Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

    Vilket är farligast för vårt samhälle idag.

    Gert skrev 2015-08-05 12:00:12 följande:

    Det växande hatet mot olika åsikter står vänstern för.

    Det är inte rasistiskt att bli mer normal som våra grannländer är. 


    Gert, vad är rasism enligt din definition?
  • sjuttiofemman
    DickRex skrev 2015-08-05 12:27:20 följande:

    Man behöver inte vara något geni för att se det uppenbara. Även borträknat Breivik så är det betydligt fler människor i Europa som de senaste 20 åren har dödats och skadats av sk nationalister än av islamister.


    Ja bara i Sverige har extremhögern begått tvåsiffrigt antal politiska mord.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-08-05 12:33:51 följande:

    Misshandel. Beror på vilken hudfärg du menar. Om jag med min vita hudfärg skulle bli misshandlad av vem som helst skulle det inte utgöra hets mot folkgrupp.


    Hets mot folkgrupp är en ytterst tandlös lag så det är inte mycket som faller under den.

    Den borde avskaffas och ersättas med förbud mot rasism. Sd lär dock motsätta sig det ;)
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-08-05 18:01:52 följande:

    Hur mycket du än försöker så kommer tiggare aldrig bli en egen folkgrupp.


    De allra flesta tiggare idag är romer från Rumänien och det är en folkgrupp. Visste du att romer är det mest förföljda folkslaget i Europa? Tycker du det är okej?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-08-05 18:37:00 följande:

    Som sagt, tiggare är inte folkgrupp eftersom tiggare kan vem som helst vara. Det finns många rumäner och bulgarer som tigger i Sverige. Tillhör rumäner och bulgarer samma folkgrupp?

    Ja, det visst jag och nej det är inte okej. Det är heller inte okej att de kommer till Sverige och tigger. Två fel gör inte ett rätt.


    De är ofta romer så ja det är samma folkgrupp. Så vad ska dessa utsatta människor göra då? Åka hem och svälta till döds?

    Är det här rasism? www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbotten/nytt-trakasseri-mot-migrantlagret
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-08-05 20:04:06 följande:

    Är alla som kör buss också en folkgrupp? Tiggeri är ett jobb - vilket media har sagt i många tiggarreportage - därför kan man inte kalla tiggare för en folkgrupp.

    Rumänien och Bulgarien får hur många miljoner euro som helst för att ta hand om sina romer, så självklart ska deras egna länder ta hand om dem.

    Jag ser många tiggare i Stockholm och jag måste ärligt säga att många av dem ser väldigt välnärda ut och en del kan man till och med kalla tjocka, så att de svälter ihjäl tror jag inte ett dugg på. Du kanske har en källa som backar ditt påstående att de svälter till döds i sina hemländer?

    Tycker det är osmakligt att säga att romer svälter till döds när det finns andra människor, speciellt barn i Afrika och Asien som faktiskt svälter ihjäl.


    Du har rätt i en sak, deras länder borde ta hand om dem. Men nu är inte så fallet och dessa fattiga människor tar till sista utvägen genom tiggeri.

    Vilken media har påstått att tiggeriet är organiserat? Antar att du har samma iver att motarbeta tex Unicef, Rädda Barnen och avpixlat som också bedriver tiggeriverksamhet. Eller politiska partier som också tigger pengar.

    Vad är problemet med tiggeri egentligen? Det är frivilligt att skänka pengar. Är det inte så att du bara inte vill bli påmind om att det finns människor i världen som lever i fattigdom? Då är det dags att öppna ögonen, det är fler människor som lever i fattigdom än som inte gör det. För du är väl realist?
  • sjuttiofemman
    gubbfitthen skrev 2015-08-06 08:31:21 följande:

    Islam är det största hotet mot västvärleden. 

    På andra plats kommer media, såsom Familjeliv, aftonbladet, expressen, Verdens Gang, NRK, SVT, YLE osv osv osv. 


    Ojdå, en till som gått på konspirationsteorin om en sammansvärjning i media.

    Men berätta, hur är islam ett hot mot västvärlden?
Svar på tråden Vilket är farligast för vårt samhälle idag.