• Hoppsan2016

    Fler som gör IVF på IVF-kliniken Stockholm, St Göran?

    Hallå. Är det några fler här som håller på med IVF på St Görans IVF klinik?
    Jag och mannen går igenom vår första försök nu. Gjorde första VUL idag, dag 6 med sprutor. Ska tillbaka på fredag igen.

  • Svar på tråden Fler som gör IVF på IVF-kliniken Stockholm, St Göran?
  • Iskristall
    Hoppsan2016 skrev 2015-11-12 11:15:51 följande:

    Japp jag hade den


    Hur mådde du på sprutorna? Och resten av medicinerna förstås? De sa att de flesta mår bra sa de så jag är inte orolig, men man undrar ju om man kommer känna nåt
  • Hoppsan2016
    Iskristall skrev 2015-11-12 11:38:20 följande:
    Hur mådde du på sprutorna? Och resten av medicinerna förstås? De sa att de flesta mår bra sa de så jag är inte orolig, men man undrar ju om man kommer känna nåt
    Bemfola var inga problem, men det andra (börjar på o som ma tar från dag 5) gjorde mer ont, tjockare nål och jag hade alltid svullnad där sprutan togs och det kliades som fan haha. Men annars var det inga problem. Hade ont i magen sista dagar innan ÄG och var svullen, men ma hade ju rätt många blåsor i magen så =)
  • Iskristall
    Hoppsan2016 skrev 2015-11-12 12:19:59 följande:

    Bemfola var inga problem, men det andra (börjar på o som ma tar från dag 5) gjorde mer ont, tjockare nål och jag hade alltid svullnad där sprutan togs och det kliades som fan haha. Men annars var det inga problem. Hade ont i magen sista dagar innan ÄG och var svullen, men ma hade ju rätt många blåsor i magen så =)


    Jag är orolig för att inte få några befruktade ägg eller ägg över huvudtaget för den delen eller att de inte utvecklas som de ska och dör
  • Iskristall

    Hej tjejer!

    Nu är jag igång, tar spruta nr 4 i kväll. Ska på vul på onsdag och se om äggblåsorna växer som det är tänkt Och i morgon är det dags för första orgalutransprutan :-/

    Hoppas ni mår bra!?

  • Hey.orange
    Iskristall skrev 2015-11-30 19:00:12 följande:

    Hej tjejer!

    Nu är jag igång, tar spruta nr 4 i kväll. Ska på vul på onsdag och se om äggblåsorna växer som det är tänkt Och i morgon är det dags för första orgalutransprutan :-/

    Hoppas ni mår bra!?


    Hej!
    Häng på i IVFare sthlm, om du vill! Den är lite mer aktiv och där är vi några fler.
    Spännande att du är igång! Hur känns det?
    Jag går in i vecka 12 imorgon! (11+0). Så häftigt! Det syns en liten bula tycker jag nog :)
    Skönt att ni hinner med ett försök innan jul!
  • Hey.orange
    Iskristall skrev 2015-11-30 19:00:12 följande:

    Hej tjejer!

    Nu är jag igång, tar spruta nr 4 i kväll. Ska på vul på onsdag och se om äggblåsorna växer som det är tänkt Och i morgon är det dags för första orgalutransprutan :-/

    Hoppas ni mår bra!?


    Det kommer gå bra med den sprutan! Men man får trycka i den lite hårdare än den andra. Då går det bättre!
  • Iskristall
    Hey.orange skrev 2015-11-30 19:11:33 följande:

    Hej!

    Häng på i IVFare sthlm, om du vill! Den är lite mer aktiv och där är vi några fler.

    Spännande att du är igång! Hur känns det?

    Jag går in i vecka 12 imorgon! (11+0). Så häftigt! Det syns en liten bula tycker jag nog :)

    Skönt att ni hinner med ett försök innan jul!


    Den tråden har jag inte sett..tror jag. Är med i ett par andra trådar dock.

    Åh vecka 12, så spännande!
  • Hoppsan2016
    Iskristall skrev 2015-11-30 19:00:12 följande:

    Hej tjejer!

    Nu är jag igång, tar spruta nr 4 i kväll. Ska på vul på onsdag och se om äggblåsorna växer som det är tänkt Och i morgon är det dags för första orgalutransprutan :-/

    Hoppas ni mår bra!?


    Åhh vad spännande. Hur känns det än så länge?
    Orgalutransprutan är inte sååå farlig, tveka bara inte när du sticker in den så kommer det att gå bra. Jag kollade innan jag stack in den, att smalare delen av nålen gick in först, tyckte att så gjorde ännu mindre ont.

    Mår bra tack. Ska på KUB imorgon, ska bli spännande att se bebisen igen.

  • Hoppsan2016
    Hey.orange skrev 2015-11-30 19:11:33 följande:
    Hej!
    Häng på i IVFare sthlm, om du vill! Den är lite mer aktiv och där är vi några fler.
    Spännande att du är igång! Hur känns det?
    Jag går in i vecka 12 imorgon! (11+0). Så häftigt! Det syns en liten bula tycker jag nog :)
    Skönt att ni hinner med ett försök innan jul!
    Håller med om IVFare Sthlm. Vi är inte så många där men väldigt trevig grupp.

    Och jag  går in i  v 12+0 på onsdag!!! . Att ruva tog en evighet men sen dess går det väldigt fort haha
  • Anonym (Orolig)

    Hej

    Tråden är ju ganska död, men kanske någon ser detta. 
    Skall på mitt första besök på ivf nu i februari. har gått upp under väntetiden och ligger nu 2 kg ovanför gränsen. skall så klart försöka gå ner dem. Men fick ni väga er under ert första besök?

  • Iskristall
    Anonym (Orolig) skrev 2016-01-09 21:04:37 följande:

    Hej

    Tråden är ju ganska död, men kanske någon ser detta. 

    Skall på mitt första besök på ivf nu i februari. har gått upp under väntetiden och ligger nu 2 kg ovanför gränsen. skall så klart försöka gå ner dem. Men fick ni väga er under ert första besök?


    Hej!

    Kul med ert första besök! Spännande

    Jag fick inte väga mig. Under utredningen på annan klinik frågade de bara efter min vikt. Sen på ivf-kliniken läste de bara i papprena antar jag, för de frågade inte ens om min vikt vid mitt första besök där. Men jag är normalviktig, de kanske skulle ha frågat om man låg vid nån övre eller undre gräns mer ingående?

    Men stort lycka till!
  • Hey.orange
    Iskristall skrev 2016-01-10 00:53:20 följande:
    Hej!

    Kul med ert första besök! Spännande

    Jag fick inte väga mig. Under utredningen på annan klinik frågade de bara efter min vikt. Sen på ivf-kliniken läste de bara i papprena antar jag, för de frågade inte ens om min vikt vid mitt första besök där. Men jag är normalviktig, de kanske skulle ha frågat om man låg vid nån övre eller undre gräns mer ingående?

    Men stort lycka till!
    Ja så var det för mig också. Vägning vid utredningen, inte på ivfkliniken.

    Lycka till, och häng på i tråden ivfare sthlm! Där är vi flera som har pågående ivf och några som lyckats och bli gravida!
  • Anonym (Orolig)

    Åhh tack för era svar. =) skall leta upp den andra tråden =)

Svar på tråden Fler som gör IVF på IVF-kliniken Stockholm, St Göran?