• RobzMarley

    *~ BF MAJ 2016 ~*

    Hej!!

    Jag hittar ingen grupp för oss som ska ha i maj... Så jag tänkte att jag skapar en och om det då skulle uppdagas att det finns någon befintlig så kanske jag får reda på den här.

    Jag har BF DEN 20/5 och detta är 4:e barnet. Jag är 30 år gammal och finns i Malmö.

  • Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*
  • Silicon valley

    Hej! 25 år här och bf 25 maj. Är i v 13 imorgon. Kub nästa vecka . Vart och är fortfarande illamående. Börjar bli lite bättre med matintaget. Allt har smakat äckligt i princip.

    Var på vul i v 8-9 pga en cysta jag har och då såg man ett hjärta som pickade på så fint så.

    Men är ändå extremt orolig för att allt inte ser bra ut.

  • Ruter
    Silicon valley skrev 2015-11-11 09:39:02 följande:

    Hej! 25 år här och bf 25 maj. Är i v 13 imorgon. Kub nästa vecka . Vart och är fortfarande illamående. Börjar bli lite bättre med matintaget. Allt har smakat äckligt i princip.

    Var på vul i v 8-9 pga en cysta jag har och då såg man ett hjärta som pickade på så fint så.

    Men är ändå extremt orolig för att allt inte ser bra ut.


    Hej och grattis :) har du fått nå medicin mot illamåendet?
  • Ruter
    Memimemi skrev 2015-11-11 12:01:12 följande:

    Hej tjejer!

    Är också beräknad i maj (28) ???? med mitt andra barn!

    Kul att få följa er alla!!


    Å va roligt då är vi beräknade samma dag :) också andra barnet.
  • Memimemi
    Ruter skrev 2015-11-11 12:11:31 följande:

    Å va roligt då är vi beräknade samma dag :) också andra barnet.


    Oh vad kul!! Grattis igen då!! Hur långt gången är du nu?!

    Och hur lång tid är det emellan sitt första barn och bebben i magen?!:)
  • Ruter
    Memimemi skrev 2015-11-11 12:24:12 följande:

    Oh vad kul!! Grattis igen då!! Hur långt gången är du nu?!

    Och hur lång tid är det emellan sitt första barn och bebben i magen?!:)


    Är i v11+5 idag. Sonen kommer vara 2 år och 4 månader.

    Vilken vecka är du i, och hur gammal är ditt första barn?
  • Truzz

    Hej alla nya och grattis till er!:)

    Jag var till Vc idag och hade sån tur att träffa En väldigt snäll och förstående doktor, däremot konstaterade hon att det är så märkligt att vissa blir såhär dåliga och andra har jättebra graviditeter, jag visste inte vad jag skulle säga-orättvist? Nä,jag missunnar inte någon att få må bra i sin graviditet.

    Jag är bara glad att har har min dotter som lite tröst att jag sen i maj vet att det är värt allt! (Även om jag är bra trött på Min nya dagliga relation till min vän toaletten ;)

    Så nu ska jag jobba 50% och hoppas kräkningar och foglossning samarbetar med mig!

    Har ni börjat känna någon där inne?

    Jag trodde det skulle vara lättare att identifiera nu andra gången som gravid men jag är bara osäker hela tiden, äkta eller inbillning?

    Igår dök en liten hård bula upp en bit under bröstet som flyttade på sig lite fram å tillbaka, ungefär som min dotter gjorde med sin fot när jag var gravid, men det är omöjligt eftersom det bara är v15! Men vet inte vad det var:)

    Längtar så efter något lite mer positivt graviditetecken eftersom det är så låååång tid kvar till RUL!

    Hur mår ni?:)

  • Tant82

    Var på ultraljud igår och fick se en sprattel ...for runt med både armar och ben. Bf 16/5 1:a barnet 33 år ung!

  • Truzz

    Tant82: åh så härligt!

    Jag längtar så efter mitt RUL och att få kika in:) men än är det långt till 10dec...

  • Silicon valley
    Ruter skrev 2015-11-11 10:25:07 följande:

    Hej och grattis :) har du fått nå medicin mot illamåendet?


    Tack:) ja jag har fått lergigan och scopoderm men inget av dom funkar. Har postafen nu som tar udden av det värsta ibland.

    Å jag måste bara fråga er här inne! Är så himla orolig. Köpte hem en skinka i helgen och jag är jättenoga med att kolla datumen på allt även när jag inte var gravid. Men nu har väl min gravidhjärna sett fel datum eller så för ovanlighetens skull tittade jag kanske inte..?

    Men min sambo öppnade denna och åt av den i måndags och jag åt två skivor igår . Idag när jag ska ta en skiva ser jag att den var bäst före 7/11 . Och nu blir jag super nojjig! Den var god och smakade inget konstigt igår när jag åt den. Men det betyder alltså att den redan var gammal när jag köpte den för jag köpte den i söndags:/

    Har tittat på den nu och den ser ju inte dålig ut heller..
Svar på tråden *~ BF MAJ 2016 ~*