• Anonym (Ts rädd)

    Hivnojig, hjälp

    Hej, för typ en månad sen hade jag vaginalt samlag med en kille och för typ 2 veckor sen hade jag analt med samma. 
    Han är min bästavän, han hade ett seriöst förhållande för ungefär ett halvår sen, innan det låg han runt rätt mkt, men enligt han har han testat sig regelbundet, jag vet inte hur många han legat med efter sin tjej, han är bara med tjejer, tar inga sprutor eller nåt, har inte legat utomlands, han är en svensk vanlig kille helt enkelt.
    Men jag är ändå lite hivnojig, är alltid det. 
    Igår var jag och spelade innebandy, och efter det när jag gick på toa var jag lite lös i magen, blev genast rädd, men tänkte att det kanske kan bero på att jag sprang så mkt och satte igång tarmarna? Jag har ju inte diaree för har inte gått på toa på hela natten och inte behövt nu på morgonen.
    Men hur stor tror ni risken är? om den ens finns
    Åh blir så jävla rädd och nojig :(
    Snälla nån som kan svara???

  • Svar på tråden Hivnojig, hjälp
  • Fia 28

    Lugna ner dej nu! Bara för att du är lite lös i magen en dag så betyder det inte att du har HIV. Om du är så nojjig, så varför sjutton använder du inte kondom???

  • Långbenopluto

    Precis, varför använder du inte kondom om du är så löjligt rädd för just HIV.

    Du ligger mer i riskgrupp för kondylom, klamydia eller herpes.... tycker jag.

  • Anonym (Ts rädd)

    Lästa att man får ont på lynfkörtlarna om man blivit smittad av hiv. Jag har Ont på sudan av magen. Jag är jätteorolig :(

  • natalia89

    För helvete... Som dem andra skriver; skydda dig om du är så nojjig. Varför går du inte och ber om blodprov och testar dig? Att du gnäller kommer inte göra dig klokare.

  • Anonym (Ts rädd)
    Anonym (Bara ett sätt) skrev 2015-08-31 23:11:53 följande:

    Testa dig. Enda sättet att få veta.


    Det är väl för tidigt för att testa sig?
  • natalia89
    Anonym (Ts rädd) skrev 2015-08-31 23:15:01 följande:

    Det är väl för tidigt för att testa sig?


    Men tror du på riktigt att någon ska kunna svara dig här?
  • Anonym (Annica)

    Hej TS!

    Jag tycker inte att du ska oroa dig!   Risken för att du blivit hivsmittad är väldigt liten, även om killen nu mot all förmodan skulle vara smittad.  

    Förstår din rädsla, och föreslår att du testar dig för att slippa oroa dig.  Och även använder kondom framöver.   Men tills dess, försök släppa oron!  

  • Anonym (Ts rädd)

    Dehär med att jag har ont på sidan på magen. Kan de va träningsvärk? Spelade innebandy igårkväll och brukar inte röra mig så mkt

  • Anonym (Annica)
    natalia89 skrev 2015-08-31 23:15:44 följande:
    Men tror du på riktigt att någon ska kunna svara dig här?
    Jodå, det finns i alla fall ett ungefärligt svar på TS fråga:  den genomsnittliga risken att smittas av hiv vid ett samlag med en hivsmittad är 0,03 -0,3%.    
  • Anonym (Ts rädd)
    Anonym (Annica) skrev 2015-08-31 23:32:25 följande:

    Hej TS!

    Jag tycker inte att du ska oroa dig!   Risken för att du blivit hivsmittad är väldigt liten, även om killen nu mot all förmodan skulle vara smittad.  

    Förstår din rädsla, och föreslår att du testar dig för att slippa oroa dig.  Och även använder kondom framöver.   Men tills dess, försök släppa oron!  


    Okej tack! Men kan du svara på de ja skrev senast? Vad du tror. De me om de kan va träningsverk
  • Jemp

    Klart det kan vara träningsvärk, du får inga symtom så fort, man har väl inte lymfkörtlar på magen och du kan testa dig om ett par veckor vilket är enda sättet att veta. Och skydda dig under tiden.

  • Anonym (Chippe)

    Risken att en hiv smittad man överför smittan till en kvinna vid vaginalt samlag är ca 1på 100. Åt andra hållet är det ca 1 på 1000. Eftersom ni ägnat er åt analsex är risken för smitta lite större men det bygger ju på att han är smittad... Risken att du har blivit smittad är extremt liten. Om jag var dig så skulle jag gå och testa mig för kunna släppa tanken på just hiv för det har du förmodligen inte, hur många symptom du än upplever, sen hade jag börjat jobba med självkänslan för det är nog där skon klämmer i ditt fall.

  • Anonym (Chippe)

    Sen är det ju så att det finns hur många andra anledningar som helst till att man får ont i lymfkörtlarna så det skulle jag inte ägnat en sekund åt att se som ett bevis, om du nu skulle få det. Jag hoppas det löser sig för dig, kram

  • Anonym (Annica)
    Jemp skrev 2015-09-01 00:35:06 följande:

    Klart det kan vara träningsvärk, du får inga symtom så fort, man har väl inte lymfkörtlar på magen och du kan testa dig om ett par veckor vilket är enda sättet att veta. Och skydda dig under tiden.


    Jo, man har lymfkörtlar i magen, men risken att orsaken till magont skulle vara hivsmitta, är försvinnande liten...   Finns väldigt många orsaker till magsmärta.

    Tycker i vilket fall att du ska hivtesta dig,  med allra största sannolikhet är du inte hivsmittad, men så att du kan släppa detta och gå vidare...
Svar på tråden Hivnojig, hjälp