• Lisin

    Tv-spel

    Min dotter som är 7 år önskar sig Skylanders i julklapp som hon spelat hos en kompis. Förutom Skylanders finns det ju också bl a Disney infinity och Star wars. Vilket spel skulle ni rekommendera? Lillasyster kommer antagligen också att vilja spela, och då är det ju roligt om dem kan göra det samtidigt. (Minecraft spelar hon redan.)

  • Svar på tråden Tv-spel
  • Nerwen

    Det finns star wars-figurer till disney infinity så du behöver inte köpa ett separat star wars spel.

    Jag tycker att disney infinity är roligast eftersom det är karaktärer som alla känner igen och man kan satsa på att köpa bara sina favoritgubbar. Jag uppskattar också att de, till skillnad från många andra spel, har väldigt mycket kvinnliga karaktärer att välja mellan.

    Men både skylanders och infinity är samlarspel där man kan plöja ner hur mycket pengar som helst och spelen uppmuntrar till att man hela tiden köper fler figurer. Å andra sidan är varje separat gubba inte så dyr, så det kan ju vara bra födelsedags- och julklappar från släkt och vänner.

  • Rabarbapuppa

    Instämmer med föregående talare: Disney Infinity, absolut.
    Infinity 3.0 som är det nya har det huvudsakliga temat Star Wars, även om andra Disney-figurer (både killar o tjejer) kan spelas också.
    Det bästa med 3.0 är väl att man kan spela alla figurer från 2.0 och även originalet, Infinity 1.0 - d.v.s det är bakåtkompatibelt med allt.

    Själva har vi Infinity 2.0 och 1.0 där 2.0 har det huvudsakliga temat Marvel Superheroes.

    Min son och dotter samlar på alla gubbar (och gummor) som kan köras på 1- och 2.0
    Samlingen är väl i det närmaste komplett nu. Det har varit fantastiskt kul och spännande presenter från släkt och vänner under födelsedagar och jul. 

    Dessutom går ju figurerna att köpa begagnat till nära nog halva priset i TV-spelsbutiker. Utmärkt.

    Skylanders kändes iaf för oss rätt abstrakt och lite våldsamt. Ingen igenkänningsfaktor alls på figurerna och det blir liksom inte lika kul.

    infinity.disney.com/se/compatibility

    /Puppa

  • Lisin

    Tack för hjälpen Nerven och Puppa! Jag satsar på Disney Infinity 3.0 och hoppas att den julklappen går hem.????

  • Rabarbapuppa
    Lisin skrev 2015-11-14 07:22:19 följande:

    Tack för hjälpen Nerven och Puppa! Jag satsar på Disney Infinity 3.0 och hoppas att den julklappen går hem.????


    Bra. Lär den garanterat göra.
    Då är det väl Marvel och Star Wars du kan spela äventyren i, i 3'an.
    I ToyBox kan du spela med alla figurerna, men ToyBox är ett bygga/skapa-läge som inte är ett specifikt äventyr, så vill du spela specifika äventyr för gubbar från Infinity 1 och 2 så måste du ha motsvarande skivorna för Infinity 1 och 2.
    Men ni lär nog ha fullt upp med innehållet i 3'an.

    Puppa

     
Svar på tråden Tv-spel