Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

    Var Ikea-dådet invandringens fel?

    Länka gärna en källa på att Björn Söder skrev så Facebook. Jag vet vad han skrev och han skrev definitivt inte så. Hela trådstarten bygger på en ren lögn.

    Måste SD-motståndare ljuga för att få övertag?


    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-21 17:34:59 följande:
    Det var på nyheterna.
    Länka källan då.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-21 17:40:39 följande:
    Förnekar du även vad SD:s presstalesman skrev på Twitter direkt efter Breivings dåd?
    Jag vet inte vad han skrev, men vad har den händelsen med denna tråd att göra?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-21 18:23:04 följande:
    Eftersom du är en historieförnekare så undrar jag om du kan se något dåligt som en SD:are har gjort
    Tråden bygger på en lögn.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-21 18:47:42 följande:
    Nej
    Så här skrev Björn Söder:

    I tider som dessa kan det vara läge att påminna om hur Fredrik Reinfeldt ville att vi skulle "öppna våra hjärtan" och hur han tackade "för att ni valt Sverige."

    Tror inte att den mördade mamman och sonen på Ikea i Västerås skulle hålla med ex-statsministern...

    Dags att vakna, svenska folket, och förpassa sjuklöverns politik dit den hör hemma! På skräphögen.

    Hur kan sjuttiofemman missuppfatta denna text så grovt?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    MickeHallon skrev 2015-08-21 20:26:43 följande:
    Vad skrev Sjuttiofemman? Hittar inte d Skäms

    Sen - lite off-topic, men.. Vad hände med GM efter detta? Gjorde han det för att få sitta här i fängelse istället för att åka tillbaks igen? Kommer så ske? Någon med lite info?
    Du ser vad sjuttiofemman skrev i trådstarten.

    Hen skrev att Björn Söder skrev på Facebook att utan invandring hade IKEA-morden inte hänt.

    Det är inte sant att Björn Söder skrev detta.

    Give ´em Hell!
  • Gert
    Fru Blacker skrev 2015-08-21 20:50:10 följande:

    Man måste nog konstruera en sjuhelvetes kausallinje för att anse invandringspolitiken som orsakande till dådet. 


    Om Sverige hade haft gränskontroller och utvisat asylsökare som fått avslag på sina ansökningar hade denna man inte levt som papperslös i Sverige sedan 2013. Således hade han inte kunnat utföra IKEA-morden.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Fru Blacker skrev 2015-08-21 21:14:27 följande:
    Hade han inte fötts hade han inte kunnat utföra morden. Hade hans mamma inte fötts osv osv. Orsak och verkan måste vara rimligt.
    Är det inte rimligt att man utvisar illegala invandrare? Är det rimligt att det lever 10.000-tals gömda papperslösa i Sverige som staten inte har någon koll på?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Fru Blacker skrev 2015-08-21 21:21:19 följande:
    Du flyr resonemanget. Jag vidhåller att det är orimligt att konstruera en sådan kausallinje med någon form av respekt för legalitetsprincipen.
    Så du anser att det är rimligt att det finns illegala invandrare och papperslösa i Sverige.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Fru Blacker skrev 2015-08-21 21:29:22 följande:
    Du fortsätter att vrida dig Gert och tillskriver mig åsikter jag inte yttrat. 
    Du tar ju inte avstånd från det heller.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Fru Blacker skrev 2015-08-21 21:34:18 följande:
    Jag bemöter det inte. Det är en skillnad.
    Då är frågan varför du inte bemöter det.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Fru Blacker skrev 2015-08-21 21:39:07 följande:
    För att det är irrelevant för mitt resonemang avseende kausallinjer och legalitetsprincipen. Jag diskuterade huruvida Sverige invandringspolitik kan anses utgöra ett orsakande till dådet (följden). Jag anser att det inte är rimligt att dra ut kausalitet så långt.
    Varför anser du att det inte är rimligt att dra ut kausalitet så långt?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Fru Blacker skrev 2015-08-21 21:46:56 följande:
    För att det skulle bli orimligt för envar att bedöma sitt handlande i förhållande till strafflag om sagda handlande skulle kunna dras ut i en kausallinje så långt utöver sitt eget orsakande.
    Nej, det skulle det inte bli. Mördaren kommer få sitt straff. Sverige ska utvisa papperslösa människor och ha en riktig gränskontroll så att de utvisande personerna inte kommer in igen. Om detta hade varit fallet så hade IKEA-morden aldrig ägt rum.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Fru Blacker skrev 2015-08-21 22:01:07 följande:
    Jo det skulle bli orimligt. Om invadringspolitiken kan anses orsaka ikea-dådet vad hindrar samhället från att anse Hagamannens mor som orsakande till våldtäkterna. Det är fullständigt befängt att flytta orsakande över gärningspersonens handlande till någon/något annat.

    Envar döms efter sin skuld.
    Ingen har sagt att det är invandringspolitiken som helhet som orsakade IKEA-morden. Invandringspolitiken är ett brett ämne med många trådar.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-22 21:46:06 följande:
    Har man precis börjat skapa sig en tillvaro i ett land, med kompisar osv, och sedan helt plötsligt bli uppryckt. Hur skulle du ta det, om du blev tvångssvvisad på det där sättet? Vi vet inte om han ens visste vilket land han skulle till. Btw, Italien är ett skitland i jämförelse med sverige. Morden var avskyvärda, men det ska till rätt mycket panik också.

    Hur var det nu, tror du på riktigt att Kamprad kan hållas ansvarig? Isf måste hela kedjan med människor som sett till att han ska komma hit belastas.
    Mannen hade levt som gömd papperslös i Sverige sedan 2013 då han första gången blev avvisad. Alltså kunde han om han velat fortsätta leva som gömd papperslös i Sverige eftersom staten inte bryr sig om det. Fast det räckte inte, han var tvungen att mörda två oskyldiga svenskar i ett hatbrott. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    SupersurasunkSara skrev 2015-08-22 23:16:45 följande:

    Ok my bad, jag hade tydligen fel för mig. Dock, lever man som papperslös, har fått ett avvisningsbesked redan 2013 så skulle mannen inte ha befunnit sig här alls.


    Det finns 10.000-tals gömda papperslösa i Sverige som staten inte har någon koll på.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-23 11:44:52 följande:
    För att Sverige inte är ett U land.

    Öppna ditt hjärta
    Tänk om folk skulle öppna sina hjärnor i stället för sina hjärtan. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-23 11:57:52 följande:
    Tänk om du hade ett hjärta
    Om jag inte hade ett hjärta skulle jag vara död.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Var Ikea-dådet invandringens fel?