• Anonym (koj jag)

    Köpare som vägrar betala på Tradera

    Undrar hur ni beter er som.säljare på Tradera när en köpare uttryckligen vägrar betala. Gjorde en försäljning i slutet på förra veckan och får direkt ett mail där köparen anser sig inte ha råd och tänker uttryckligen inte betala. Ingen kontakt därefter. Tradera är underrättad men känns som inget kommer hända mer än att personen får negativt omdöme och jag får krångla ut med annonsen igen.

    Fattar inte vad i ordet BINDANDE som inte går fram när man köper saker på Tradera. Tradera själva verkar inte bry sig om att lösa konflikten utan skickar ut nått mail och säger att jag kan starta om annonsen.

    Kan ju komma folk hur som helst och bara buda och skita i det sen för Tradera gör inget. Eller?

  • Svar på tråden Köpare som vägrar betala på Tradera
  • Anonym (koj jag)

    Så fort det har med pengar att göra dyker väl idioterna upp förr eller senare...

    Hört om folk som prutar till fördärvelse på Blocket. Väntar mig snart att folk ska försöka pruta ner priset på saker på Tradera också, undrar om inte det var nån som gjorde så...

    Fått meddelanden på Tradera av folk som erbjuder sig köpa flera saker lite billigare eftersom jag aldrig kommer få sakerna sålda.... Någon vecka därefter fick jag allt sålt.

    En kompis som sålde tre olika saker till en köpare berättade om att köparen ville få ett paketpris eftersom han var så snäll och köpte allt.

    Värst är väl de som börjar lägga sig i hur man ska paketera och ha sig och hävdar att så där mycket kan det inte kosta att skicka "den där lilla saken". En annan historia jag hört var om en som krävde mellanskillnad tillbaka för portot och det som stod på Tradera. Det är ju inte gratis att köpa kuvert men vill de att man sätter på ett frimärke på saken utan att paketera så är det väl lugnt....

  • Anonym (koj jag)
    isolande skrev 2015-08-05 13:03:31 följande:

    Blocket är ju ännu värre, folk är på riktigt inte kloka där, ha,ha!

    En person frågade om jag kunde leverera två fåtöljer till henne. Hon bodde i stan och hade ingen bil och erbjöd sig att betala för bensin. Vi bestämde träff men hon dök aldrig upp och svarade aldrig mer på samtal/sms eller mail. Jag åkte med släp och fåtöljer 45 min för att leverera till henne. Tack för den liksom....subba.....


    Om man ska vara riktigt slug kan man ju alltid köra hemligt nummer när man ringer så trycker de inte bort direkt, på folk som inte svarar, fast kanske inte funkar idag med alla j*vla telefonförsäljare...

    Får jag fråga vad hon gav för fåtöljerna?

  • isolande
    Anonym (koj jag) skrev 2015-08-05 17:25:40 följande:
    Om man ska vara riktigt slug kan man ju alltid köra hemligt nummer när man ringer så trycker de inte bort direkt, på folk som inte svarar, fast kanske inte funkar idag med alla j*vla telefonförsäljare...

    Får jag fråga vad hon gav för fåtöljerna?

    Provade anonymt nr- tricket oxå men inget svar. Hon betalade förstås inte fåtöljerna eftersom vi skulle göra upp vid leverans. Det var två jättefina Emma-fåtöljer som hon skulle få för 1000 kr...

    En gång skulle jag sälja en bil, ville mest bara bli av med den så priset blev 2000 kr, en fullt fungerande merca från 87. Jag gick ut till p-platsen som var lite avsides och köparen kommer dit med två polare, alla ser ut som riktiga gangsters, sparkar däck och är vääääldigt tuffa. Det var rätt sent, runt 22 och kolmörkt. De lämnar fram 1500 och flinar. Jag, då 27-årig liten tjej, vågade liksom inte ens tjafsa utan de fick biljäveln. Men det va riktigt fult gjort tycker jag....
  • Anonym (koj jag)
    isolande skrev 2015-08-05 18:42:50 följande:
    Provade anonymt nr- tricket oxå men inget svar. Hon betalade förstås inte fåtöljerna eftersom vi skulle göra upp vid leverans. Det var två jättefina Emma-fåtöljer som hon skulle få för 1000 kr...

    En gång skulle jag sälja en bil, ville mest bara bli av med den så priset blev 2000 kr, en fullt fungerande merca från 87. Jag gick ut till p-platsen som var lite avsides och köparen kommer dit med två polare, alla ser ut som riktiga gangsters, sparkar däck och är vääääldigt tuffa. Det var rätt sent, runt 22 och kolmörkt. De lämnar fram 1500 och flinar. Jag, då 27-årig liten tjej, vågade liksom inte ens tjafsa utan de fick biljäveln. Men det va riktigt fult gjort tycker jag....
    Utan att låta vilja låta rasistisk och generalliserande men var det "utlänningar" som skulle köpa bilen?
  • isolande
    Anonym (koj jag) skrev 2015-08-05 20:27:13 följande:
    Utan att låta vilja låta rasistisk och generalliserande men var det "utlänningar" som skulle köpa bilen?
    Inte för att vara respektlös men det där är ett rasistiskt inlägg...

    Vad spelar det för till vilket påbrå de hade?
  • Anonym (koj jag)
    isolande skrev 2015-08-05 20:35:31 följande:
    Inte för att vara respektlös men det där är ett rasistiskt inlägg...

    Vad spelar det för till vilket påbrå de hade?
    Som sagt, var inte meningen att det skulle låta rasitisk. Har inget emot någon kultur, är väl bara jag som blivit påverkad av all j*vla SD-propaganda, fick bara en känsla när du sa gangsters. Men vill inte dra igång någon SD-debatt för jag håller mig tacksamt ifrån dem.
  • isolande
    Anonym (koj jag) skrev 2015-08-05 23:05:40 följande:
    Som sagt, var inte meningen att det skulle låta rasitisk. Har inget emot någon kultur, är väl bara jag som blivit påverkad av all j*vla SD-propaganda, fick bara en känsla när du sa gangsters. Men vill inte dra igång någon SD-debatt för jag håller mig tacksamt ifrån dem.
    HA-stilen är rätt gangster oxå och den är ju rätt svennig t.ex....

    Man kan väl helt enkelt säga att det är störande med tre män med attityd mot en ensam kvinna på en parkeringplats när det är mörkt Drömmer.
  • Anonym (koj jag)
    isolande skrev 2015-08-06 09:53:33 följande:
    HA-stilen är rätt gangster oxå och den är ju rätt svennig t.ex....

    Man kan väl helt enkelt säga att det är störande med tre män med attityd mot en ensam kvinna på en parkeringplats när det är mörkt Drömmer.
    Korta penisar... måste visa att de kan hävda sig på områden där de inte sticker ut.... ;)
  • Anonym (Tjej)

    Klart dom prutar på Tradera!

    Jag la ut en vara som jag betalt 3500:- nypris, la ut den 6 mån senare för 2000:- får ett mail av en som ville köpa, men två lax var för dyrt så jag skulle sälja den till henne för 1000:-

    Öh....?

  • Anonym (koj jag)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-08-06 21:39:30 följande:

    Klart dom prutar på Tradera!

    Jag la ut en vara som jag betalt 3500:- nypris, la ut den 6 mån senare för 2000:- får ett mail av en som ville köpa, men två lax var för dyrt så jag skulle sälja den till henne för 1000:-

    Öh....?


    Du menar att hon i det närmaste krävde ett billigare pris?

    Maken till fräckhet. Folk är så generellt snåla när det gäller loppisar, Tradera, Blocket, you name it.... En bekant höll i ett loppis en gång, folk kom dit och prutade ner till fördärvelse. Saker som såldes för 5 kr var nästan så att hon gav bort dem.
Svar på tråden Köpare som vägrar betala på Tradera