• Anonym (Anonym)

    Exet skaffat nytt

    Ful fisk ...men livet kan va mer än tufft .

  • Anonym (Anonym)
    Farfallos skrev 2015-08-29 18:06:06 följande:

    Kom ihåg två saker (om du inte redan vet det):

    1. Ingen människa, vare sig du eller ditt ex kan tvingas älska någon. Förhållandet är därför slut när någon av er (hon i det här fallet) säger stopp. 

    2. Dina känslor är ditt problem. Lasta aldrig ditt ex för vad du känner.

    ...och med detta sagt vill jag bara råda dig att fundera på vad du behöver en partner till och varför. Är det för:

    - sexet

    - din status bland vänner och familj

    - att ta hand om hushållet

    - att föda barn

    - för att bekräfta och älska dig

    - för att vara någon du kan ge din kärlek


    Behöver inte innebära att det finns någon annan kille bara för att det ev är stopp .
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Livetetufft) skrev 2015-08-29 21:01:19 följande:

    Jag dömmer själv förhållande i vanliga fall med den åldern men detta var en tjej i ung kropp med ett moget och äldre sinne. Och mina känslor består stenhårt och mina ideal om kärnfamiljen.

    Med det sakt så har inget större skett med nya tjejen än att vi trivs i varandras sällskap, jag har redan testat alla knep och om detta hjälper mig vidare så varför inte. Jag kan juh inte jaga mitt ex och direkt trakassera henne i allt välförstånd.

    Vad jag vill få ut är en likvärdig partner där man känner sig trygg och kan bilda familj

    familj. Ett Svensson liv helt enkelt.


    Det är minsann inte lite att trivas i varandras sällskap, ... god början för all del .
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (frågan??) skrev 2015-08-30 14:12:00 följande:

    Jag kan inte läsa nån fråga i din trådstart. Vad vill du ha hjälp med?


    De är ungdomar än aja lönt och svara typ
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Livetetufft) skrev 2015-08-30 22:26:44 följande:
    Kallar jävlar är de många här ser jag utan att veta hela bilden eller ta sig tiden.

    Ex frun fanns inte alltid med i bilden då med familjen utan först mot sista året pga mycket strul internt med varandra så vi har inte direkt vuxit upp.

    Och jag lillgammal, inget alkohol och priotering på familj etc, sen skulle jag kanske inte varit så blind.

    Och nej den nya är ingen ersättning men jag sörjer samtidigt som många andra i detta avlånga land, kliv av era höga hästar nu.

    Kanske inte direkt finns en fråga i det hela utan skriver av mig och testar alla vägar som många andra i hopp om att få ett liv som man inte önskat sig att gå vidare!
    Klart du ska sörja, men så är det när ni väljer 20 åringar seriöst , skärpning tror jag. Låt inte andra sätta sig över dig då och välja liv åt dig hade jag aldrig accepterat. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Livetetufft) skrev 2015-08-31 21:56:51 följande:

    Så ska de absolut inte tolkas, jag har känslor för nya men såklart består dom till förra med. Familjelivet betyder mycket för mig och jag kämpar vidare framförallt med mig själv genom terapeut,styrketräning då jag höll på med bodybuilding i tonåren och ser detta som en bra anledning att ta upp igen.och ett byte av jobb.

    Bostaden måste jag tyvärr bo kvar i, men har bytt lite möbler,tapetsera etc.

    Självklart står dottern i första hand veckor jag har hon.


    Men var glad du kan göra det då? tänk på alla som får sitta kvar i gammalt mönster och inte kunna ens ändra om ? Du har ju tjejer nu redan så vad piper du för . 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (?) skrev 2015-09-02 10:27:51 följande:

    Hej.

    Seriöst? 31 och 21?

    Drömkroppen?

    Berätta?

    Påminner när jag var 19 och tillsammans med en 30-åring. Såhär i efterhand tycker jag att han är omogen. Skulle aldrig bli ihop med en 20-åring. Omoget.

    Blir fan låg när man hör sånt. Killar alltså.


    Nä men godmorgon när kom du på att killar/män  va små omogna skitungar?(-:
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (?) skrev 2015-09-02 10:42:00 följande:

    Mmm. Vi var också väldigt seriösa.

    Det jag tycker är trist är att mitt ex har blivit ihop med en flicksnärta som just blivit vuxen och är sådär sexuell som man var då. Fyfan. Precis blivit vuxen liksom. Man ser samtidigt ner lite på killen, det tror jag unga tjejer gör ;)


    Killar är svin det måste ni förstå ... tyvärr är sanningen så dom förtjänar inte mer än en snärta som blåser dom ..
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-09-02 10:47:00 följande:
    Killar är svin det måste ni förstå ... tyvärr är sanningen så dom förtjänar inte mer än en snärta som blåser dom ..
    Thats truth ....(-:
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (?) skrev 2015-09-02 10:54:20 följande:

    Precis. Jag blåste honom och skrattade efteråt. Omogen som man var. Det nice i det var att man blev dyrkad och fick bekräftelse. Patriarkatet gör att tjejer alltid har en minus och behöver plussas på. Flicksnärtan får bra sex iaf.


    Bra jobbat 
  • Anonym (Anonym)

    dom ska blåsas män tror så djävla gott om sig att de ska ha skit .

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Livetetufft) skrev 2015-09-02 20:38:57 följande:

    Och alla kvinnor är goldiggers, hjärtlös horor med antar jag? Kom igen nu...


    Många är jag har barastött på svin av båda sorter så vad mer kan jag säga alla är svin ...ett konstaterande snarare än ett påhitt.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Livetetufft) skrev 2015-09-02 21:56:38 följande:

    Folk är duktig på misstolka, den nya och jag har satt varandra på is ett tag då hon har mycket runt sig nu.

    Jag är redo att vänta då hon är intressant och bra människa och jag skulle inget göra bakom ryggen, ger mig mer tid med mig själv.

    Jag finner det svårt och konstigt bara att det kan bli såhär när man klaffat in på allt kvinnor brukar behöva,
    vilket jag ser annars med då man verkar ofta ses som attraktiv "efter andras värderingar,inte min egen för att vara opartisk"

    Dock så har exet ett trasigt förflutet och lätt för bryta saker samt en släng av narcisim så jag borde inte vara förvånad.
    Men efter att år efter år blundat,kämpat och intalat sig så avvänjer  man inte sig så lätt av den bild man målat upp, man brukar säga man vet inte hur en person är förrän man skilt sig och det finns en uns av sanning i det.

    och efter att jag acceptera ett giftemål och barn så tänkte jag aldrig ge upp.

    Det gott folk förändras inte i första hand då det är ristat i min själ, även om det nu i efterhand inte verkar vara detsamma från exet.

    Min största varningsklocka var att innan förhållande ens starta sa hon att innan hon var 20 skulle hon vara gift och ha barn, då jag tvekat över dessa saker har hot om lämna och att jag inte älska henne dykt upp.
    Jag har dock då gett vika i tron om att de var mina hjärnspöken,pga familjen och att jag själv blir äldre.

    Jag vill egentligen självklart kunna släppa det och inte bli bitter, att må såhär är inte direkt sunt eller kul på något sätt, finns en anledning jag gör alla klassiska drag,sköter om mig och dottern,tränar,äter rätt, ser mig om efter ett mer lämpligt och intressant jobb etc etc.

    Men det är som jag sa även om det kanske inte gått så lång tid, hon är etsad i mig och jag vill egentligen bli fri, jag skriver inte här för hokuspokus bli tillsammans utan för att lätta mig då det finns fler därute och kanske kan detta inlägg hjälpa nån om nåt år frammåt, internet är inte bara av ondska även om det finns många bittra därute.

    När man testat alla saker som går inom rimliga ramar av ekonomi osv för att lätta på allt av detta så gör jag iaf det jag kan för att fortsätta att försöka ventilera mig etc och tänkte detta kanske kunde vara en del i processen , men blir rätt påhoppad som jag vore the bad guy.

    Ja jag gjorde bort mig med naiva ider trots ålder,men alla gör vi misstag och kan behöva en hjälpande hand i svåra stunder,men många reaktioner här gör man snarare tappar mer hopp och får fälla ut taggarna.


    Ok vi är dumma i huvodet, din nya är ung och lost och du är inte fri så ni fick lägga det på is ...låt inte tiden rinna i väg för mycket det kan förvärra det så fall... (tror jag.) bara ett tips. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-09-02 22:22:00 följande:
    Ok vi är dumma i huvodet, din nya är ung och lost och du är inte fri så ni fick lägga det på is ...låt inte tiden rinna i väg för mycket det kan förvärra det så fall... (tror jag.) bara ett tips. 
    Äh ...varför tänker du på kvinnors behov och allt....det är ju dig först och främst den ska älska eller inte... 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Livetetufft) skrev 2015-09-02 21:56:38 följande:

    Folk är duktig på misstolka, den nya och jag har satt varandra på is ett tag då hon har mycket runt sig nu.

    Jag är redo att vänta då hon är intressant och bra människa och jag skulle inget göra bakom ryggen, ger mig mer tid med mig själv.

    Jag finner det svårt och konstigt bara att det kan bli såhär när man klaffat in på allt kvinnor brukar behöva,
    vilket jag ser annars med då man verkar ofta ses som attraktiv "efter andras värderingar,inte min egen för att vara opartisk"

    Dock så har exet ett trasigt förflutet och lätt för bryta saker samt en släng av narcisim så jag borde inte vara förvånad.
    Men efter att år efter år blundat,kämpat och intalat sig så avvänjer  man inte sig så lätt av den bild man målat upp, man brukar säga man vet inte hur en person är förrän man skilt sig och det finns en uns av sanning i det.

    och efter att jag acceptera ett giftemål och barn så tänkte jag aldrig ge upp.

    Det gott folk förändras inte i första hand då det är ristat i min själ, även om det nu i efterhand inte verkar vara detsamma från exet.

    Min största varningsklocka var att innan förhållande ens starta sa hon att innan hon var 20 skulle hon vara gift och ha barn, då jag tvekat över dessa saker har hot om lämna och att jag inte älska henne dykt upp.
    Jag har dock då gett vika i tron om att de var mina hjärnspöken,pga familjen och att jag själv blir äldre.

    Jag vill egentligen självklart kunna släppa det och inte bli bitter, att må såhär är inte direkt sunt eller kul på något sätt, finns en anledning jag gör alla klassiska drag,sköter om mig och dottern,tränar,äter rätt, ser mig om efter ett mer lämpligt och intressant jobb etc etc.

    Men det är som jag sa även om det kanske inte gått så lång tid, hon är etsad i mig och jag vill egentligen bli fri, jag skriver inte här för hokuspokus bli tillsammans utan för att lätta mig då det finns fler därute och kanske kan detta inlägg hjälpa nån om nåt år frammåt, internet är inte bara av ondska även om det finns många bittra därute.

    När man testat alla saker som går inom rimliga ramar av ekonomi osv för att lätta på allt av detta så gör jag iaf det jag kan för att fortsätta att försöka ventilera mig etc och tänkte detta kanske kunde vara en del i processen , men blir rätt påhoppad som jag vore the bad guy.

    Ja jag gjorde bort mig med naiva ider trots ålder,men alla gör vi misstag och kan behöva en hjälpande hand i svåra stunder,men många reaktioner här gör man snarare tappar mer hopp och får fälla ut taggarna.


    Du känns som en dramatik människa en sådan man gärna inte intresserar sig för...? har jag rätt?
Svar på tråden Exet skaffat nytt