• Anonym (Självgod?)

    Stöter han på mig eller är han bara allmänt trevlig?

    Kan inte släppa tankarna på en man jag bodde granne med tidigare. Jag dras till honom på ett konstigt sätt.

    Bodde granne med den här mannen förut. Vid ett tillfälle fick jag inte igång bilen och han kom passade förbi så jag frågade honom om hjälp och vi småpratade lite.

    Sen vid ett annat tillfälle när vi hade flyttat var jag ute med barnen och sonen gick ditåt vi bodde tidigare (samma område) och han ville till gamla gården och leka lite. Sagt och gjort, efter ett tag kom denna mannen hem och han stannade och prtade en tag. Frågade om vi hade flyttat, om vi hade flyttat långt bort osv han såg glad ut när han såg mig/oss..

    Sen några veckor senare när jag efter jobbet åkte ner på stan. Då stod han där i polisundeform med en kollega. Såg först inte att det var han men när jag kom närmare såg jag att det var han och han sken upp och blev glad och sa hej och lyste upp. hejade såklart tillbaka men stannade inte eftersom han hade en ollega med sig och jobbade.

    Känner lite att han verkar lite sugen på mig men så svårt.. Tycker ni det låter som jag inbillar mig eller är han flirtig? 

    Hur går jag vidare, vill träffa honom, vill dejta honom men hur når man honom nu när vi inte bor på samma innergård?

  • Svar på tråden Stöter han på mig eller är han bara allmänt trevlig?
  • Seven Costanza
    Anonym (Självgod?) skrev 2015-09-04 07:36:34 följande:

    Men tycker du han verkar lite nyfiken på mig efter de jag har skrivit?


    Nej, inte nödvändigtvis. Det kan ju bli oerhört pinsamt om du missförstått och han förstår att du flirtar med honom fastän du är gift MEN han inte är intresserad. Särskilt pinsamt om ni bor på en mindre ort där rykten sprids lätt. Jag är själv utåtriktad och pratglad och det har hänt mig några gånger att män trott att jag flirtat med dem trots att de vet att jag är gift. Det är väldigt pinsamt när det händer så jag försöker att inte vara så trevlig på fester för när vissa män har druckit lite så tror de både det ena och det andra, även de som själva är upptagna.
  • Anonym (Självgod?)
    Anonym (Intryck) skrev 2015-09-04 07:46:17 följande:
    Det är du som sökt upp honom och sökt kontakt med honom. Det är inte han som söker upp dig. Du har nog redan vIsat ditt intresse.
    sökt upp och sökt upp? 
    tycker inte jag dirket har sökt upp honom.
    det var bara en slump att han kom förbi när inte bilen startade, om det hade varit en annan granne han jag frågat den också behöver hjälp helt enkelt. 
    Sen när jag sprang på honom på stan var också en slump men han såg så glad ut när han såg mig på ett lite flitigt sätt. Hade tänkt stanna till och småprata då med men han jobbade och hade en kollega med sig.

    men vadå? jag har redan "gjort bort mig" inför honom tycker du?
  • Anonym (Självgod?)
    Anonym (Intryck) skrev 2015-09-04 07:46:17 följande:
    Det är du som sökt upp honom och sökt kontakt med honom. Det är inte han som söker upp dig. Du har nog redan vIsat ditt intresse.
    De där när vi var ute och gick jag och banren och sonen ville till gamla gården, skulle jag sagt nej då? 
    När fd grannen kom hem och vi pratade var han så intresserad, frågade om vi hade flyttat, vart vi hade flyttat osv.. han hade ju inte behövt stanna och prata alls.. Sa som det var att till honom att ja goch barnen skulle till lekparken vi brukade gå till innan vi flyttade och sonen gick in på gården att han kände igen sig.. Sen de där på stan han såg så glad ut när han såg med, han flinade verkligen upp
  • Anonym (Intryck)

    Du har ju redan bestämt dig för att han flirtade. Dessutom verkar du redan övertygad om att han vill ha en otrogen, självisk kvinna i sitt liv.

    Så kör hårt!

    Förstår inte varför du ber om råd när du redan är så övertygad?

  • Anonym (Självgod?)
    Anonym (Intryck) skrev 2015-09-04 08:14:59 följande:

    Du har ju redan bestämt dig för att han flirtade. Dessutom verkar du redan övertygad om att han vill ha en otrogen, självisk kvinna i sitt liv.

    Så kör hårt!

    Förstår inte varför du ber om råd när du redan är så övertygad?


    Men tycker du att jag har flirtat med honom och att han också tror de? Var det därför han flina upp så på stan när han såg mig?
  • Anonym (Självgod?)

    Tror ni han upplever det som att jag har ett visst intresse av honom? eller har jag också bara varit allmänt trevlig? har jag gått över gränsen ioch med att jag bor med barnens pappa.?

  • Seven Costanza
    Anonym (Självgod?) skrev 2015-09-04 08:27:32 följande:

    Tror ni han upplever det som att jag har ett visst intresse av honom? eller har jag också bara varit allmänt trevlig? har jag gått över gränsen ioch med att jag bor med barnens pappa.?


    Nej det kan säkert tolkas som vanlig trevlighet. Men skulle du föreslå att ni ska äta lunch eller fika så hade jag absolut tyckt att det var över gränsen, så länge du inte har någon överenskommelse med din man om att det är ok att ni träffar andra under äktenskapet.
  • Anonym (Självgod?)
    Seven Costanza skrev 2015-09-04 08:35:34 följande:
    Nej det kan säkert tolkas som vanlig trevlighet. Men skulle du föreslå att ni ska äta lunch eller fika så hade jag absolut tyckt att det var över gränsen, så länge du inte har någon överenskommelse med din man om att det är ok att ni träffar andra under äktenskapet.
    Så det finns inget jag kan göra för att närma mig honom?
  • annananonym
    Anonym (Självgod?) skrev 2015-09-04 14:32:56 följande:
    Så det finns inget jag kan göra för att närma mig honom?



    Såklart det finns. Det är flera i tråden som har skrivit vad du kan och bör göra.

    Separera från din sambo och sedan kan du föreslå en fika, lunch eller liknande.

    Men så länge du lever med din sambo så finns det INGET du kan göra med mannen! Om det är en normal och vettig man vill säga.
  • Lilje
    Anonym (Självgod?) skrev 2015-09-04 07:15:25 följande:
    Har varit dött i så många år och sambon kommer aldrig att ändra sig. Vi har pratat mycket om separation men yngsta barnet är inte ens 1,5 år. Vi båda har gett upp.

    men om man bortser från vad som är rätt mot min sambo, hur kan jag börja närma mig denna mannen? kan helt enkelt inte sluta tänka på honom
    Hur kom det barnet till om det har varit dött mellan er i många år?
  • Anonym (Självgod?)
    Lilje skrev 2015-09-04 18:55:28 följande:
    Hur kom det barnet till om det har varit dött mellan er i många år?
    Har alltid velat ha två barn. simpelt
  • Anonym (J)

    Men bara för att han blev glad när han såg dig på stan betyder det ju inte att han vill ha dig? Jag är själv en person som är väldigt social och blir ofta väldigt glad när jag ser någon bekant. Jag gillar människor helt enkelt. Vill inte ligga med dem dock!

  • Anonym (Självgod?)
    Anonym (J) skrev 2015-09-04 19:56:35 följande:

    Men bara för att han blev glad när han såg dig på stan betyder det ju inte att han vill ha dig? Jag är själv en person som är väldigt social och blir ofta väldigt glad när jag ser någon bekant. Jag gillar människor helt enkelt. Vill inte ligga med dem dock!


    Sant.
    Är bara jag som blivit en självgod jävlen från tidigare varit en som inte ser sig som aktraktiv men den bilden är nog mer sann..
  • Anonym (J)
    Anonym (Självgod?) skrev 2015-09-04 20:01:31 följande:

    Sant.

    Är bara jag som blivit en självgod jävlen från tidigare varit en som inte ser sig som aktraktiv men den bilden är nog mer sann..


    Du är nog inte självgod :) man ska tycka högt om sig själv. Hade du varit singel hade jag gett dig rådet att ta en fika med honom. Ge allt liksom.

    Kan du inte komma överens med din sambo att ni får dejta andra? Då slipper du smyga och du kommer inte ge ett dåligt intryck till den andra killen...
Svar på tråden Stöter han på mig eller är han bara allmänt trevlig?