Inlägg från: FlutterDash |Visa alla inlägg
  • FlutterDash

    Julibebisar 2016

    Hej! Jag har också just plusat, häftig grej. Gravid med första barnet. Hoppas bara denna lilla räka vill stanna kvar!

    Beräknar BF till 9/7. Tror det borde räknas som v 4+1. Känner mig väldigt mycket som en nervös nybörjare.

  • FlutterDash

    Är tidigt UL standard hos er? Jag skulle väldigt gärna vilja ha det, men det verkar svårt att få till här.

    Verkar som om man bara får RUL, om inget verkar fel typ.

    Jag känner mig så jäkla otålig. Jag vill liksom bara att det ska börja hända saker, och vara lite mer än vecka 5! Haha.

  • FlutterDash
    Luttiis skrev 2015-11-02 21:29:48 följande:

    Nej jag tror inte det, inte om man inte fått MF tidigare eller fått någon blödning osv. På vissa ställen i Sthlm gör dom inte tidigt ul förrän i v 8 O då har jag inskrivning och då kan jag lika gärna vänta till kub testet isf, bara det blir innan julafton!


    Här får man vänta på RUL om man inte gör KUB-test, och det planerar vi inte att göra. Önskar det fanns nån privat UL-mottagning.
  • FlutterDash

    Idag mår jag jätteilla, fy tusan. Skrikandes Men jag känner mig liksom ändå nästan glad över det. Haha. Jag ÄR gravid, det är sant! Måste bara försöka hitta något jag klarar av att äta. 

  • FlutterDash
    Luttiis skrev 2015-11-03 14:54:09 följande:
    Jag kommer också berätta för min familj om drygt två veckor men jobbet vid jul, jag kommer nog bli av med jobbet när dom får veta det så vill vänta så länge jag kan! Men dom börjar undra varför jag är så trött hela tiden

     


    Nämen, de kan ju inte sparka dig för att du är gravid! 

  • FlutterDash
    Luttiis skrev 2015-11-03 18:13:02 följande:
    Joho då! Jag har bara en provanställning och då ryker jag är jag helt hundra på, även om inte dom får göra så så kommer dom inte förlänga min provanställning iaf!

     


    Det låter inte som ett företag värt att vara anställd av i alla fall. :( Hur lång är din provanställning? Du kan inte mörka graviditeten så länge?

  • FlutterDash

    Trött, illamående och luktkänslig är dagens känslor. Och fortfarande overklige glad och lycklig över graviditeten! Hjärta

  • FlutterDash

    Jag mår också illa, men kan hålla det på låg nivå genom att småäta. Vilket ger mig lite panik över viktuppgång. Med en historia av kraftig övervikt och ätstörning (gått ned 40 kg och mår bra i min kropp nu), känner jag mig livrädd över att bli så stor igen. :(

  • FlutterDash
    Sessie skrev 2015-11-05 09:07:11 följande:

    Förstår din rädsla..jag har själv gått ner mycket i vikt, Jag valde att göra en gbp  07 och har gått ner ca 60 kg ..

    Du får tänka att du har en liten som tar all din energi så du behöver fylla på lite extra. Bara du äter någorlunda nyttigt så ska du se att det inte gör att du går upp så speciellt mkt..

    Vilket vecka är du i?


    Jag är bara i v5. Äter väl egentligen inte så mycket, och absolut inte särskilt onyttigt (är mest bara sugen på grönsaker och mandlar, haha) men betydligt mer än vad jag är van vid. :/ Innan jag blev gravid var jag mitt i planerad viktminskning några kilo till. Som gravid ska man ju inte banta, men det känns jobbigt att inte ha den hårda kontrollen över maten längre. :( :/
  • FlutterDash

    Skulle verkligen vilja göra ett tidigt ultraljud, kanske typ v 10.. Bara för att liksom bekräfta att det finns något där. Men det görs inte här i mitt landsting. :( Verkar som man snällt får vänta till omkring v18, det känns helt sjukt tycker jag. Rynkar på näsan

    Jag får små känsloutbrott, om ni förstår vad jag menar. Typ lyssnar på en låt, blir berörd, börjar hulkgråta i tre sekunder. Sen går det över igen. Som små attacker liksom, knasigt! 

  • FlutterDash

    Nej. Där jag bor erbjuds bara ett ultraljud, RUL omkring v18-19. Det finns heller inget privat alternativ, detta är jag ledsen över. Jag känner mig så orolig över att det inte är något där, ständigt en klump i magen och oro. :(

Svar på tråden Julibebisar 2016