• Humlan08

    Elak styvpappa

    Jag behöver hjälp. Jag skriver inte detta inlägg för jag vill ha massa pekpinnar. Utan jag behöver tips och råd.

    Det är så att jag har tre barn varav den äldsta tjejen har jag sedan tidigare förhållande. Hon är snart 7 år gammal. Min nuvarande sambo är alltså hennes styvpappa. Och dom är som katt och hund. Dom bråkar dygnet runt om precis allt. Hon lyssnar inte alls på honom utan gör tvärtemot. Och han blir så oerhört arg! Han kan låsa in henne på rummet kortare stunder, säger att hon förstör den här familjen, skitunge, mongo barn, att han ska söka läkare till henne, att hon får bo hos en fosterfamilj,

    ja you name it. Detta är såklart inte alls ok för mig utan jag går emellan och vi blir osams. Jag menar på att det är psykisk misshandel och han förstör henne! Vad tycker ni? Vad gör jag?

  • Svar på tråden Elak styvpappa
  • Anonym (Lämna!)
    Humlan08 skrev 2015-08-03 13:49:49 följande:

    Lite drastiskt eller? Hon är ju helt galen!


    Det började ju nånstans.
  • Anonym (GÅ!)

    Håller med där. Kan man skada en liten flicka psykiskt som T:s man gör, så är inte slagen långt borta. Han tycker inte om henne och därmed lättare att förgå sig kan jag tänka.

  • Anonym (Lämna!)
    Anonym (GÅ!) skrev 2015-08-03 14:02:12 följande:

    Håller med där. Kan man skada en liten flicka psykiskt som T:s man gör, så är inte slagen långt borta. Han tycker inte om henne och därmed lättare att förgå sig kan jag tänka.


    Styvmamman i klippet kör med all sorts misshandel.

    Det där var knappast första gången och det började knappast med våld. Hör själv vad hon säger till barnet. Vidriga, jävla kärring!!!
  • Djävulens Högra Hand
    Humlan08 skrev 2015-08-03 13:34:11 följande:

    Ja det är såklart skitjobbigt! Det har nog trappats upp under en tid och nu är det helt ohållbart.

    Till dig med sig signatur "djävulens högra hand" så skrev jag i mitt tidigare inlägg att jag inte ville ha pekpinnar utan råd och hjälp med vad jag ska göra. Men du kanske missade det bara.

    Har allafall bokat en tid hos familjeterapi. Funkar inte det blir det att skiljas. Mina barn kommer såklart före allt.


    Nej missade inget utan det är ett öppet forum för öppna åsikter oavsett vad du skriver i din trådstart. Passar det sig inte får du väl anmäla mitt inlägg för är av den åsikten att följer man familjelivs regler så är ordet fritt, men moderator kanske tycker annat.

    Du fick ett råd och det var ett jävla bra råd, flytta från fanskapet innan han börjar vara fysisk. Har själv fått stryk av en förälder som liten och lovar att är det något som skapar otrygghet så är det att vara otrygg i hemmet.

    Ibland behöver man höra det man inte vill höra med!!!

    Lycka till...
  • Chesses89

    Hade min sambo pratat sådär till min 7-åriga dotter så hade han flugit ut med huvudet före fortsatte än han hade hunnit räkna till 1.

    Hur kan du tolerera hans beteende mot henne?!

  • Anonym (lämna nu!)

    Jag har också växt upp med psykisk misshandel av min r i k t i g a far. Jag kan inte förlåta min mamma som tillät detta, har jag insett som vuxen, och vill inte ha en relation med henne längre..

    Och då var det ändå min biologiska pappa som sagt.

    Du väljer just nu din sambo framför ditt barn. Det du säger till henne är att du älskar honom mer. Eftersom ett barn ska vara den en förälder älskar mest, kommer hon känna sig helt oälskad.

    Jag VET, för de här känslorna har jag brottats med hela mitt liv. Jag har svårt att tro att någon kan älska mig på riktigt, vilket har skapat stora problem i mina relationer.

    Är det vad du vill utsätta ditt barn för?

    Inga pekpinnar säger du. Men vi som växt upp som din dotter reagerar kraftigt för vi v e t hur hon mår.

  • Nomanisanisland
    Humlan08 skrev 2015-08-03 07:52:30 följande:

    Jag behöver hjälp. Jag skriver inte detta inlägg för jag vill ha massa pekpinnar. Utan jag behöver tips och råd.

    Det är så att jag har tre barn varav den äldsta tjejen har jag sedan tidigare förhållande. Hon är snart 7 år gammal. Min nuvarande sambo är alltså hennes styvpappa. Och dom är som katt och hund. Dom bråkar dygnet runt om precis allt. Hon lyssnar inte alls på honom utan gör tvärtemot. Och han blir så oerhört arg! Han kan låsa in henne på rummet kortare stunder, säger att hon förstör den här familjen, skitunge, mongo barn, att han ska söka läkare till henne, att hon får bo hos en fosterfamilj,

    ja you name it. Detta är såklart inte alls ok för mig utan jag går emellan och vi blir osams. Jag menar på att det är psykisk misshandel och han förstör henne! Vad tycker ni? Vad gör jag?


    Släng ut karlkräket. Så där behandlar man inte ett barn. Han kan ju låsa in sig själv tills han lär sig att uppföra sig. Och du är inte mycket bättre som inte har slängt ut honom. Det är din skyldighet att skydda ditt barn från det här lilla aset till ynkrygg till man du valt.
  • Nomanisanisland
    Humlan08 skrev 2015-08-03 07:52:30 följande:

    Jag behöver hjälp. Jag skriver inte detta inlägg för jag vill ha massa pekpinnar. Utan jag behöver tips och råd.

    Det är så att jag har tre barn varav den äldsta tjejen har jag sedan tidigare förhållande. Hon är snart 7 år gammal. Min nuvarande sambo är alltså hennes styvpappa. Och dom är som katt och hund. Dom bråkar dygnet runt om precis allt. Hon lyssnar inte alls på honom utan gör tvärtemot. Och han blir så oerhört arg! Han kan låsa in henne på rummet kortare stunder, säger att hon förstör den här familjen, skitunge, mongo barn, att han ska söka läkare till henne, att hon får bo hos en fosterfamilj,

    ja you name it. Detta är såklart inte alls ok för mig utan jag går emellan och vi blir osams. Jag menar på att det är psykisk misshandel och han förstör henne! Vad tycker ni? Vad gör jag?


    Släng ut karlkräket. Så där behandlar man inte ett barn. Han kan ju låsa in sig själv tills han lär sig att uppföra sig. Och du är inte mycket bättre som inte har slängt ut honom. Det är din skyldighet att skydda ditt barn från det här lilla aset till ynkrygg till man du valt.
  • Nomanisanisland
    Humlan08 skrev 2015-08-03 13:34:11 följande:

    Ja det är såklart skitjobbigt! Det har nog trappats upp under en tid och nu är det helt ohållbart.

    Till dig med sig signatur "djävulens högra hand" så skrev jag i mitt tidigare inlägg att jag inte ville ha pekpinnar utan råd och hjälp med vad jag ska göra. Men du kanske missade det bara.

    Har allafall bokat en tid hos familjeterapi. Funkar inte det blir det att skiljas. Mina barn kommer såklart före allt.


    Poängen är att i väntan på familjeterapi så ska det där aset ut. Ditt barn ska inte behöva lida för att du valt en usel karl.
  • Nomanisanisland
    Humlan08 skrev 2015-08-03 07:52:30 följande:

    Jag behöver hjälp. Jag skriver inte detta inlägg för jag vill ha massa pekpinnar. Utan jag behöver tips och råd.

    Det är så att jag har tre barn varav den äldsta tjejen har jag sedan tidigare förhållande. Hon är snart 7 år gammal. Min nuvarande sambo är alltså hennes styvpappa. Och dom är som katt och hund. Dom bråkar dygnet runt om precis allt. Hon lyssnar inte alls på honom utan gör tvärtemot. Och han blir så oerhört arg! Han kan låsa in henne på rummet kortare stunder, säger att hon förstör den här familjen, skitunge, mongo barn, att han ska söka läkare till henne, att hon får bo hos en fosterfamilj,

    ja you name it. Detta är såklart inte alls ok för mig utan jag går emellan och vi blir osams. Jag menar på att det är psykisk misshandel och han förstör henne! Vad tycker ni? Vad gör jag?


    Du bad om tips och råd och det bästa tipset och rådet är att omedelbart sparka ut det här kräket. Han har själv valt att straffa ut sig genom att välja att bete sig som ett litet as. Det finns ingen ursäkt att tala så till ett barn, eller nån annan, och hålla på att låsa in din dotter för kräket är ett jävla svin som inte kan uppföra sig. Jag upprepar det är din förbannade plikt och skyldighet att omedelbart tillse att din dotter inte råkar ut för det här arslets medvetna skitbeteende en enda gång till.
  • Nomanisanisland
    Humlan08 skrev 2015-08-03 07:52:30 följande:

    Jag behöver hjälp. Jag skriver inte detta inlägg för jag vill ha massa pekpinnar. Utan jag behöver tips och råd.

    Det är så att jag har tre barn varav den äldsta tjejen har jag sedan tidigare förhållande. Hon är snart 7 år gammal. Min nuvarande sambo är alltså hennes styvpappa. Och dom är som katt och hund. Dom bråkar dygnet runt om precis allt. Hon lyssnar inte alls på honom utan gör tvärtemot. Och han blir så oerhört arg! Han kan låsa in henne på rummet kortare stunder, säger att hon förstör den här familjen, skitunge, mongo barn, att han ska söka läkare till henne, att hon får bo hos en fosterfamilj,

    ja you name it. Detta är såklart inte alls ok för mig utan jag går emellan och vi blir osams. Jag menar på att det är psykisk misshandel och han förstör henne! Vad tycker ni? Vad gör jag?


    Du bad om tips och råd och det bästa tipset och rådet är att omedelbart sparka ut det här kräket. Han har själv valt att straffa ut sig genom att välja att bete sig som ett litet as. Det finns ingen ursäkt att tala så till ett barn, eller nån annan, och hålla på att låsa in din dotter för kräket är ett jävla svin som inte kan uppföra sig. Jag upprepar det är din förbannade plikt och skyldighet att omedelbart tillse att din dotter inte råkar ut för det här arslets medvetna skitbeteende en enda gång till.
Svar på tråden Elak styvpappa