Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

    Fler som försöker bli gravida?

    GästenT skrev 2015-10-14 11:55:14 följande:

    Ja den känns riktigt tråkigt. Det som känns hopplöst är att det väcks en rädsla att den inte ska gå, att något är fel. Men samtidigt vet jag ju att det oftast tar tid. :) det här var andra ordentliga försöket så det är ju egentligen ingenting. Haha. :)

    När var din bim? Jag håller tummarna stenhård för dig!!! Fram med plusset nu!! :D lite mensvärk ska ju vara ett vanligt symptom så jag hoppas hoppas på dig!


    Åh du är så söt! Jag hoppades på att vi kunde plussa tsm! Men om jag tar denna månaden så tar du nästa? ???? jag har bara mer och mer mensvärk, mensen ska inte komma förrens den 21. Men så hade jag det förra månaden också, så jag tror inte heller att jag är gravid!

    Andra försöket för mig också, roligt att vi är lika i tiden! ???????? vi får följas ändå! Du får inte lämna oss. Jag gjorde de, slutade läsa tills jag fick min ägglossning igen för då var det inte lika kul längre och jag hade inte kommit in i de grupper jag skrev i riktigt.
  • Misszandra
    tjollanta82 skrev 2015-10-14 14:01:05 följande:

    Tack snälla för det och för ditt svar. Man har läst här inne om massa andra, och där skriver kvinnor att de har samma symtom som jag har och är gravida. 

    Jag hoppas verkligen men men man har trott så många gånger och blivit besviken varje gång. Blir så osäker på räkningen med ägglossningen...


    Jag tror att man lätt kan blanda ihop äl-värk med gravsymptom! Jag vet ju som sagt inte hur vardera känns så jag kanske inte ska säga något, men dom beskriver äl som "mensvärk" och även växtvärk i livmodern så det kan nog va förvirrande. Eller ja, det är förvirrande, iallafall för mig!
  • Misszandra
    Trollsländan3 skrev 2015-10-14 16:04:49 följande:

    Tycker de är svårt att pricka in äl. Kroppen säger en sak o testen en annan, sen så bet man ju inte exakt heller när ägget släpper och plus att man ska få in myset o de ska passa också.

    Tror jag hade natten till tisdag/tisdag morgon, fick till ett mys på måndag kväll.

    Aja, bara att avvakta.

    Hoppas du är prego, du kan väl börja testa om en vecka?


    Ja det känns nästan omöjligt att veta, iallafall för mig. Jag känner mig så osäker i hur ägglossning känns. Precis, man måste ju pricka in myser så det blir rätt där också! Känns ibland som en hel vetenskap!

    Har bim den 21. Tror jag, fast aa mina tester funkade ju inte men räknar med det. Så har jag inte fått mens tills dess så tänkte jag testa!

    Menar du nu i tisdags? Då har du ett tag till tills bim är!
  • Misszandra
    GästenT skrev 2015-10-14 18:05:09 följande:

    Jaa du får fasiken ta åh plussa den här månaden åt oss båda nu. Haha! :D Jag ger inte upp förrän din mens har kommit, för det låter fasiken som klassiska symptom! :)

    Nä jag stannar kvar här och läser lite för enligt min app ska jag ha ägglossning nästa lördag, är bara 1 1/2 vecka kvar! :) då jäklar ska det gå bättre!! Min sambo är nog ännu mer ivrig än vad jag är att det ska bli något. Haha. Hur känner din karl just nu? :)


    Haha jag lovar att försöka med hela mitt hjärta! Jag har idag och igår fått ont längst ner i ryggen, typ svanken på höger sida. Och inte tänkt på det. Kan vara symptom men också bara ryggont.

    Jag hejjar på er nästa helg. Tiden går snabbare än man tror, snart har du äl och sen bim. Men åh, vad roligt att han är delaktig och ivrig. Min sambo är lite till och från, han pratar mkt om det och han vill gärna ha familj och barn snart men samtidigt så vill han inte stressa eller ha massa sex bara för att, vilket jag ofta vill runt äl. Känns tråkigt att man tänker så men samtidigt är det ju självklart att man tänker så! Eller?
  • Misszandra
    GästenT skrev 2015-10-14 18:20:43 följande:

    Hmm. Jag har aldrig haft någon blödning vid ägglossning men man har ju hört att det förekommer. Haha :D

    Jag är inte så insatt i nidblödningar. Jag tänkte om det skulle kunna vara det, om du kanske hade äl förra veckan?

    Men sen kan man ju ha mellanblödning så utan annledning. Det har jag haft förut någon gång efter ägglossning bara ändå. :) en svag ljusrosa flytning helt plötsligt men inge mer än så.


    Kan man inte få blödning då ägget fäster? Eller är jag helt ute och cyklar?
  • Misszandra
    GästenT skrev 2015-10-14 20:02:37 följande:
    Åh va spännande!! :) Det är så frustrerande att det enda "säkra" symptomet iprincip är försenad mens tillsammans med ett plus på stickan.. Varför kan man bara inte få ett grönt ljus direkt efter äl?! :P

    Jaa asså jag jag tänker också så kring äl, att det är nu det gäller liksom. :P det är dom dagarna som chansen finns och då måste man maximera. Haha. :D Helt sjukt egentligen, men min karl känner faktiskt likadant så vi hade en omgång förra äl som vi skrattade oss igenom för att ingen av oss var sugna men det var sista dagen som det fanns en chans. Haha. Så galet sjukt. Men vi hade roligt iallafall. :P

    Jo man kan få blödning när ägget fäster. :) Det är typ nidblödning.. Men det verkar ändå ganska ovanligt. :O mer vanligt att inte få det liksom. :)
    Jaa precis. Det är ju det man väntar på, att inte få sin mens. MEN det betyder ju inte alltid att det är något ändå. Det känns som jag psykar mig själv genom att tänka på det heeela tiden och analyser allt jag känner. Därför jag tror att jag inte är gravid. 

    Vad skönt att du och din kille är på samma plan när det gäller äl-sex, hahah. Jag önska han också bara typ ville köra för "körandets" skull. För att garantera sig ännu mer. Jag får va lite sneeky där och "lura" honom lite extra de dagarna. Usch det låter hemskt. Men så är de faktiskt. 

    Hur gammal är du föresten? :))
  • Misszandra
    Fian88 skrev 2015-10-14 22:00:49 följande:
    Jo det kan man, det kallas för nidblödning:). Vågar dock inte hoppas för mycket! Men har som sagt aldrig haft någon blödning mellan äl och bim tidigare.
    Aaa jag vet vad nidblödning är men trodde det var någon annan blödning eftersom när jag läst om blödningen man kan få när ägget fäster har nidblödning aldrig nämts. Man kan ju få blödning när man har ägglossning också.
  • Misszandra
    GästenT skrev 2015-10-15 10:17:31 följande:
    Jag försökte vara neutral mellan äl och bim, jag kände efter och funderade massor men försökte vara lite realistisk. Haha. Så sjukt va tankarna snurrar!

    Haha jaa. Även fast det blir "påtvingat" sex mellan oss så jag vi ändå riktigt kul och har gjort det till en rolig grej. :) så det känns bra! Du får försöka förföra honom lite extra i smyg så han inte märker något. Haha! :) Det hade vart hemskt om han inte ville ha barn, men det vill han ju så då får man vara lite lurig. ;)

    Jag är 25! Varför känns 25år gammalt helt plötsligt?! Hur gammal är du? :)
    haha neutral finns inte i min hjärna tyvärr. Oavsett vad jag tänker på ett fokuserar på så går det alltid in på "gravid-bebis"-spåret. 

    Men asså hellre det, det är nog den enda nackdelen med min sambo att han inte är lika villig som jag. Utan mer "det får ta den tid det tar" tänket har han. Jag försöker, det funkar men ibland så genomsyrar han mig och då funkar det inte. Jag har försökt göra honom delaktig i hela äl-perioden men det gjorde inte honom mer intresserad. Har också sagt att det är vid ett tillfälle i månaden som man faktiskt kan bli gravid och då måste man försöka pricka in det om man nu planerar att bli gravida. Men han ger sig inte med att det får ta sin tid. Kan ta år och dar då ju! :P

    Min sambo är 25, jag är 22 blir 23 i januari så inte så långt tills dess. 

    Asså jag har också en fråga om flytningar. Vet du hur de ser ut vid de olika tiderna i månaden? Jag hade mellan förra mensen och äl näst intill inga flytningar alls. Sen fick jag den tjocka geleaktiga flytningen som var lite rosa-aktig + mensvärk. Nu de senaste dagarna har jag fått jättemkt flytningar, vita. Alltså typ "äckligtmkt". Får byta trosor stup i kvarten och även mer mensvärk. Detta måste jag säga verkligen sticker ut sen jag sluta med mitt p-medel.
  • Misszandra
    GästenT skrev 2015-10-15 13:28:25 följande:
    Ja det är alltid skönt när ens sambo vill vara delaktig i processen. :) Jag förstår om du blir frustrerad, man vill ju så gärna ha sin sambo att dela alla tankar åh funderingar med! Jag märkte att min karl blev stressad när jag berättade att det kan ta flera månader att bli gravid. Men han har varit redo för familj ganska mycket längre än mig. :)

    Jag har märkt att mina flytningar har en kurva. Haha. Efter mens, knappt några. Sen fram till äl, vita och mer tjocka. Sen äl, genomskinliga, tunna och klibbiga, sen efter äl tillbaka till vita mer tjocka igen, och sen någon dag innan mens inga flytningar alls. Haha. Vette tusan om det är normalt men. Ibland kan det vara dagar med massa flytningar. :P haha värsta schemat!
    Jaa det är det jag menar. Vi pratar ju och så mycket om det men önskade ändå att han var med delaktig som du säger.

    Ja precis. Aldrig lagt märke till att jag haft det så. Kanske för man aldrig brytt sig innan man faktiskt ville ha barn. Jag googlade på det och det stod att vita tjocka flytningar kan man få innan mens, men även om man är gravid. Så egentligen är det inget tecken. Dock inte haft det sen jag slutade med mitt p-medel. När jag gick på Nuvaring innan så kunde jag ha det.
  • Misszandra
    Fia 28 skrev 2015-10-15 13:56:41 följande:
    Jag vet inte om jag inbillar mej, men jag tycker jag fått mera ägglossningsflytningar efter vi slutat skydda oss.
    Jag tror det blir så. Man får ju inte nån ägglossning när man går på ppiller.
Svar på tråden Fler som försöker bli gravida?