män de tycker är attraktiva, skulle de också få nobben i lika hög grad eftersom de då konkurrerar med en massa kvinnor som är snyggare. Fast en kvinna som raggar på 100 män får slampstämpel direkt.


    Har ni satt in kontaktannonser på nån sexsökarsida då?

    Jag känner ett par som separera, båda 2 gjorde varsin profil på Bodycontact. Hon fick ca 400 mail i veckan ( utan att ens ha en annons ute). Hur många tror du han har fått? Inget...Och han ser rätt bra ut, iallafall enligt min fru.

    Kvinnor förstår i regel inte vilken oerhörd skillnad det är för män och kvinnor att hitta någon att sexa med. Män måste i regel alltid jaga, medans kvinnor kan luta sig tillbaka och välja och rata.

    Har en tjejkompis som är överviktig och inte så snygg, har absolut inga problem att få ligga när hon vill, även med snygga killar.

    Och hon hymlar inte med att det är bra mycket lättare som tjej.

    Däremot har du rätt i att kvinnor får erbjudanden från män de finner oattraktiva, men män får i regel inga erbjudande alls
  • Anonym (tjej)

    Beror väl på vad man menar med "känslor".
    Jag är kvinna och ja, jag kan/gillar att ha sex utan att vara förälskad eller kär på det sättet. Dock kan jag inte ha sex med någon utan att känna att jag gillar personen, det måste finnas attraktion, personkemi och jag vill lära känna personen jag ligger med innan det blir något. 

    Jag kan inte tänka mig att ligga med någon som är helt olik mig, även om jag tycker han är snygg tex. Jag behöver känna någon sorts attraktion personlighetsmässigt. 

  • Anonym (tjej)
    Anonym (tjej) skrev 2015-08-07 19:58:40 följande:

    Beror väl på vad man menar med "känslor".
    Jag är kvinna och ja, jag kan/gillar att ha sex utan att vara förälskad eller kär på det sättet. Dock kan jag inte ha sex med någon utan att känna att jag gillar personen, det måste finnas attraktion, personkemi och jag vill lära känna personen jag ligger med innan det blir något. 

    Jag kan inte tänka mig att ligga med någon som är helt olik mig, även om jag tycker han är snygg tex. Jag behöver känna någon sorts attraktion personlighetsmässigt. 


    Kort sagt blir jag avtänd av killar jag tycker är helt dumma i huvudet. 
  • Anonym (Gärna)
    Smecker skrev 2015-08-07 18:43:43 följande:
    Fick de napp? Av män som de ville ha sex med? Intressant, hur många av dessa 6 fall av 10 ledde till sex? Men visst är det intressant att män oftare framstår som mer socialt handikappade än kvinnor. Undrar om det är korrelerat med att män oftare lider av sexbrist, både i och utanför relationer, och att män gnäller över hur svåra och komplicerade kvinnor är som inte vill ligga?

    Siffror? De hittade tjejer att ha sex med, genom att fråga tjejer på krogen om de ville ha sex med dem. Utfallet hade nog varit lite annorlunda om de frågat random tjejer på stan om de ville ha sex med dem.
    Undersökningen gick inte ut på att visa huruvida de som frågade ville ha sex eller ej. Hela meningen med undersökningen var naturligtvis att visa på hur de som blev TILLFRÅGADE ville ha sex eller ej. 
    Inte heller om det ledde till sex är helt ointressant, fullständigt. Det var inte det man ville visa med undersökningen. 
    Eftersom du uppenbarligen har missuppfattat, medvetet eller omedvetet, vad vi diskuterar kring så handlade det om huruvida kvinnor och män fick ja eller nej om man frågade det motsatta könet om sex på stan. 

    6 av 10 kvinnor fick napp.
    0 av 10 män fick napp. 

    Enkelt va? 

    Din "krogundersökning" kan du komma tillbaka med när du har siffror på den. Annars är det inte intressant att diskutera. Inte i jämförelse med en annan undersökning där siffror finns.
    Man kan inte säga att utfallet "NOG" varit annorlunda om man frågat folk på stan. 
    Btw, jag hade NOG vunnit på lotto i onsdags. Om jag spelat.
  • Smecker
    Anonym (Gärna) skrev 2015-08-07 20:06:31 följande:

    Undersökningen gick inte ut på att visa huruvida de som frågade ville ha sex eller ej. Hela meningen med undersökningen var naturligtvis att visa på hur de som blev TILLFRÅGADE ville ha sex eller ej. 

    Inte heller om det ledde till sex är helt ointressant, fullständigt. Det var inte det man ville visa med undersökningen. 

    Eftersom du uppenbarligen har missuppfattat, medvetet eller omedvetet, vad vi diskuterar kring så handlade det om huruvida kvinnor och män fick ja eller nej om man frågade det motsatta könet om sex på stan. 

    6 av 10 kvinnor fick napp.

    0 av 10 män fick napp. 

    Enkelt va? 

    Din "krogundersökning" kan du komma tillbaka med när du har siffror på den. Annars är det inte intressant att diskutera. Inte i jämförelse med en annan undersökning där siffror finns.

    Man kan inte säga att utfallet "NOG" varit annorlunda om man frågat folk på stan. 

    Btw, jag hade NOG vunnit på lotto i onsdags. Om jag spelat.


    Det märks att inte har läst avhandlingen. Experimentet bestod av tre delar, varav en del gav ungefär lika stor utdelning oavsett kön. Och framför allt, icke att förglömma: 0 av samtliga personer i experimentet hade sex med någon deltagare i experimentet.

    Så om du skulle undersöka vem/vilka som har enklast att bli miljonärer så skulle du gå ut på stan och fråga random människor om de vill ha en miljon? Det enda det skulle visa är vilka som vill ha en miljon, inget annat. Experimentet visar endast att killar i större utsträckning nappar på anonym-sex, men säger inget om vilket kön som har enklast att hitta någon som de vill ha sex med och som vill ha sex med dem.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Gärna)
    Smecker skrev 2015-08-07 20:33:10 följande:
    Det märks att inte har läst avhandlingen. Experimentet bestod av tre delar, varav en del gav ungefär lika stor utdelning oavsett kön. Och framför allt, icke att förglömma: 0 av samtliga personer i experimentet hade sex med någon deltagare i experimentet.

    Så om du skulle undersöka vem/vilka som har enklast att bli miljonärer så skulle du gå ut på stan och fråga random människor om de vill ha en miljon? Det enda det skulle visa är vilka som vill ha en miljon, inget annat. Experimentet visar endast att killar i större utsträckning nappar på anonym-sex, men säger inget om vilket kön som har enklast att hitta någon som de vill ha sex med och som vill ha sex med dem.
    Tja, eftersom experimentet ej gick ut på att ligga med folk är det föga förvånande att någon låg med någon. 

    Baserat endast på detta experiment så kommer du aldrig ifrån att en kvinna kan gå ut och fråga 10 män om sex och få ett JA av 6. 
    Gör en man likadant får han NOLL JA. 

    Att du sedan utvärderar den information på ett fullständigt orimligt sätt med diverse liknelser om miljoner får stå för dig. 

    Härmed är diskussionen av mig här avslutad. 
    PS Inte för att jag inte kan fortsätta. Men för att du har seglat ut fullständigt på vad det relevanta i detta experiment är. 
    DS
  • Smecker
    dopingkontroll skrev 2015-08-07 19:18:13 följande:

    Jag tycker inte det är oväsentligt. Tvärtom.


    Klart det är oväsentligt att person 1 vill ha sex med person 2, om person 2 inte vill ha sex med person 1.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Anonym (Gärna) skrev 2015-08-07 20:48:06 följande:

    Tja, eftersom experimentet ej gick ut på att ligga med folk är det föga förvånande att någon låg med någon. 

    Baserat endast på detta experiment så kommer du aldrig ifrån att en kvinna kan gå ut och fråga 10 män om sex och få ett JA av 6. 

    Gör en man likadant får han NOLL JA. 

    Att du sedan utvärderar den information på ett fullständigt orimligt sätt med diverse liknelser om miljoner får stå för dig. 

    Härmed är diskussionen av mig här avslutad. 

    PS Inte för att jag inte kan fortsätta. Men för att du har seglat ut fullständigt på vad det relevanta i detta experiment är. 

    DS


    Nej, du har uppenbarligen inte läst avhandlingen eftersom du har procenten fel.

    Ja absolut, en kvinna kan fråga 10 random män som hon inte tänder på om de vill ha sex med henne och (om man går på dina siffror från ett fiktivt experiment) få 6 ja. Vad säger experimentet om hur lätt det är för kvinnan att hitta män som hon vill ha sex med, OCH som vill ha sex med henne? Vad exakt är det du mäter egentligen? Därav jämförelsen med miljoner/miljonärer, men den gick visst över huvudet på dig. Lilla vän.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Att ha sex enbart för njutningens skull..