• Anonym (Snuskpottans fru)

    Min man är en snuskpotta! Eller?

    Allvarligt, jag funderar på om jag är löjlig och överkänslig, eller om det är så som jag tycker; att min man är en snuskpotta. Här är några av anledningarna;

    Han går omkring i samma underkläder flera dygn i rad.

    Han tycker inte att det är konstigt att använda samma rengöringssvamp till ugn och spis som använts till att rengöra toalettstolen.

    Han låter våra barn ha på sig tröjor som de haft under en hel dag med matfläckar, snor med mera, när de ska sova.

    Han gör sitt träningspass på kvällen och svettas massor, och lägger sig sen i vår säng utan att duscha eller tvätta av sig.

    Anser inte att man behöver byta sängkläder om vi haft sex och kroppsvätskor runnit ut.

    Är alla män såhär?

  • Svar på tråden Min man är en snuskpotta! Eller?
  • Hobgoblin

    Efter sex somnar man i fläckarna ändå - trött o nöjd!
    Men ingrodd sunk kan man vara utan..gäller båda könen. Hygien är väl  ändå för bådas välbefinnande eller????
    Är ju för i h-e 2015 .

  • Anonym (Snuskpottans fru)
    Hobgoblin skrev 2015-10-14 21:29:01 följande:

    Människor som inte sköter sin hygien och allmäna renlighet bör avfärdas i enlighet med rådande "regler" om trivsel.

    Är ju bristande respekt ..


    Hahahaha jag får sätta upp en sån skylt hemma!
  • Anonym (Dryghild)

    Nej, alla män är verkligen inte så och ja, det där är skitäckligt.

    Vi hade en kille på min studentkorridor som tog kökstrasan (gemensam) och torkade sitt badrum/toa med och la tillbaka den i köket, honom talade vi inte med på ett halvår.

    Jävla dåre! Skrikandes

  • Anonym (Renpottor)

    Asså herregud så renliga ni är svenskar!

    Barn får aaaaaaaldrig sova i en tröja med matfläckar!

    Men varför torkar ni aldrig snor på era ungar! Det hänger grönt snor ner till munnen på massor barn på vinter, men föräldrarna bryr sig inte det minsta!

    Man självklart byter underkläder varje dag!!!!!!!

    Men det är inte det minsta äckligt att barn har Blöjor upp till 4 år, och det är inte bara lite torkade kroppsvätskor, det är massa kiss i den! Eller byter ni blöja efter varje kiss?

    Man måååååååste duscha efter träning!

    Men alla cyklar till jobbet/studier uppförsbackar, och går sedan hela dagen.

    Ajabaja, han byter inte lakan efter sex!

    Men helt ok att säga och slicka på varandras könsorgan när man har sex.

    Ojojoj panik, samma trasa till toa och ugnen (som brukar värmas upp till minst 200 gratis vid

    Matlagning).

    Jag skulle inte heller göra det, men kan ni tänka kritiskt!!!????

    Tvättar han inte händerna efter toa???? Bläääæ, lämna en sån man!

    Men!!! Varför är ni så likgiltiga när era små barn, även bebisar, gräver i sandlådan eller är på utflykt, och sedan äter mat ute med dessa händer!? Händer jämnt både på förskolor och i familjer. Av nån anledning är det viktigt att tvätta händer när man kommer hem, men ingen fara om man ska äta ute. Mannen anser sig vara frisk, vilket jag inte vet om hundratals katter och hundar som kissar och bajsar ute.

    Min kompis jobbar på förskolan, hon sa att hos dem tar de ut vatten och tvättar händerna med tvål innan mat, även ute. Sedan grillade vi korv i skogen och hon gav mitt barn korv i handen innan jag hann ta fram Våtservetter.

    Fatta nu att allt är relativt. Ni håller så hårt vid några regler som ni lärt er som barn. Däremot är ni ändå snuskiga, era renpottor

  • Hobgoblin

    Inom städ är röd duk = toa och blått = övrigt ...
    En större hamburgerkedja tog för ett antal år sedan fram en egen duk - blå på ena sidan och röd på den andra ....häpp!
    Och vart har den vart nyss??? Sittringen och matbordet...yummie

  • Anonym (Snuskpottans fru)
    Hobgoblin skrev 2015-10-14 22:23:57 följande:

    Inom städ är röd duk = toa och blått = övrigt ...

    En större hamburgerkedja tog för ett antal år sedan fram en egen duk - blå på ena sidan och röd på den andra ....häpp!

    Och vart har den vart nyss??? Sittringen och matbordet...yummie


    Brrrrrrr! Jag vill inte ens tänka på sånt restaurangsnusk, för då kan jag typ aldrig äta ute.
  • lengon
    Anonym (Renpottor) skrev 2015-10-14 22:22:27 följande:

    Fatta nu att allt är relativt. Ni håller så hårt vid några regler som ni lärt er som barn. Däremot är ni ändå snuskiga, era renpottor


    ? Vilket konstigt inlägg detta var. Svårt att läsa och omoget skrivet tycker jag. Vet inte riktigt vad du försökte komma fram till?

    När det är kallt ute blir alla barn snoriga, det är inte något föräldrar gillar utan så är faktum. Självklart försöker "svenska föräldrar" torka bort snoret på sina ungarna så fort de upptäcker detta.
  • MEE83
    HäckHäxan skrev 2015-10-14 12:13:03 följande:
    Förlåt men jag skrattade högt när jag läste ditt inlägg mest för att jag är en sån där som sprider ut mig i köket och kände igen mig när jag läste För mig är köket liksom hjärtat på något sätt och den del jag lever i mest i mitt hem då jag aldrig ser på tv förutom om jag har sällskap och sängen sover jag i förutom om jag har sällskap. Men jag kan inte ligga och läsa eller måla eller laga eller greja saker i soffan eller sängen alltså hamnar alla mina projekt i köket och om jag målar så är det långt lättare att skölja penslarna om man sitter i köket.

    Själv får jag krupp om det är någon form av smuts i handfatet i badrummet. Kommer aldrig förstå hur folk kan lämna tandkrämstester, hår, damm vad som helst och gå där ifrån. Jag bara måste skura ur handfatet och jag gör det fan hos andra också haha
    haha, precis! 

    Det hade inte funnits något köksbord att duka fram på/hänga vid här hos oss om min sambo fått härja hur som helst utan att jag är där och så att säga styr upp saker och ting med jämna mellanrum. Samma sak med stolarna, det kan ligga driver med saker på stolarna ibland, och det är liksom som om det händer på en sekund.

    Jag svär, jag vet inte hur hon gör det, men utan mig så hade det byggts upp högar med saker(det gör det ändå haha, )allt möjligt, tidningsmagasin, kataloger, rit/målarblock etc.... och hon är inte unik på det sättet, det är min generella erfarenhet av alla kvinnor jag delat hem med, tjejkompisen jag delade lägenhet med var likadan, mina ex var likadana,  morsan är likadan etc.

    Jag kanske är en så kallad enabler på detta området. Tungan ute
    Kvinnor i min närhet som känner mig kanske undermedvetet har det i bakhuvudet, de vet liksom att jag inte står ut så de vet att jag kommer "styra upp det". Solig

    Det kliar verkligen i fingrarna på mig när min sambo är busy i köket, jag vill bara in där och plocka undan grejer. En sak som är smidig, men som aldrig fallit in hos henne, är att diska undan saker för hands medan man pysslar med saker, det brukar jag göra under tiden hon håller på med matlagning till exempel, jag tror inte detta är något som hon någonsin gjort självmant, hon sparar allt i "högar" och kör all in, om inte jag är där dvs. ;P

    Nu har jag förvisso inte något i mot att diska och plocka undan allt eftersom, det känns bra, det är lite utav en befrielse haha... sedan är det ju ett sätt att vara delaktig/ta min del av hushållssysslorna såklart.

    Då vet du ungefär hur jag känner för köket då! haha
  • Anonym (Ve)
    Anonym (Renpottor) skrev 2015-10-14 22:22:27 följande:

    Asså herregud så renliga ni är svenskar!

    Barn får aaaaaaaldrig sova i en tröja med matfläckar!

    Men varför torkar ni aldrig snor på era ungar! Det hänger grönt snor ner till munnen på massor barn på vinter, men föräldrarna bryr sig inte det minsta!

    Man självklart byter underkläder varje dag!!!!!!!

    Men det är inte det minsta äckligt att barn har Blöjor upp till 4 år, och det är inte bara lite torkade kroppsvätskor, det är massa kiss i den! Eller byter ni blöja efter varje kiss?

    Man måååååååste duscha efter träning!

    Men alla cyklar till jobbet/studier uppförsbackar, och går sedan hela dagen.

    Ajabaja, han byter inte lakan efter sex!

    Men helt ok att säga och slicka på varandras könsorgan när man har sex.

    Ojojoj panik, samma trasa till toa och ugnen (som brukar värmas upp till minst 200 gratis vid

    Matlagning).

    Jag skulle inte heller göra det, men kan ni tänka kritiskt!!!????

    Tvättar han inte händerna efter toa???? Bläääæ, lämna en sån man!

    Men!!! Varför är ni så likgiltiga när era små barn, även bebisar, gräver i sandlådan eller är på utflykt, och sedan äter mat ute med dessa händer!? Händer jämnt både på förskolor och i familjer. Av nån anledning är det viktigt att tvätta händer när man kommer hem, men ingen fara om man ska äta ute. Mannen anser sig vara frisk, vilket jag inte vet om hundratals katter och hundar som kissar och bajsar ute.

    Min kompis jobbar på förskolan, hon sa att hos dem tar de ut vatten och tvättar händerna med tvål innan mat, även ute. Sedan grillade vi korv i skogen och hon gav mitt barn korv i handen innan jag hann ta fram Våtservetter.

    Fatta nu att allt är relativt. Ni håller så hårt vid några regler som ni lärt er som barn. Däremot är ni ändå snuskiga, era renpottor


    Men är du tokig människa? Menar du på fullt allvar att du inte byter blöja efter att barnet har kissat en gång i den? Och nej att tvätta händerna efter toan är inte att överdriva! Du verkar helt rabiat, lugna dig några hekto.
  • Anonym (Wildrat)
    En grön ruta skrev 2015-10-14 23:40:08 följande:

    Det här med snor på barnen håller jag med om. Fattar inte hur föräldrarna inte hör ungarna snyfta.


    Innan de kan fräsa ut snor rinner det hela tiden när de är förkylda. Jag har annat att göra än att torka snor varannan minut.
  • En grön ruta
    Anonym (Wildrat) skrev 2015-10-15 14:37:18 följande:

    Innan de kan fräsa ut snor rinner det hela tiden när de är förkylda. Jag har annat att göra än att torka snor varannan minut.


    Kan förstå det.
  • Anonym (Renpottor)
    Anonym (Ve) skrev 2015-10-15 14:29:33 följande:
    Men är du tokig människa? Menar du på fullt allvar att du inte byter blöja efter att barnet har kissat en gång i den? Och nej att tvätta händerna efter toan är inte att överdriva! Du verkar helt rabiat, lugna dig några hekto.
    Menar du på fullt allvar att på förskolan de byter blöja efter att barnet har kissat en gång i det? De byter blöja efter mat och före och efter promenad, plus om någon har bajsat och fröken MÄRKTE det.

    Menar ni att ni byter blöja på barnet som sover och kissar på natten?

    Menar ni att ni byter blöja på en nyfödd bebis som kissar varje timme? typ 20 blöjor om dagen under första 3 månader, jaja, jag tror dig.

    Klart att JAG tvättar händerna efter toa. Jag menar att det är MINST lika snuskugt att låta småbarn äta ute med smutsiga händer (efter att ha lekt i sandlådan t.ex). Men av någon anledning är det ingen som stör sig på det i Sverige.

    Ni liksom har ingen självinsikt eller självkritik.

    Tycker att ni är såååå renliga. Men jag bor i hyreshus och ser att typ ALLA bär smutstvätt tll tvättstugan, tvättar, torktumlar och sedan lägger sin RENA tvätt i samma påsar!

    var är skillnaden?
  • Anonym (Renpottor)
    Anonym (Wildrat) skrev 2015-10-15 14:37:18 följande:
    Innan de kan fräsa ut snor rinner det hela tiden när de är förkylda. Jag har annat att göra än att torka snor varannan minut.
    jag menar när det är MASSA snor.

    sååååå äckligt!Kräks var femte minut bör ma ta sitt föräldraansvar om man ändå är MED barnet, typ på lekplatsen, öppen förskola, biblioteket eller promenerar hem
  • Anonym (Ve)
    Anonym (Renpottor) skrev 2015-10-15 17:32:42 följande:

    Menar du på fullt allvar att på förskolan de byter blöja efter att barnet har kissat en gång i det? De byter blöja efter mat och före och efter promenad, plus om någon har bajsat och fröken MÄRKTE det.

    Menar ni att ni byter blöja på barnet som sover och kissar på natten?

    Menar ni att ni byter blöja på en nyfödd bebis som kissar varje timme? typ 20 blöjor om dagen under första 3 månader, jaja, jag tror dig.

    Klart att JAG tvättar händerna efter toa. Jag menar att det är MINST lika snuskugt att låta småbarn äta ute med smutsiga händer (efter att ha lekt i sandlådan t.ex). Men av någon anledning är det ingen som stör sig på det i Sverige.

    Ni liksom har ingen självinsikt eller självkritik.

    Tycker att ni är såååå renliga. Men jag bor i hyreshus och ser att typ ALLA bär smutstvätt tll tvättstugan, tvättar, torktumlar och sedan lägger sin RENA tvätt i samma påsar!

    var är skillnaden?


    Svar ja! Det gör jag. Vi gör så på min förskola också där jag jobbar. Du borde skämmas.
  • Anonym (Renpottor)
    Anonym (Ve) skrev 2015-10-15 20:36:57 följande:
    Svar ja! Det gör jag. Vi gör så på min förskola också där jag jobbar. Du borde skämmas.
    men så bra!

    återupptar nästan min tro  på det svenska folket!

    kan ju vara så att vi hade otur med förskolan....

    vad ska jag skämmas för? mina barn har anvönt tygblöjor tills de var 1,5, sedan var de torra dagtid (torra nattid vid 2 år).

    de fick ha vanliga  liberoblöjor på förskolan ett par veckor i början, för att pesonalen ville se att de verkligen är torra och går på toa. Barnen fick inte ha tygblöjor, för att då skulle de behöva byta efter varje kiss, ifall det ofta blir olyckor, och de trodde att vid 1,5 år kissar barn för ofta för att byta efterf varje kiss, och barn kan ju inte gå blöta.

    vi bytte på dem självklart efter varje kiss, man får ju inte slarva med tygblöjor så som med liberoblöjor.

    förutom första 3 månaderm då pottade jag mina bebisar och använde libero mellan pottningarm byte massor, typ 15 ggr/dagen. mina<svenska bekanta byter inte så ofta, och de pottar inte aöös sina bebisar.

    anledningen till att jag gick igång på tråden var, att jag upptäckte att min bild av svenskar var fel. lite svårt när man inte har svenskar i familjen, men bor i sverige.

    jag alltså såg allt detta:
    snor som aldrig torkas
    barn som äter med smutsiga händer
    tappar man en macka på golvet på t.ex öppen förskola eller matrum i museet - då tar mamma upp mackan och ger tillbaka så barnet äter upp den.
    rena kläder som bärs upp i smutsiga påsar
    att man får smaka på rådeg (med råa ägg och annat)
    att man får smaka på köttbullssmet
    osv osv

    så naiva mig brukade tro att ni svenskar tar det väldigt lätt på snusk.
    jag fick för mig att det var er filosofi, typ lite skit rensar magen, och baciller är bra för att stärka immunförsvaret och undvika allergier.

    och här i tråden blev ju alla hysteriska över snuskuga mannen! typ lämna äcklet omedelbart! undrar om han är snuskigare än andra.

    ska nästan starta folomröstning om svenskar byter kissblöjor efter varje kiss. På museer, öppna förskolan och attraktionsparker ser jag mammor och pappor som drar lite blöja bak för att se om det är bajs i den. eller syns även kisset på det viset? på mina barn hamnar kiseet framme i blöjan, och syns 5nte så bara drar den där ba
Svar på tråden Min man är en snuskpotta! Eller?