• Libra1

    Hur många IVF-försök behövde du göra för att lyckas få ett barn?

    Detta är en intressant fråga tycker jag. Berätta gärna hur era behandlingar sett ut och om ni gjorde något annorlunda den gången ni lyckades. :)


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många IVF-försök behövde du göra för att lyckas få ett barn?
  • Solanna

    Så här har min resa sett ut..
    För varje ivf så det blivit någon sorts förändring.
    * Ivf 1 - Gonal F, lutinus = minus
    * Ivf 2 - Gonal F, lutinus, trombyl = minus
    * Ivf 3 - Menopur, lutinus, trombyl = pluss som sen vart ett missfall
    * Ivf 4 - Menopur, Crinon, trombyl, embryoglue = en frisk liten kille
    Jag åt även extra D-vitamin, magnesium och multivitamin under ivf 3 och 4

  • jennyz

    Första barnet lyckades vi på tredje ET, annorlunda då var att jag börjat med akupunktur och menopur istället för GonalF, fick mycket bättre kvalitet då.
    Andra barnet...tappade räkningen, tror fjärde ET, men 4-5 FET däremellan också, gjorde inget annorlunda... Har aldrig fått MF, utan blivit gravid två ggr och har nu två underbara döttrar...
    Var nästan 30 år när vi påbörjade första behandlingen, drygt 35 år när yngsta föddes..intensiva år, framförallt syskonförsöken, dryga två år...

  • Fröken Smilla

    Jag har inte fått barn ännu, men är i vecka 35 nu. Oförklarlig barnlöshet, inga konstaterade medicinska problem, mer än ett något för högt TSH-värde som snabbt reglerades ner med levaxin. Vi hade den ofantliga turen att lyckas på första försöket, korta protokollet med Gonal F och Crinone. Vi hade inte ens en antydan till plus innan IVF, och så gick det så fort.

    Det började förvisso trögt, med endast ett fåtal mognande ägg. Fick till slut en ganska hög dos Gonal F, och efter 14 dagar efter sprutstart gjordes äggplock. Då kunde 10 ägg plockas ut (tidigare i veckan räknade de endast 4-5 mogna ägg så vi blev överraskade), 7 av dessa befruktades och samtliga långtidsodlades. Dag 5 var det dags för ET av en blastocyst, och vi fick två 6-dagarsblastisar till frysen. Och så vips var plusset där... Nu längtar vi efter att få träffa vår lilla tjej!

  • Jag är bara jag

    Jag hoppas få rösta om ca 6,5 månad om vi äntligen får barn då! Drömmer  Men antal behandlingar och antal insättningar skiljer rejält så vad svarar jag i så fall...? Har dock aldrig kommit så långt som nu innan och vet vad som är annorlunda. Dubbel dos progesteron och lite extra prednisolon jämfört med sist. Och inga vitaminer/mineraler/hälsokost. Bara folacin.

  • Emmelie1234

    Jag har gjort 1 ivf, långt protokoll. Låg dos Gonal-F som resulterade i 12 ägg och måttlig överstimulering. 6 ägg IVF och 6 ICSI, 4 av varje befruktades. Av 8 befrukade ägg så utvecklades ett för fort, ett för långsamt och tre hade fragment. Resulterade i tre topp embryon varav ett fördes tillbaks på dag 3 och 2 8 celliga frös man in. Är nu gravid i vecka 21 (efter ET) och längtar efter vår lilla flicka :)

  • Fiorenza

    Första försöket. Korta protokollet med Gonal-f, Orgalutran, Ovitrelle och sen Lutinus. Fick ut 11 ägg, av vilka sju befruktades. Återföring efter två dagar, vilket resulterade i vår son. Har ett tvådagars, ett femdagars och ett sexdagars i frysen.

  • Carina1

    Jag har gjort 2 ivf försök . En med ET . Vilket misslyckades . Sen gjordes ett med ett FET i planerad cykel . Han är nu 2 år . Nu är vi dock gravida med syskon helt naturligt V 18 .. Blev klassade som oförklarligt barnlösa . 

  • Carina1

    Glömde skriva . Långa protokollet . 9 st ägg . 6 st befruktade . 3 st fick odlas 5 dagar och frystes ned , men bara en av dem klarade nedfrysningen (vår son ) . 3 Av äggen odlades bara 3 dagar och en av dem fördes in . Dock misslyckades färskförsöket .  . Det var bara det frysta försöket som lyckades . Jag gjorde ingenting annorlunda vid det andra försöket . 

  • Lady1986

    Jag röstade på 2, men tror läkarna skulle räkna bort det första försöket som räknas som avbrutet.

    Två korta behandlingar med sprutor.

    Första behandlingen resulterade i sex mogna ägg som ej blev befruktade.

    Andra behandlingen (något högre dos) resulterade i femton mogna ägg och alla blev befruktade med icsi. En till mig som nu är bebis i magen och sex till frysen.

  • Libra1

    De flesta har faktiskt lyckats på första försöket. Kul!

    Fyll gärna på!!!

    Jag lyckades på 1 och 3 men tyvärr inte hela vägen. Nu är jag igång med försök nr 6.

  • Calliope

    Sonen kom på första IVF-försöket. Däremot har det tagit längre tid för syskon. En IVF, ett avbrutet FET och nu ska jag göra fjärde FET. Förra frysförsöket slutade med missfall så jag hoppas verkligen att det går bättre nu.

  • Kelsson1

    Andra färskförsöket, första färskförsöket gav tidigt MF och de efterföljande frysförsöken gav inget.
    Andra barnet kom till efter andra frysförsöket (embryot från samma kull som första barnet).

Svar på tråden Hur många IVF-försök behövde du göra för att lyckas få ett barn?