Inlägg från: Ananass |Visa alla inlägg
  • Ananass

    Skåne sommarbebis 2016

    Hej :) en till skåning här, dock bf 18maj men det är väl nästan sommar? :P

  • Ananass
    Jensan911 skrev 2015-11-12 21:33:39 följande:

    Absolut, det tycker jag! första barnet?


    Japp det blir första :D så spännande! Har inte riktigt fattat att jag är gravid, tror nog på det när jag ser det haha :) är i v.14(13+1) och mår fortfarande illa och spyr på morgnarna :( hade hoppats att det skulle vara över nu :P

    För övrigt är jag 23 år gammal och bor i en by som heter Sjöbo nere i södra Skåne med min sambo och våra två katter :) den 2/12 får vi nycklarna till vårt första hus som vi köpt, så vi har en spännande tid framför oss :D
  • Ananass
    Jensan911 skrev 2015-11-13 09:53:30 följande:

    Ja visst är det svårt att tro!! Jag gjorde ett ultraljud som jag betalade själv i vecka 8, kunde inte riktigt ta in att det var sant! Sen låg jag på sjukhus förra veckan för jag kunde inte äta eller dricka, bara spydde, då gjorde de ett till för att se så den lille mådde bra, otroligt häftig känsla att se den!

    Åååhhh så mysigt med hus! Hus och bebis, det blir ett helt nytt fantastiskt liv!


    Jag ångrar lite i efterhand att vi aldrig gjorde något privat ul i början, hade känts skönt att få det bekräftat! Måste kännas helt otroligt att få se sin lilla bebis :) usch för illamående va! Men härligt att du ändå fick ut något positivt nör du fick se den lille igen :D

    I v.5 fick jag utskrivet lergigan comp av min barnmorska och har ätit dem sedan dess, de har hjälpt en del, men jag har fortfarande spytt nästan varje dag. Ett par dagar innan jag fick pillerna var det så extremt som det var för dig, fick inte behålla någonting! Men som tur var så hjälpte pillerna så jag slapp sjukhus :)

    Det första livstecknet vi kommer få från vår lille kommer bli den 26/11, då ska vi få lyssna på hjärtljud hos BM och sen har vi RUL den 15/12, längtar!! :D
  • Ananass
    Jensan911 skrev 2015-11-13 21:00:30 följande:

    Ja det är heeeelt fantastiskt! Blir häftigt sen på rul när man får se att det är ett riktigt barn!

    Har fått lergigan comp nu jag också, enda anledningen till att jag kan leva hyfsat för tillfället, är inte mycket man kan eller orkar men man känner sig hyfsat levande i alla fall :-P

    Från vilken vecka kan man höra hjärtljuden? Längtar till det och rul, så spännande!! Ska ni kolla kön?


    Haha ja så är det! Jag börjar känna mig lite smått lurad, alla pratar om och vilken sida man än läser på står det att illamående brukar gå över runt v.12. Nu är jag ändå i v.14 och idag mådde jag så dåligt att jag fick gå hem från jobb och har varit sängliggande resten av dagen!

    Här erbjuder de att lyssna på hjärtljud från v.15+0, men jag läser sån "vecka för vecka" och när jag gick in i v.14 igår så stod det att "nu kan man höra barnets hjärtljud". Men jag tror att de flesta barnmorskor vill vänta till v15-16 för att vara säkra på att de kan höra :)
  • Ananass
    Jensan911 skrev 2015-11-13 21:00:30 följande:

    Ska ni kolla kön?


    Missade sista frågan :)

    Ja vi tänkte kolla kön, har ett helt rum i det nya huset till den lille som bara väntar på att bli målat i rätt färg hehe :D

    Ni då?
  • Ananass
    SSK13 skrev 2015-11-14 17:51:44 följande:

    Min svärmor och svägerska bor i Sjöbo :)

     

    Kul med fler skåningar! 

     

    Trist med illamåendet! Kan ju bara hålla tummarna att det snart går över :)


    Jasså, vad roligt hehe :)
  • Ananass

    Har ni berättat för någon än? :)

    Vi fick berätta för min pappa och hans fru redan i v.6-7 någonting. Det är nämligen så att jag och min sambo jobbar båda två för min pappa, sammanlagt är vi fyra anställda på företaget, jag min sambo och min pappa och hans fru. Det blev helt enkelt för svårt att dölja då mitt illamående i det läget var så illa att jag var hemma från jobb nästan 2 veckor i sträck. Men dem blev iallafall väldigt glada och det har varit skönt med det extra stödet :)

    Till övrig familj överväger vi att vänta till jul, hade varit kul som julklapp :) men vi får se, har inte riktigt bestämt oss än. Min mamma och hennes man samt min bror ska hjälpa oss att flytta i början av december, och tack vare illamående och andra saker orkar jag inte springa med tunga lådor upp och ner från tredje våningen så himla många gånger, så vi kanske får berätta för dem då :P

  • Ananass
    Liinaa91 skrev 2015-11-14 20:29:52 följande:

    Du ska nog ta det lugnt med flyttningen. Låt alla andra lyfta runt alla saker. Visst säger bm att det inte ska påverka men jag är nojig över sånt. Min man låter mig inte ens lyfta ner tvättkorgen till tvättstugan.


    Min sambo är likadan. Men han blir nästan arg på mig och säger "du fattar väl att du inte kan hjälpa till med flytten? Det är inte bara dig själv du ska tänka på för tillfället" och så tjurar han haha :P jag vill ju hjälpa till, men förstår att jag får försöka ta det lite lugnt!
  • Ananass
    Hoppas7910 skrev 2015-11-14 20:28:56 följande:

    Hej alla!

    Hoppar gärna in här :)

    Grattis till er alla!

    Bor oxå i en liten by i nordvästra Skåne med min sambo, vår valp och 2 illrar.

    Jag är inte så långt gången som Er andra, har precis kommit in i v 6.

    Tyvärr har 2 MF och 2 MA så jag är orolig.

    Blir ett tidigt VUL 25:e november iaf! Olidlig väntan tills dess.

    Hade ni mycket symptom tidigt i graviditeten?


    Håller tummarna för dig och att det går denna gången! Jag själv har faktiskt aldrig fått något MF eller MA men däremot tog det 20 månader av försök för mig och min sambo innan det tog sig, jag har varit väldigt nervös framförallt för MA och är det fortfarande. Men försöker tänka positivt och tänka att jag är gravid tills motsatsen bevisas :P hellre glad i onödan än orolig i onödan :)

    Det enda symptomet jag hade i början var utebliven mens :P testade positivt när mensen var fyra dagar sen och efter ytterligare några dagar började mina tuttar ömma som f*n!! Och det sitter i fortfarande, sen nästa var att jag började må illa och spy i v.5+4,
  • Ananass
    Liinaa91 skrev 2015-11-14 20:44:29 följande:

    Lyssna på honom. Det blir tungt o väldigt påfrestande på din kropp. Du kan hjälpa till med att peka var allt ska :)


    Ja jag får försöka. Men känns dumt om vi inte har berättat för folk att bara stå och peka, känns som dem kommer tycka jag är lat :) kommer visserligen vara i v.17 när vi flyttar, så man skulle ju kunna berätta, men jag vill egentligen gärna berätta efter RUL så man vet att allt är ok, och självklart har vi inbokat RUL 10 dagar efter flytten :)
  • Ananass

    Idag går jag in i v.15 (14+0) och peppar peppar för första gången på mååååånga veckor mår jag faktiskt rätt bra :D hoppas det håller i sig! Känns som det händer mycket i magen idag, nästan konstant lite molande värk och ryck. Känns härligt, börjar nog få en liten mage också, jag har alltid haft rätt stor mage iofs hehe, men det märks nog liiiiite åndå :)

  • Ananass
    Jensan911 skrev 2015-11-19 13:20:38 följande:

    Åh vad härligt!! Håller tummarna att det vänder för dig nu!

    Har du känt rörelser än? Det längtar jag till! Jag är i 11+5 idag och har en riiiiktig kula!


    Jag är inte säker men ett par kvällar och även under dagen idag så har jag känt en del typ "bubbel" och det kittlar till i magen, har inget att jämföra med så vet inte riktigt hur det ska kännas, men enligt BM är det inte omöjligt att det är bebis jag känner :)
  • Ananass
    piikachuu skrev 2015-11-24 17:43:51 följande:

    Går in i v.9 idag och har gjort privat VUL och allt såg bra ut och hjärtat pickade som det skulle. :) kändes såååå skönt att se att det fanns något levande därinne.

    Annars rullar allt på som vanligt. Fortfarande oförskämt lite symptom för min del. Hur går det för er andra?


    Åh så härligt att få se den lilla :) jag är i v15 och har inte fått något riktigt livstecken än, på torsdag går jag in i v.16 och då ska vi äntligen få lyssna på hjärtat! Längtar ihjäl mig :) för mig har illamåendet (peppar peppar) börjat lugna ner sig lite nu i v15, har inte kräkt på flera dagar, känns underbart :D däremot så känns det i magen nu lite varje dag att där händer grejer :) helt underbart
  • Ananass

    Nu har vi äntligen fått höra bebisens hjärta, 145slag/minuten så det var ett jättebra hjärtljud. Känns helt underbart att veta säkert att det är någon där inne :) gör även första glukosbelastningen idag, så har inte fått varken äta eller dricka sedan 22.00 igårkväll, vilket är väldigt påfrestande för illamåendet :P ska sitta här hos BM till klockan 10 sen ska vi ta nya blodprover sen får jag äta. Tråkigt haha :P

  • Ananass

    Hej tjejer hur är det med er? :)

    Gick in i v.18 idag, har RUL på tisdag nästa vecka, är så spänd :)

    Igår när jag gick ur duschen och böjde lite på ryggen typ för att torka håret så upptäckte jag en stor bula på magen strax ovanför naveln, blev helt chockad, för den kulan har då aldrig varit där innan :) jag tryckte lite på den och då bumpade den tillbaka och man kunde se hur det rörde sig inuti magen!! Skrek efter min sambo i ren panik haha :) kanske var det bebisen, jag vet inte :)

  • Ananass
    piikachuu skrev 2015-12-10 15:59:35 följande:

    Jisses va fräckt!! Längtar tills jag också får en kula! :D

    Här rullar vardagslivet bara på. Går in i v. 12 på tisdag och det känns lite som en milstolpe. Sen är det KUB strax innan jul som vi ser fram emot.

    Har nyligen köpt en ultraljudsmonitor och lyssnat en gång (ville bara höra att pyret lever där inne). Och det va såååå skönt och lugnande att höra hjärtslagen :)

    Lycka till på RUL!!! Och du får givetvis rapportera hur det har gått! :D


    Ja det var en fräck känsla :)

    Skönt med kub innan jul, så man får se att allt är ok :D

    Vi flyttade till hus i lördes och är helt inne i att packa upp och komma iordning nu. Imorgon kommer min sambos mamma och syster på middag, då tänkte vi nog passa på att berätta för dem. Tänkte egentligen vänta till jul, men är ändå i v.18 och det börjar synas, så vi tänkte att det kanske är dags :D

    När min mamma fick veta sa hon direkt att hon trodde vi ska få en pojke :) när jag senare berättade för min lillasyster (som är 5år gammal) sa hon "jag ska rita en teckning på en bebis till dig, jag ritar en pojke för det är nog så!". Haha, så vi får se på tisdag om dem har rätt ;)
  • Ananass

    Idag var vi på RUL :D sån mäktig känsla att få se bebisen!!! Och att få se att det verkligen är någon där inne! En liten människa liksom :)

    Det lilla pyret var riktigt vild och ville verkligen inte ligga stilla, så barnmorskan hade ett rent helvete haha! Hon kunde inte ens se allt hon ville så vi får komma tillbaka om en vecka igen! Kul tyckte vi iallafall då får vi ju se bebisen igen :) hihi.

    Vad hon trodde så är det iallafall en liten flicka där inne! :D

  • Ananass
    piikachuu skrev 2015-12-25 18:36:48 följande:

    Har någon börjat kika på barnvagn än? Det är såklart tidigt, men vi försöker vara ekonomiska och det är ju en del rea just nu, men vi har såååå dålig koll på barnvagnsträsket....


    Vi köpte faktiskt en vagn för ett par dagar sedan! Begagnad men nästan oanvänd så absolut ett kap! 2000:- betalade vi så vi är supernöjda. En brio sing blev det! Går in i v.20 imorgon så vi kände att vi ändå vågade passa på när det kom en så bra vagn så pass billigt!
  • Ananass
    piikachuu skrev 2015-12-25 22:39:49 följande:

    Vilket fynd!

    Vi har hittat en Crescent Classic på Jollyroom för 4000:-. Den tycks ha det vi letar efter så det lutar åt en sådan, även om det kanske är lite tidigt med köp i v. 14, men det känns som ett bra pris :)


    Jag tycker absolut ni ska köra på! Man kan fynda massor nu i mellandagarna, vi kommer nog köpa på oss en hel del av alla grejor man behöver :) risken är ju mycket liten att det skulle hända något efter v.14, tycker inte det spelar någon roll om man köper sakerna i v.10 eller v.30, helt upp till var och en!
  • Ananass
    Karlaa skrev 2015-12-27 21:29:00 följande:

    Åh, vilket bra pris! Jag hade också sån tur, köpte en vagn för 2000 kr som knappt var använd, slet den med hälsan och älskade den - och sålde den efter 3 år för 1800 kr  Och skulle man inte trivas med den så är det inte hela världen heller.


    Ja det låter ju kanon det med :p

    Ja precis så kände vi också, att passar inte vagnen oss så gör det inte så mycket. Då får vi hitta en bättre då isåfall!
Svar på tråden Skåne sommarbebis 2016