Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

    Jag HATAR frisörer

    Fy vilken trist frisör! Dit går man ju aldrig igen! Min frisör är åt andra hållet. HOn har för vana att fråga "Är du helt säker" tre gånger innan hon gör någon större förändring på en kund. Det kan ju uppfattas som tjatigt och jobbigt åt andra hållet, men hon vill verkligen inte att kunderna ska gå därifrån och vara missnöjda med sina frisyrer.

    BYT! Och var om möjligt ÄNNU tydligare nästa gång. Berätta om den här hemska upplevelsen och att du är rädd att få din frisyr förstörd. Att du hellre har fult hår i andras ögon men fint i dina egna.

    Kanske kan du lika gärna be en kompis om hjälp med klippningen?

  • Stårschan

    Vilken enorm förändring! Jag tycker visserligen att det blev skitsnyggt även efter, men om du hade förväntat dig att gå ut därifrån med långt, blont hår så förstår jag att du är besviken.

    Vet inte var i landet du bor, men en sundsvallsfrisör kanske är lite långt bort för dig?

    Jag hittade detta hos Allmänna Reklamationsnämnden:


    Frisören har rätt att avhjälpa felet två gånger, men eftersom du redan gett dem chansen att rätta till det en andra gång, har du rätt att häva tjänsten om den inte varit till någon nytta för dig och få pengarna tillbaka. Om det blir dyrare att avhjälpa felet hos en annan frisör än vad det kostade dig att få den utförd hos den första frisören, kan du kräva att den första frisören ersätter dig för mellanskillnaden. Detta under förutsättning att den senare frisören inte gör mer än vad som behövs för att avhjälpa felet. Hamnar du i en tvist med frisören om återbetalning eller en eventuell ersättning kan du göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, se www.arn.se. Du bör ta fotografier på ditt hår som tydligt visar felaktigheten. Fotografierna behöver du om du ska göra en anmälan till ARN eftersom det är du som ska visa på att tjänsten är felaktigt utförd.
Svar på tråden Jag HATAR frisörer