Inlägg från: Anonym (Mja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mja)

    Jobb efter beteendevetenskaplig utbildning

    Jag har plockat kurser och är beteendevetare. Jag rekommenderar det inte till någon. Om det inte är så att man jobbar inom området sen innan, eller om man är redo att ta jobb som man inte är utbildad till, eller om man tycker det är okej att bli arbetslös under långa perioder. Med din bakgrund så skulle jag rekommendera socionom. Då får man jobb efteråt också.

  • Anonym (Mja)

    Jag kanske verkar bitter, och det är jag också. ! Jag omskolar mig till socionom nu. Välj ett yrke där det finns jobb. Du kommer nog bli ganska besviken annars. Det är flera beteendevetare i min klass nu som skolar om sig.

  • Anonym (Mja)
    FruMähler skrev 2015-08-30 15:55:19 följande:

    Jag är beteendevetare och har inte varit arbetslös en dag efter examen. Jag har jobbat som

    Habiliterare för vuxna med autism.

    Som handledare för invandrare

    Som arbetskonsulent /kompletterande aktör till arbetsförmedlingen.

    Jag har jobbat på af kundtjänst

    Som Arbetsförmedlare på ett lokalt kontor och nu som etableringshandläggare på af, vilket har vart mitt mål sen praktiken under utbildningen!


    När tog du examen? Kan säga såhär att konkurrensen blir tuffare för varje år. Speciellt för nyexaminerade. Utbildningsplatserna ökar och det är enkelt att läsa till beteendevetare på distans samt att man kan plocka kurser. När det gäller utbildning så ska man inte välja nån genväg (distans, fristående kurser mm.). Tänk efter noga och välj nåt som faktiskt efterfrågas på arbetsmarknaden.
  • Anonym (Mja)
    Littlemilly skrev 2015-08-31 14:56:51 följande:

    Känns som man som socionom läser mycket sociologi och juridik eller har jag fel?


    Man läser ca ett halvår juridik. När det gäller sociologi så har vi läst 7.5 poäng bara (5 veckor). Annars är det mestadels socialt arbete, och visst kan man läsa till psykiatri om man vill, eller ha vfu inom psykiatrin. Vill du enbart läsa behandling och psykiatri så kanske behandlingsassistent skulle passa bättre? Annars är ju socionom en högre utbildning inom just det området. Läs gärna jobbannonser som intresserar dig och kolla vilka krav arbetsgivaren har.
Svar på tråden Jobb efter beteendevetenskaplig utbildning