• Anonym (E)
    Äldre 27 Aug 12:03
    12092 visningar
    68 svar
    -1 +2
    68
    12092

    Har jag rätt att bli sur?

    Jag har läst lite trådar här i morse och förstått att min man är ganska bra i sängen i jämförelse med vissa andra skräckexempel. Men i går blev jag ändå sur. Vi kan ha sex i 20-30 minuter vilket jag tycker är lagom. Men i går efter han kommit, så vill han bara sova. Jag visar väldigt tydligt mitt missnöje med att inte också få komma, men han somnar och bryr sig inte om mig. Varför tror män att bara deras njutning är viktig? Det är minst lika frustrerande för en kvinna att behöva somna otillfredställd. Det här händer ibland om han inte gett mig orgasm innan honom. Kommer han innan mig, då är akten över sedan. Jag tycker det är otroligt själviskt, och helt ärligt ser jag ingen anledning att ha sex då? Då känner jag mig mest utnyttjad och kan inte förstå varför många män verkar göra såhär? Det borde vara extremt enkelt att räkna ut att om de känner att de måste komma, så gäller samma för kvinnan. Kan inte tänka mig hur han skulle reagera om jag skulle avsluta efter att jag fått mitt. Det skulle nog vara otänkbart. I min värld ska sex vara på lika villkor ALLA gånger, annars finner jag ingen mening med det. Jag har inte sex för att göra min man glad, utan för att jag också är sugen, och då känner jag mig bara utnyttjad om han inte bryr sig om mig i slutändan utan bara sig själv.

    Har jag rätt att vara sur? Jag visade väldigt tydligt att jag var missnöjd och ville ha mer på något sätt, inte penetrerande sex men han kunde fortsatt på annat sätt, men det struntade han i och somnade. Jag känner mig utnyttjad i sådana situationer och får mindre lust, för ärligt talat jag får inte ut något av det då.

    Män, varför tänker ni att bara ni kommer så är akten över? Varför tänker många män inte alls på kvinnan? Varför är inte hennes rätt att komma lika självklar som mannens vid VARJE samlag?

  • Svar på tråden Har jag rätt att bli sur?
  • Äldre 27 Aug 12:09
    #1

    Hej! Det är klart att du har rätt att bli sur. Sex ska ju absolut ge tillfredställelse för båda. För mig som man njuter jag faktiskt mer att få ge kvinnan orgasm än att jag får det själv,kanske en smula ovanligt,men så funkar jag. 

  • Anonym (nonma­y)
    Äldre 27 Aug 12:21
    #2

    Nej, jag tycker inte att du har rätt att vara sur. Det är väl ditt ansvar också.
    Måste du komma varje gång ni har sex? Då är snabbisar ganska uteslutet.
    Jag hade blivit ganska avtänd om det blev ett mönster att det låg på mitt ansvar att se till att min partner kom varje gång. Ibland vill man bara rulla över på sidan och sova efteråt och ibland kan man hålla på hur länge som helst.

  • Anonym (n)
    Äldre 27 Aug 12:25
    #3

    klart båda vill komma! Det kan ju ibland finnas anledning att man inte hinner eller att ena parten säger det är ok ändå, just den gången. Men om inget sånt sagts och den nyss tillfredsställde partnern bara lägger sig ner och sover, nej det hade jag inte tyckt var ok, inte alls

    jag har nästan bara varit tillsammans med män som tycker det är självklart att jag också ska komma. Hade verkligen blivit vansinnig annars

  • Äldre 27 Aug 12:28
    #4

    Det sjuka med er kvinnor är att om trådskaparen varit en man så hade rådet varit att njutningen är ens eget ansvar. Nu är trådskaparen en kvinna och hennes njutning verkar ligga på killen.

    Jag har aldrig gillat att ta ansvar men i väst resonerar man aldrig i egenskap av vi så jag slänger bara upp samma tragiska argument som ni brukar ge till andra.

  • Rakad Apa
    Äldre 27 Aug 12:29
    #5
    +1

    Herregud, millimeterrättvisa vid sex. Fy fan så osexigt.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Äldre 27 Aug 12:58
    #6
    +1

    Jag tror inte på rättvisesex, det fungerar helt enkelt inte på det viset.

    För mig är inte orgasmen alltid det viktiga, sex är så mycket mer än bara orgasmen. Sex är skönt hela vägen, inte bara när man kommer över den där extra kanten (men JO, det är skönt när man väl kommer, jaaaa). 

    För mig är det också enormt viktigt att få ge. Då kan jag ibland helt stå över själv, faktiskt.

    Men männen i mitt liv brukar vara noga med att göra det skönt för mig. Känner jag att det inte fungerar av nån anledning (om jag är för trött eller stressad så har jag svårt att komma) så säger jag det, så behöver de inte kämpa sig trötta för något som inte kommer att hända ändå. 

    Men jag skulle aldrig bli sur om inte även jag fick mitt. Surhet hör inte hemma i sängen, tycker jag.

  • Äldre 27 Aug 13:21
    #7
    +2

    Tyvärr tycks många/några kvinnor anse att själva samlaget är något som kvinnan ger mannen, för hans njutning och för att hjälpa honom att komma.
    Därefter anser de att mannen ska ge något tillbaka, och ställa upp på henne.

    Om man tror/tycker det, bör man nog tänka om. Samlaget ger man varandra/gör man tillsammans. Ibland kommer mannen, ibland kvinnan, ibland båda, ibland ingen.

    Endera hjälper man den som inte kommit, på annat sätt. Eller så hjälper man sig själv.

    Jag kan däremot förstå en kvinna som känner sig sur, om hon hjälpt sin kille med en avsugning eller onani innan. Men inte får något tillbaka.

    Men ett samlag ska inte ses som en hjälp av kvinnan, för att få mannen att komma.

  • Anonym (E) Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 13:38
    #8
    Anonym (nonmay) skrev 2015-08-27 12:21:37 följande:

    Nej, jag tycker inte att du har rätt att vara sur. Det är väl ditt ansvar också.

    Måste du komma varje gång ni har sex? Då är snabbisar ganska uteslutet.

    Jag hade blivit ganska avtänd om det blev ett mönster att det låg på mitt ansvar att se till att min partner kom varje gång. Ibland vill man bara rulla över på sidan och sova efteråt och ibland kan man hålla på hur länge som helst.


    Nej, du har ju precis den synen på kvinnor och sex som jag menar. En snabbis ger kvinnan ingenting, så därför menar du att kvinnan ska ställa upp för att tillfredsställa mannen. Den synen får mig också extremt avtänd. Mannens "krav" är ju att få komma varje gång, eller så definieras ju ofta samlaget verkar det som. När mannen har kommit så är sexet slut, och min fråga är varför har inte kvinnan samma rätt? Kan du inte tänka dig in i frustrationen över att behöva somna otillfredsställd?
    Rakad Apa skrev 2015-08-27 12:29:38 följande:

    Herregud, millimeterrättvisa vid sex. Fy fan så osexigt.


    Mannen får ju komma varje gång, så för honom är det ju "rättvist". Varför ska jag ställa upp på något som jag inte får något ut av? Hur svårt är det att fortsätta några minuter efter för att tillfredsställa mig också? Som sagt känner jag mig mest utnyttjad när mina behov ses bort från. Fine, hela samlaget handlar inte om att få komma men om mannen får göra det varje gång och ser bort från mina behov, då är det inte okej tycker jag. Gammalmodig syn på sex och kvinnor har man om man tycker att det är mannens rätt, men inte kvinnans.
  • Anonym (Phyll­is)
    Äldre 27 Aug 13:41
    #9
    Anonym (E) skrev 2015-08-27 12:03:21 följande:

    Jag har läst lite trådar här i morse och förstått att min man är ganska bra i sängen i jämförelse med vissa andra skräckexempel. Men i går blev jag ändå sur. Vi kan ha sex i 20-30 minuter vilket jag tycker är lagom. Men i går efter han kommit, så vill han bara sova. Jag visar väldigt tydligt mitt missnöje med att inte också få komma, men han somnar och bryr sig inte om mig. Varför tror män att bara deras njutning är viktig? Det är minst lika frustrerande för en kvinna att behöva somna otillfredställd. Det här händer ibland om han inte gett mig orgasm innan honom. Kommer han innan mig, då är akten över sedan. Jag tycker det är otroligt själviskt, och helt ärligt ser jag ingen anledning att ha sex då? Då känner jag mig mest utnyttjad och kan inte förstå varför många män verkar göra såhär? Det borde vara extremt enkelt att räkna ut att om de känner att de måste komma, så gäller samma för kvinnan. Kan inte tänka mig hur han skulle reagera om jag skulle avsluta efter att jag fått mitt. Det skulle nog vara otänkbart. I min värld ska sex vara på lika villkor ALLA gånger, annars finner jag ingen mening med det. Jag har inte sex för att göra min man glad, utan för att jag också är sugen, och då känner jag mig bara utnyttjad om han inte bryr sig om mig i slutändan utan bara sig själv.

    Har jag rätt att vara sur? Jag visade väldigt tydligt att jag var missnöjd och ville ha mer på något sätt, inte penetrerande sex men han kunde fortsatt på annat sätt, men det struntade han i och somnade. Jag känner mig utnyttjad i sådana situationer och får mindre lust, för ärligt talat jag får inte ut något av det då.

    Män, varför tänker ni att bara ni kommer så är akten över? Varför tänker många män inte alls på kvinnan? Varför är inte hennes rätt att komma lika självklar som mannens vid VARJE samlag?


    Du har rätt att bli sur. Nästa gång du kommer före honom tycker jag att du ska avsluta akten och vända dig för att sova. Undrar vad han säger om det.
  • Anonym (E) Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 13:42
    #10
    Anonym (nonmay) skrev 2015-08-27 12:21:37 följande:

    Nej, jag tycker inte att du har rätt att vara sur. Det är väl ditt ansvar också.

    Måste du komma varje gång ni har sex? Då är snabbisar ganska uteslutet.

    Jag hade blivit ganska avtänd om det blev ett mönster att det låg på mitt ansvar att se till att min partner kom varje gång. Ibland vill man bara rulla över på sidan och sova efteråt och ibland kan man hålla på hur länge som helst.


    Dessutom, hur kan det bli mitt ansvar? Du menar att jag ska behöva slutföra det själv sedan när han somnat för att han inte bryr sig? För det är inte så lätt att ta det ansvaret när man ger mycket och förväntar sig tillbaka, men sedan ta ansvar då att fortsätta själv, eller hur menar du?
Svar på tråden Har jag rätt att bli sur?