• Anonym (Försoningen)

    Stora bröst = kåtare?

    Ja hur är det med det egentligen? Finns det någon sanning i att kvinnor/tjejer med lite större bröst oftare är lite kåtare och mera sexsugna än kvinnor med mindre bröst?

    Ngn som känner igen sig i detta?

    Kram på er

  • Svar på tråden Stora bröst = kåtare?
  • HäckHäxan
    Sandra8978 skrev 2015-10-15 17:16:38 följande:
    Ja det hajjar jag, och jag menar att vartän du än går så tar folk in hur du ser ut.
    Och om de sedan ger dig en komplimang för din fina dialekt, så är en del av det egentligen uppskattning för att de gillar din rumpa.
    Haha nice så om jag ger någon beröm för hans dialekt och röst så menar jag egentligen att han har en vacker kuk? Förstår jag dig rätt här?

    Hur funkar det rent praktiskt om man aldrig sett kuken i fråga alls?
  • HäckHäxan
    Tecum skrev 2015-10-15 18:59:03 följande:
    Vad hade du på dig på balen istf klänningen då? Polotröja?

    Sedan får jag dåliga vibbar när du skriver att du vill operera bort brösten. Du får naturligtvis tycka vad du vill och det är din sak. Men du borde inte skrivit det. Hur tror du det känns för kvinnor som tvingats till sådan operation pga cancer? Det är många kvinnor med dig som inte vill bli uppmärksammade för sina bröst, men självstympning är en helt annan sak.

    Ursäkta om jag låter mästrande men det kändes faktiskt obehagligt.
    Lägg av. Jag måste få skriva att jag gärna hade tagit bort dem utan att det på något sätt förringar de stackare som förlorat sina pga sjukdom. Det är ju inte så att jag skrev att jag önskar mig cancer för det gör jag inte. Det önskar jag ingen.

    Det handlar inte ens om självständig utan om att jag ser brösten som rätt meningslösa. De är i vägen och de är jobbiga och jag hade gärna varit utan dem och istället tatuerat hela området med en stor chest piece istället.

    Jag kan inte rå för vilka känslor du lägger in, mina ord är inte menade att skapa obehag för dig eller någon annan de är enbart min åsikt gällande just mina bröst.

    Som svar på frågan om balen så snodde jag en av mammas klänningar och kastade på mig i ren panik typ. Du vet att det finns något mellanting mellan en tydlig urringning och en hög polotröja hoppas jag.
  • HejPippi
    j a d e skrev 2015-10-15 19:12:37 följande:

    Inte för att vara oartig men... förlåt, är du dum eller? Jag ser ingenting angående självstympning, heller ingenting som har någonting med canceroffer att göra. Herregud. Men det är ju jättefint att det finns mansförklaringar även av att inte trivas med att ha bröst.


    Åh exakt så. Blir så trött!
  • HäckHäxan
    Anonym (E-kupa) skrev 2015-10-15 15:13:06 följande:
    Häckhäxan och ni andra som får uppmärksamhet för era bröst, är det verkligen så? Märker ni verkligen av det så markant som flera i den här tråden klagar på?

    Jag har ju inte jättestora bröst själv (D-kupa när jag inte ammar, E-kupa just nu) så det kanske är därför men jag har aldrig märkt att män tittar på mina bröst eller att jag skulle får extra uppmärksamhet pga dem. Om jag får nån uppmärksamhet eller intresserade blickar så är det, vad jag märker i alla fall, pga hur jag klär mig (i tajta jeans och höga klackar även när jag bara ska veckohandla på ICA) eftersom jag älskar att klä mig som en MILF i största allmänhet. Det är inte så vanligt bland svennemorsor så när män stirrar så stirrar de på mina ben och skor. Men bröst - aldrig märkt faktiskt. Nu får jag nästan komplex- mina tuttar kanske inte är så snygga som jag tror?
    Ja alltså det började ju när var ung, idag märker jag inget sånt offentligt iaf. Vissa knasiga människor bara. Den enda som egentligen skiter i min åsikt är min bästa vän som klämmer på mina bröst bäst fan han vill utan att mena något illa, men det stör mig inte. Hade jag kunnat plocka av dem och ge honom dem så hade han kunnat få dem

    Tror säkert dina bröst är precis så jättefina som du känner att de är. Kanske har de så fullt upp att beundra dina fina kläder och skor

    Själv är jag tvärtemot dig skulle aldrig fixa till mig ett skit för att handla på Ica. Där var jag senast imorse utan att ens ha borstat håret haha. Var visserligen inte meningen att jag skulle dit alls. Men nej jag gör sällan iordning mig alls och är mest glad om mina kläder faktiskt råkar passa ihop är så ointresserad av kläder och sånt.
  • HäckHäxan
    Sandra8978 skrev 2015-10-15 17:19:11 följande:
    Detta är tredje gången jag säger dig att bara för att någon är trevlig mot dig för att de gillar dina bröst betyder inte det att du alltid förstår att dina bröst är anledningen till deras beteende.

    Sexigare kvinnor får män att bli glada, glada män beter sig trevligare. Inte bara genom att vrålglo på kvinnans bröst, tro det eller ej, utan också genom 1000 andra sätt som du inte direkt kan koppla till deras uppskattning av dina bröst.
    Tredje gången du säger till mig?? Intressant!

    Du vet att alla män inte dyrkar bröst också va?
    Så tydligen så gör min rumpa vad dina bröst gör för dig eller så gör min hjärna det eller min charm och vinnande personlighet eller en kombo av allt. Men det lär knappast var mina bröst som får män att vara trevliga allra helst som jag inte har så mkt i bröstvärn och dessutom är de inte skitsnygga heller direkt så
  • HäckHäxan
    Tecum skrev 2015-10-15 19:53:16 följande:
    Om någon frivilligt vill operera bort brösten är det självstympning. Vad behöver förtydligas där?
    Och hur tror du att det känns för en cancersjuk kvinna att läsa om någon som vill ta bort bröst? Rena hånet för henne.

    Så du tippade fel. Empati, hört talas om det?
    Ahhh med den logiken så är det också självstympning att operera bort leverfläckar och annat förstår jag som man kanske inte trivs med att ha mitt i pannan.

    Jag har inget skadebeteende i form av något behov till självstympning jag bara hade trivts bättre utan bröst. Hatar bh:ar de är djävulens påfund enligt min mening, obekväma och jobbiga. Mina bröst är konstant i vägen kan vara en kombination med att jag är klumpig också. Men de är i vägen. De har ingen som helst funktion för min del. De enda som har någon nytta eller utbyte av dem är män som gillar att klämma på bröst.

    Så om jag förstår rätt så skall jag alltså vara nöjd med att ha ett par bröst för att män kan uppskatta dem. Sorry det är helt enkelt inte ett tillräckligt vettigt skäl för min del. Bh-ar blir inte bekvämare och brösten gör ingen större nytta för att män gillar att klämma på dem. För mig personligen ger dem inget alls även om jag känner mer i dem nu för tiden än förr. Amning jo visst men inte ens det funkade de till ordentligt så vad är poängen med att ha dem alls enligt din mening?

    Svara nu inte för att det är kvinnligt eller snyggt bara för då är det du som förringar alla de som av olika skäl inte har just bröst och i så fall menar att de är okvinnliga pga detta!
  • HäckHäxan
    j a d e skrev 2015-10-15 19:12:37 följande:
    Inte för att vara oartig men... förlåt, är du dum eller? Jag ser ingenting angående självstympning, heller ingenting som har någonting med canceroffer att göra. Herregud. Men det är ju jättefint att det finns mansförklaringar även av att inte trivas med att ha bröst.
    Tack! <3
  • j a d e
    HäckHäxan skrev 2015-10-15 21:12:46 följande:

    Tack! <3


    Ja alltså... jag är faktiskt helt förundrad över att du blev uppläxad på det här sättet, över vad du känner inför brösten. Helt otroligt.
  • HäckHäxan
    j a d e skrev 2015-10-15 21:26:35 följande:
    Ja alltså... jag är faktiskt helt förundrad över att du blev uppläxad på det här sättet, över vad du känner inför brösten. Helt otroligt.
    Ja det kändes lite märkligt och som att det värderades in en hel del personliga känslor och åsikter som inte hade ett skit med mina känslor gällande mina bröst alls.

    Undra om jag får en uppläxning om jag berättar att jag hatat mina ögon också verkligen hatat dem innerligt precis som rumpan som jag verkligen avskytt. Brösten varken hatar eller avskyr jag utan jag bara finner dem meningslösa för min del och utan någon som helst funktion för min del. Möjligen så töjer de ut figursydda tröjor korrekt men såna måste man ju inte gå i så
  • Tecum
    HäckHäxan skrev 2015-10-15 21:30:20 följande:
    Ja det kändes lite märkligt och som att det värderades in en hel del personliga känslor och åsikter som inte hade ett skit med mina känslor gällande mina bröst alls. Undra om jag får en uppläxning om jag berättar att jag hatat mina ögon också verkligen hatat dem innerligt precis som rumpan som jag verkligen avskytt. Brösten varken hatar eller avskyr jag utan jag bara finner dem meningslösa för min del och utan någon som helst funktion för min del. Möjligen så töjer de ut figursydda tröjor korrekt men såna måste man ju inte gå i så smile1.gif
    Men hallå, vem är du och vad har du gjort med HäckHäxan? Den Häxa jag trodde mig känna kan skilja på sak och person och skilja på sina egna känslor och andras. Jag har verkligen inte "läxat upp" dig, jag skrev ju att du får känna vad du vill om dina bröst och göra vad du vill med dem. Men varför måste alla andra känna likadant? JAG tycker att det känns obehagligt när du talar om att ta bort brösten. Är det så konstigt? Får jag känna så? Och till skillnad från vissa andra tror inte att jag är unik i världen och att det därför kan finnas andra som tar illa upp, sådana som har tragiska skäl till att göra det.
Svar på tråden Stora bröst = kåtare?