Grattis alla mångkulturalister - ni har vunnit
FDFMGA skrev 2015-11-18 23:35:20 följande:
Ja, du kräver att de som anser att asylrätten är en viktig del av ett humanistiskt samhälle utifrån din syn på hur de resonerar ska resonera som vill att de ska göra.Du kommer inte att få se något firande. Det finns inga skäl att fira mänskliga katastrofer och det är situationen i flyktingarnas ursprungsländer som driver dem därifrån.
För att använda ditt eget sätt att argumentera så har din bitterhet över invandringen blivit så stor att du med närmast religiös fanatism tillskriver folk som värnar asylrätten motiv de inte har och därför blir en diskussion som leder någon vart omöjlig.
Självklart tror jag att det finns skillnader mellan kulturer men som du vet så är flyktingarnas kulturer totalt underordnade den svenska här i Sverige.
Lite förvånad blir jag över att din bitterhet, du tappar i argumentationsförmåga när du tillskriver andra åsikter och motiv de inte har. Trist tycker jag, du var den enda invandringsmotståndare som kunde föra ett stringent resonemang och argumentera för din sak, ja här på FL alltså.
Synd på så rara ärtor.
Men jag gillar när det händer saker och de närmaste decennierna lär det minsann bli drag under galoscherna. Vi med utbildning och hög lön kommer kanske till och med att tjäna på att välfärdssamhället går under. Du och dina trosfränder lär förstås inte heller framåt i tiden ha någonting att fira. Känns det inte någonstans snopet att det blev så här?