• habiti

    Att vara ful kille vs att vara snygg kille



    Sanningen. ingen kan neka till detta.

    Vi fula killar har inget hopp.
  • Svar på tråden Att vara ful kille vs att vara snygg kille
  • habiti
    kivirush skrev 2015-08-04 13:13:34 följande:

    Att vara ful går att göra något åt.

    Det hjälper inte att bara klaga Johannes.


    Nä. Jag kan inte fixa mina defekter.
    pickaxe skrev 2015-08-04 13:13:41 följande:

    Ful eller snygg ligger i betraktarens ögon och du kan knappast neka till att killar tänker på samma sätt. Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt?


    Jo fast alla tycker att jag är ful.

    Finns dock ganska många killar som knullar "fula" kvinnor.

    Men kvinnor som knullar "fula" killar finns det väldigt få av.

  • habiti
    kivirush skrev 2015-08-04 13:52:26 följande:
    Vad skulle det vara för något då som du inte kan göra något åt? Det mesta går att fixa om en verkligen vill.

    Att klaga hjälper aldrig. Det om något är oattraktivt.
    Jag har typ 100 defekter. För mycket att fixa. Allt är fel på mig. Hela min kropp är äcklig.
    Anonym (ButtD) skrev 2015-08-04 13:46:47 följande:
    Enig! Klart man kan bli mer attraktiv genom att göra något åt saken - tjejer som killar.

    Inte alla kan göra något åt saken.
    Dr Nail skrev 2015-08-04 14:00:19 följande:
    Jag vet inte. Minns du Elliot Rodger? Han var också helt övertygad om att han var extremt ful, men det uppenbara är att det var hans hjärna som spökade och han hade definitivt kunnat få hjälp.
    Elliot Rodger sa att han var snygg och han var dessutom en socipat som gillade våld. Han hade planerat sitt attentat sedan han var 13 år. Han fick redan hjälp, sen barndomen med terapi (de allra bästa) och medicin (de allra bästa).

    Tillskillnad från den fjanten så är jag ful och har noll social status, och kan inte heller göra något åt det. Jag är helt fast. Vet inte hur länge till jag pallar leva så här, när det blir för mycket så blir det självmord för min del.

  • habiti
    Anonym (O) skrev 2015-08-04 15:31:56 följande:

    Skulle mannen till höger gå ner i vikt, raka sig och klippa sig hade det inte varit något fel alls på hans utseende. Han har låtit sig själv förfalla, det är hans defekt.

    Vad i ditt utseende kan du inte förändra, Johannes? Jag lägger ca 7 h/veckan på mitt. Hur många timmar lägger du?


    Jag kan inte fixa någonting, Defekterna är för starka. Mitt liv är slut. Jag har inget att se fram emot. Jag kommer aldrig få en flickvän, jag kommer aldrig få en vän. Ingenting.
  • habiti
    Anonym (O) skrev 2015-08-04 15:38:28 följande:
    Jag tycker att det låter som om du lider av sv.m.wikipedia.org/wiki/Dysmorfofobi och som om du verkligen behöver professionell hjälp.
    Ja, jag har detta. Dock så är jag ful på riktigt och värdelös på riktigt. Jag är med i grupper som berör BDD på Facebook och samtliga där ser bättre ut än mig, de är inte oskulder, de har partners, de har vänner. Jag är fan ett särfall. Världens sämsta person. Det är därför jag är så negativ och gnällig. :/


  • habiti
    Anonym (O) skrev 2015-08-04 15:38:28 följande:
    Jag tycker att det låter som om du lider av sv.m.wikipedia.org/wiki/Dysmorfofobi och som om du verkligen behöver professionell hjälp.
    professional hjälp kommer inte hjälpa. många har testat och funkat för dom. hur kan det då hjälpa mig när jag är så här pass kass och negativ.
  • habiti
    Anonym (Tändande) skrev 2015-08-04 16:15:07 följande:

    Tror inte att du är så ful som du påstår.
    Det som är tändande för alla är att ha ett självförtroende och sedan att signalera att man uppskattar den man är intresserad av utan att komma med plumpa raggningsfraser.
    Vara trevlig och med kroppsspråket visa att man är intresserad.
    Finns många med ofördelaktigt utseende som har fritt fram pga detta.


    Tyvärr så är jag så pass ful.

    Knappt nån som är extremt ful kan få en kvinna, det är väldigt få som lyckas. Jag har ingen personlighet.
  • habiti
    Anton Chigurh skrev 2015-08-04 16:44:55 följande:
    VILL du inte ha hjälp....då har jag svårt att se att något kommer funka. Tyvärr. Det är den bistra sanningen.

    "Någonstans" måste det finnas en gnutta egen vilja. Du kan inte bygga dig en bro utan att lägga dit första stenen. Eller jo, det kan du, men risken för ras ökar. Jag tror inte du vill lägga dit första stenen, habiti . Men jag tror att du kan göra det. 

    Det där lät djupt.

    Och dessutom är det sant.
    Klart jag vill ha hjälp, men jag vet att det inte kommer funka, så varför försöka då?  Det är förgäves. :( Som sagt, många har försökt men misslyckats, och jag är ju sämre än än sämst, så det är helt hopplöst läge jag befinner mig i. Har försökt acceptera mitt pissiga liv men jag blir bara mer och mer ledsen för varje dag som går. Vet inte var detta kommer sluta. Antagligen självmord....
  • habiti
    Anonym (vad) skrev 2015-08-04 18:04:19 följande:

    Vad har du för defekter? Vill du nämna några?
    Allt med mig är fel. Näsan, ögonen, öronen, läpparna, snoppen, benen, allt.
  • habiti
    Anonym (vad) skrev 2015-08-05 16:57:30 följande:
    Okej, du har nämnt några saker men på vilket sätt är de defekta? Kan du beskriva närmare i detalj?
    Vissa saker ser för stora ut, andra ser för små ut,, o vissa saker ser missbildat ut. och mina läppar är för röda.
  • habiti
    Anonym (vad) skrev 2015-08-05 18:52:39 följande:
    Vad ser för stort ut?
    Vad ser för smått ut?
    Vilka saker ser missbildade ut?
    Allt med mig är fel. Exakt allt.
  • habiti
    PrimitivMan skrev 2015-08-05 19:45:27 följande:
    En sak är du bättre på än de flesta dock. Det är självömkan.
    Tråkigt att ingen kvinna tänder på självömkan.

    Skulle vara nice om någon kvinna därute tyckte så pass synd om mig att hon vill ha sex med mig eller t.o.m bli min kvinna....

    Hyckleriet i detta är att många kvinnor självömkar och ändå får ligga och pojkvänner...

  • habiti
    baralillatant skrev 2015-08-05 19:56:18 följande:

    Hur kan för röda läppar vara en defekt??


    Det är sjukt hett faktiskt.

    Men inte på män - enligt samhällets normer. Det anses kvinnligt och bögigt.


  • habiti
    fraggelpjott skrev 2015-08-06 11:31:01 följande:
    Rätt, men jag håller inte med om att det är det. Självömkan är när en person som har allt sitter och tycker synd om sig själv. Självhat däremot, är depression.
    Har jag självömkan eller självhat?
  • habiti
    Anonym (Ja du...) skrev 2015-08-05 22:08:52 följande:

    Jag skulle nästan vilja lägga ut kort på en kompis till mig som i allas ögon utom hans frus faktiskt är väldigt ful. Han har bl.a en tumör i ansiktet. Men gift och har två barn ändå så det handlar inte om utseendet! Det handlar om vem man är,vad man utstrålar,hur man beter sig,vilket intryck man ger som människa. Om endast snygga bleve gifta vore inte en bråkdel gifta av dem som nu är gifta!  Glad Det finns ett lock till varje kastrull, men man måste tro det också.


    det är väldigt få fula personer som kan få någon. bara för att din vän lyckats så betyder det inte att jag o andra kommer lyckas.

    jag är nog ännu fulare än din vän och dessutom är han inte socialt handikappad som jag är och har inte ett dåligt livs-CV.


  • habiti
    Anonym (anonym) skrev 2015-08-05 22:04:17 följande:
    Skulle du själv tända på en självömkande kvinna som säger att ingen vill umgås med henne och att hon 100 defekter som det inte går att göra något åt?
    Faktiskt, ja.

    Jag skulle vilja visa för henne att hon duger som hon är och ge henne kärlek.
  • habiti
    Anonym (Ja du...) skrev 2015-08-06 23:14:32 följande:
    Ännu fulare? Jaha,då måste din ansiktstumör täcka hela ansiktet och inte bara halva som på min vän! Eller just,det,när har du sagt att du ens har en tumör eller en stor skada? Jag tycker de flesta som hittat nån är "fula" om man ska vara rent krass. Snygga män finns det få av. Men problemet är med all säkerhet inte ditt utseende utan totala brist på självkänsla-och då blir det svårt p.g.a det,inte p.g.a utseendet. Och vadå "dåligt livs-cv"? Rena tramset! Du har fått för dig att du måste se ut som en ung Pierce Brosnan och vara en blandning av Jesus och Stålmannen,men så är ingen man! Alla har nåt emot dom,ändå lyckas de flesta få nån.
    Jag har totalt brist på självkänsla eftersom jag är otroligt ful och dessutom socialt handikappad. Jag har inget att tillföra denna världen.

    Dåligt livs-CV, ja. En kille som aldrig haft sex och inte har några vänner får folk att fundera och bli lite rädda.


Svar på tråden Att vara ful kille vs att vara snygg kille