Inlägg från: Anonym (Propp och nekad ambulans) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Propp och nekad ambulans)

    Ambulanssjukvårdare var en bluff

    Nu har det kommit till kännedom att en ambulanssjukvårdare i Sollefteå saknade utbildning och hade skapat egna falska intyg för utbildningen. Det höll på att kosta svårt diabetessjuka Mikaelas liv pga att den falska ambulanssjukvårdaren ställde diagnos. Man undrar inte om de inte har större kontroller när de anställer vårdpersonal.

    Kan man lita på att de som kommer med ambulans verkligen kan sitt jobb iom att fler nekas ambulans där ivo i slutändan ansåg att patienten var i behov av en. Jag själv råkade ut för plötslig, kraftig värk i huvudet. 1177 sa till mig att ringa 112 om en ambulans men ambulansen tyckte jag kunde ta bilen själv och åkte vidare. Väl på sjukhuset hade jag en liten propp i hjärnan och de blev mycket oroliga över att jag kört bil in till akuten. Ambulansen fick kritik från ivo.

    Finns det en patientsäkerhet med att ha ambulanssjukvården på det sättet den bedrivs idag på entreprenad?

    Svårt diabetessjuk nekades ambulans | Nyheter | Aftonbladet

    www.aftonbladet.se/nyheter/article21519504.ab

  • Svar på tråden Ambulanssjukvårdare var en bluff
  • Anonym (Propp och nekad ambulans)
    Putte2 skrev 2015-10-04 23:07:24 följande:

    Jaa, du törs lita på ambulans sjukvården.

    I Sollefteå var det ambulanssjuksköterska inte en ambulans.sjv som förfalskat sina papper och ställt till det riktigt åtminstone för en patient.

    Förresten har landstinget i Västernorrland sagt upp alla ambulanssjukvårdare sen tidigare.


    Jag litar inte på sjukvården längre. De håller varann bakom ryggen om misstag begåtts även när de vet om att de gjort fel.
  • Anonym (Propp och nekad ambulans)
    Ambulansliv skrev 2015-10-06 09:26:38 följande:

    Var hittar du statistik på att fler kritiseras av IVO?
    Skulle det vara fler kan det ju hänga ihop med att antalet körningar ökar nästan lavinartat, dvs fler som inte har ett behov önskar åka ambulans. Och om folk kunde lära sig att bara för att man har ett behov av att komma till sjukhus så är inte det samma sak som att ha behov av att åka ambulans. PUNKT!


    Jag var i starkt behov av ambulans men ambulansen nekade mig och som sagt så körde jag tio mil med propp i hjärnan.
  • Anonym (Propp och nekad ambulans)
    Ambulansliv skrev 2015-10-06 19:47:25 följande:
    Har inte pratat om dig. Jag frågade var du har källa till ditt påstående ang IVO. Jag vill läsa.
    Du kan lämna tråden då tråden varken handlar om ambulanssjukvårdare eller ambulans ssk utan om ambulanser som nekar svårt sjuka människor en ambulans så som jag själv har råkat ut för samt som flickan i artikeln råkade ut för. Ditt dravel hör inte hit!
  • Anonym (Propp och nekad ambulans)
    Ambulansliv skrev 2015-10-06 21:21:37 följande:
    Men du svarar ju inte på mina frågor så då fördriver jag tiden med att rätta uppenbara fel. För du skriver fel i din trådstart rex.
    Du spammar tråden med skit menar du!
  • Anonym (Propp och nekad ambulans)
    Anonym (Amb) skrev 2015-10-07 09:24:05 följande:
    Hon spammare de flesta trådar med skit....
    Jag är en orolig fd patient som blivit felbehandlad och människan beter sig som skit. Jag får ju inte mer förtroende för ambulansens personal i och med dennes persons tarvliga sätt. Hen borde försöka återfå förtroendet för sin yrkeskår istället för att göra den ännu sämre än vad den redan är. Jag utgjorde en stor trafikfara och hade kunnat skada och döda flera människoliv pga ambulanspersonalens nonchalans och de tyckte jag kunde köra till sjukhuset själv för jag hade bara lite huvudvärk som inte var något anmärkningsvärt enligt dom men som tyvärr var en propp. Hade jag vetat att det var en propp hade jag aldrig någonsin satt mig i en bil själv och kört iväg men man uppfattar som om ambulansliv inte lägger sån stor vikt vid det. Shit happends ungefär och hen slapp iaf arbeta för hen verkar vara arbetsskygg och vill bara ha de stora katastroflarmen med avslitna lemmar och mycket blodförlust säkerligen så hen får sin adrenalinkick. Kanske därför jag skickades i min egna bil så jag skulle ha orsakat en olycka så de fick riktiga patienter med riktiga skador. Även vi med allvarliga dödliga sjukdomar som inte syns på utsidan behöver faktiskt ambulans också och jag har inget förtroende för ambulanspersonalen idag om man läser vad som skrivs. Ambulansliv kan även googla själv ang fel som begåtts och är man ambulanspersonal brukar man veta om desto mer än vad som kommer till allmänhetens kännedom. Ambulansliv är lat och tycker andra tom ska komma med fakta och orkar inte ta reda på det själv och det avspeglas ju även i dennes sätt här att hen inte vill ha patienter.
  • Anonym (Propp och nekad ambulans)
    Anonym (sos-operatören) skrev 2015-10-07 10:44:14 följande:
    Nu kan jag ju inte veta hur det gick till när du blev nekad ambulans men prioriteringar av ambulanser och nekande av ambulans görs ju av sos-operatören eller motsvarande.

    Sen kan ju ambulansen, på plats, neka att ta med den sjuke då de inte ser ett tydligt behov av vård under transport men den initiala bedömningen görs ju som sagt telefonledes.
    112 skickade en ambulans för denne misstänkte propp dock sa denne inte det till mig. Ambulansen kom och tog inte med mig utan sa att jag kan köra själv vilket jag gjorde. Hade 112 sagt att din plötsliga huvudvärk kan vara en propp eller blödning hade jag stått på mig mot ambulanspersonalen. De däremot visst vad 112 misstänkte. Det står svart på vitt i ivo utlåtande.
  • Anonym (Propp och nekad ambulans)
    Ambulansliv skrev 2015-10-07 11:56:54 följande:
    Nu är du ju bara obstinat! Vad skulle vara skit? Du skriver ambulanssjukvårdare i din trådstart. Personen påstod sig vara ambulanssjuksköterska.

    Sen har jag trevligt undrat var du läst infon att fler ambulanspersonal får kritik av ivo? Vad skulle vara skit m det?
    De gör ju inte sitt jobb utan lämnar svårt sjuka ensamma med orden ta dig in själv bäst du vill. Det är ett hån mot alla som är akut svårt sjuka.
  • Anonym (Propp och nekad ambulans)
    Ambulansliv skrev 2015-10-07 20:44:52 följande:
    Som ambulanssjuksköterska bedömer man symptomen och gör div enklare undersökningar och tar vitala parametrar, ex blodtryck och puls. Enbart huvudvärk ger inte mkt utslag i bedömningen. Andra symtom skall till isåfall, alt avvikande vitala parametrar. 
    Om du är missnöjd med bemötandet får du väl anmäla och inte sitta här och gnälla. Vad leder det till i ditt fall?
    Läs min ts! Du har grymt svårt med läsförståelsen. Vad ska jag anmäla IGEN?

    Det är anmält och utrett och ambulansen hade stora brister i mitt fall.
  • Anonym (Propp och nekad ambulans)
    Ambulansliv skrev 2015-10-07 20:41:53 följande:
    Här handlar det om att ambulansen var på plats och bedömde att annat transportsätt var lämpligt. 
    Iom att vi larmas ut på så många fler uppdrag idag, så räcker inte resurserna. Med lite fler frågor redan hos SOS hade ambulansen inte varit lika upptagen. Därför har vårt arbetssätt fått ändras, på flera håll i landet har idag ambulanssjuksköterskan mandat att helt enkelt avgöra om pat måste transporteras i ambulans till akuten, eller ge råd om egenvård, annat transportsätt, vårdcentral imorgon osv. Det ställer höga krav på sjuksköterskan. 
    Kan man inte bedöma ska man inte arbeta i en ambulans om det är ett lotteri som du påstår.
  • Anonym (Propp och nekad ambulans)
    Ambulansliv skrev 2015-10-07 21:56:33 följande:
    Va bra...vilka symptom missade dom?
    Jag hade en propp i hjärnan så något måste de ha missat. Jag är inte sjukvårdsutbildad men ivo har gett dom fel, de felbehandlade mig som inte tog med mig i ambulansen. Det är ett faktum hur mycket du än inte vill veta av det och förnekar det och nej jag kommer aldrig lägga ut mina journaler eller brev från ivo på nätet.
  • Anonym (Propp och nekad ambulans)
    Ambulansliv skrev 2015-10-07 22:02:56 följande:
    FÖRTAL!!!! Sånt anmäler man till polisen så det finns en risk att jag går vidare med detta!!!!!
    Du är anonym och jag är anonym dvs det finns inget förtal eftersom jag inte vet VEM du är som person för du är anonym i och med ditt namn ambulansliv om det nu inte är ditt förnamn eller efternamn. Då ber jag om ursäkt om nån kan identifiera dig med ditt förnamn ambulansliv men jag tror inte det är varken ditt förnamn eller efternamn därför kan det inte anses som förtal.
Svar på tråden Ambulanssjukvårdare var en bluff