• Gert

    Inga tiggare i London. Vad beror det på?

    Jag har släktingar som nyligen har varit i London och de såg inga tiggare nånstans. Vad beror det på?


    Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Inga tiggare i London. Vad beror det på?
  • Gert
    Filuribur1 skrev 2015-08-04 05:37:45 följande:
    Bodde i London i 2 år och kan svara att det beror troligtvis på att de inte var i de delarna av London där tiggare och uteliggare får vara. Det finns anställda i London som patrullerar på de områden där mest turister befinner sig. Ni har säkert sett dom med sina hattar, skjortor och finbyxor där de svarar på turisters frågor och hjälper vilsna själar som yrat bort sig. De fungerar som turistinformation men deras uppgift är också att se till att deras distrikt hålls rent och har kontakt med polisen ifall de ser uteliggare eller tiggare på gatorna.

    Åker man sedan bort ifrån de turisttäta områdena så ser man ofta tiggare utanför tesco etc (deras mataffär). Kanske inte i den utsträckningen som det har blivit i Sverige den senaste tiden, men det finns fortfarande där också.
    På ett sätt tycker jag att det är bättre som vi har det i Sverige så att alla turister kan se att våra politiker skiter i att göra något åt tiggarproblemen. Fast som turist skulle jag nog föredra hur det är i London.
    Give ´em Hell!
  • todo nada
    Ego Lovers skrev 2015-08-04 09:40:21 följande:

    Tyvärr har svenska folket helt tappat gnistan och styrs lika lätt som folket i Nordkorea med propaganda. Ingen är källkritisk längre. Många gånger är de artiklar som tex samtiden, avpixlat skrivit om funnits i utländska medier men den svenska stora mediahusen censurerar och vågar inte skriva så som utländsk media skriver om Sverige. Idag läser jag helst utländska tidningar ang Sverige för att få en korrekt uppfattning och det känns skrämmande att svensk media censurerar så hårt för att inte trampa etablissemanget på tårna.


    Funkar DN då?

    mobil.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/ungerns-regering-vrider-tillbaka-tiden/

    Om du inte kopplade vad jag menade med att personer som Almqvist emigrerat till Ungern, så är en bra ledtråd nationalkonservativa Fidesz.

    Fast det kan ju varit för att det finns god gulaschsoppa också..? Vad tror du?
  • SpanskaFlugan
    Ego Lovers skrev 2015-08-04 09:41:12 följande:

    Kroatien är väl inte medlem i EU?


    De är medlemmars sedan 2013.
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • SpanskaFlugan
    Anonym (förbjud skitet.) skrev 2015-08-04 13:45:00 följande:

    För att dom har lag mot skitet.

    I alla fall en parti ber om ursäkt till turister för skit dom måste vadda i på besök.

    Det är så man skäms att dom andra blundar och tillåter yrkestiggeri.


    De har ingen specifik lag mot tiggeri. De har en "vagrancy act" från 1824, snarlik den svenska, avskaffade, lagen om lösdrivare. The vagrancy act är inte särskilt effektiv och är omdebatterad. Men jag har en känsla av att varken du eller Gert vill diskutera frågan om tiggares varande eller icke varande i London. Det handlar nog mest om att, igen, få kräkas lite på fattiga människor som stör er bild av världen.
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • SpanskaFlugan
    Gert skrev 2015-08-04 14:05:53 följande:

    Hittade en artikel av en moderat skriver att tiggeri är olagligt Storbritannien.

    www.dn.se/nyheter/varlden/tiggeri-olagligt-i-storbritannien/

    Kan de så kan vi.


    Hon har faktiskt fel. Lagen var främst avsedd för sk lösdrivare under 1800-talet men används av och till för att avhysa hemlösa och tiggare. Hemlösa och tiggare är ju inget nytt i Storbritannien. Det är ingen nytillkommen lag specifikt för problemet med tiggare från Rumänien.
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • SpanskaFlugan
    Anonym (förbjud skitet.) skrev 2015-08-04 14:09:16 följande:

    Men då så, finns inga fattiga zigenare i England i och med dom har inte lag mot det och heller inga snyltare på gatan, bra att ha det överstökat.

     


    Du har en väldigt otrevlig ton och skriver rätt osammanhängande inlägg. Vill du diskutera något på allvar eller bara flumma?
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Anonym (svar)
    SpanskaFlugan skrev 2015-08-04 14:59:56 följande:
    Du har en väldigt otrevlig ton och skriver rätt osammanhängande inlägg. Vill du diskutera något på allvar eller bara flumma?

    Vad finns det att diskutera ens?


    Enkel svar på frågan är att England har lagar mot tiggeri, Sverige bortser från sina.


     

  • Anonym (Som sagt)
    SpanskaFlugan skrev 2015-08-04 14:57:23 följande:

    Hon har faktiskt fel. Lagen var främst avsedd för sk lösdrivare under 1800-talet men används av och till för att avhysa hemlösa och tiggare. Hemlösa och tiggare är ju inget nytt i Storbritannien. Det är ingen nytillkommen lag specifikt för problemet med tiggare från Rumänien.


    Gissa vad? ;) Vi har exakt samma lag här i Sverige. Ordningslagen heter den. Polis skulle hur lätt som helst kunna utgå från den för att runda ihop tiggarna.

    Tiggarna begår dessutom miljöbrott i parti och minut...
  • Anonym (V)
    Gert skrev 2015-08-03 21:23:24 följande:

    Jag har släktingar som nyligen har varit i London och de såg inga tiggare nånstans. Vad beror det på?


    Give ´em Hell!
    Jag bodde i London i sex år och såg en jäkla massa tiggare. Förstår inte riktigt hur du menar. Vart i London var du?
Svar på tråden Inga tiggare i London. Vad beror det på?