• Orkide

    när alla andra bli gravida med syskon

    Inheaven skrev 2015-09-11 22:55:03 följande:
    Så du går inte på kontroller?

    Hjälp kommer du alltid få tills ni har er bebis, det kanske bara blir andra tillvägagångs sett.

    Hur ställer ni er till ivf om det skulle komma på tal?
    Nej jag behöver inte gå. Jag svar bra och blir inte överstimulerad. Vet inte riktigt vad de mer kan hjälpa oss med. Eftersom vi har två barn tillsammans så skulle ivf bli på vår egen räkning o då måste vi spara pengar.. Nu försöker vi spara till hus någon gång i framtiden så våra bebisplaner skulle säkert få vänta.
    Hur skulle du tänka då?
  • Orkide
    Inheaven skrev 2015-09-12 08:47:42 följande:
    :(

    Nästa månad är vår månad. Så är det bara...

    Ang ivf är jag splittrad. Vissa säger att det inte behöver bli dyrt då högkostnadskortet går in.

    Men det psykiska talar emot för mig. Vet inte om jag skulle klara av det. Tycker det är jobbigt som det är med att försöka lyckas vanligt.

    Men nu har jag en resa att se fram emot tänkte jag och hoppas att tankarna kan mildras lite där :)
    Vart ska ni åka? Jag ska koncentrera mig på att ta körkort nu så jag hoppas det gör en lite disträ :-/ Men innan mensen kommer igång så kommer det bara kännas ruttet.
  • Orkide

    Ojoj idag har vi haft en vecka gammal bebis på besök.. Tror ni inte man blir helt galet bebistokig o här sitter jag med värk o mens på g! Nu jäklar nästa månad alltså!!!

  • Orkide
    Anonym (Yllet) skrev 2015-09-12 08:55:57 följande:

    Vi har en tjej som är 4.5 år. har inte lyckats få syskon än. Vi är de enda i bekantskapskretsen som bara har ett barn. Vår dotter är den enda på sin avdelning (17 barn) som inte har syskon.

    Vi börjar luta åt att nöja oss med ett barn. Vi är 38 och 41 så vi ser ju att det bara blir svårare och vår dotter tog ett år att göra så vi hade inte lätt för oss då heller.

    Förstår dock känslan av uppgivenhet. När prinsessan Victoria nu blev gravid kändes det lite i magen. Estelle är ju nästan lika gammal som vår tjej och enda barnet så det har liksom känts "ok", men nu kan vi inte ens ha dem som förebild...


    Välkommen! Det kan ju bara vara så att det tar lite extra tid för att ni är lite äldre. En kvinnas fertillitet påverkas ju då men det betyder inte att du inte har massa fina ägg som bara väntar på att det ska bli deras tur. En del säger ju att Victoria och Daniel har lite problem med att bli gravida o att det var därför det är ett glapp mellan barnen.. Aja om det är så eller inte är inte av vikt. Önskar dig lycka till o välkommen till oss.
  • Orkide
    Anonym (.) skrev 2015-09-12 19:45:19 följande:

    Var glad att ni har två.

    Min kära sambo dumpade mig med endast en (dotter).


    Känns ganska onödigt att kommentera så.
  • Orkide

    Har inte haft ork att skriva något. Mensen kom ju igång imorse. Så det blir ett sjätte försök. Sjunde om jag räknar omgången utan pergo. Lagom kul.

  • Orkide
    sowe81 skrev 2015-09-16 15:21:56 följande:

    Hoppar gärna in här om jag får.
    Har en dotter född aug 12. Började syskonförsöken i juli 13, har sen dess blivit gravid 5ggr men ännu inget syskon, 3 ma i v9/10, 1mf v7 och 1mf V5.

    Nu är vi inne på första försöket efter senaste ma, skrapades i mitten av aug. Borde ha äl i helgen.


    Beklagat verkligen. Kan inte tänka mig in i hur jobbigt det måste ha varit o fortfarande är.
    Jag hoppas att nästa gång ni blir gravida att ni får behålla pyret! Jättekram!
  • Orkide
    Inheaven skrev 2015-09-17 22:41:45 följande:

    Welcome back mrs Orkide ????


    Haha ja jag är nog lite mer tillbaka nu. Var tvungen att strunta i FL ett tag. Hur går det för dig?

    Idag är jag på cykeldag 5 och pergo omgång 5 påbörjades imorse.
  • Orkide
    Anonym (väntar och längtar) skrev 2015-09-18 11:11:16 följande:

    Usch tråkigt att du fick mensen orkidé.

    Jag börjar tyvärr känna av mensvärk nu äl + 9 :( Men hoppas såklart det är ett gått tecken denna gången.


    Hoppas att det är ett gott tecken
Svar på tråden när alla andra bli gravida med syskon