Inlägg från: Snufflan |Visa alla inlägg
  • Snufflan

    Jag HATAR frisörer

    Vad är det för fel på frisörer?
    Varför lyssnar inte de?
    Jag har aldrig varit nöjd. Ändå är jag tydlig med vad jag vill.

    Jag gick till frisören nyligen. Jag sa att jag vill klippa bort slitet hår. Men inte mer än några cm. För jag har kämpat många år att få långt hår. Jag har aldrig i mitt liv haft långt och nu under de senaste fem åren började håret växa. 


    Frisören sa att mitt hår var väldigt slitet. Det måste klippas endel.
    Jag sa nej tack. Ta bara lite. 
    Hon va trevligt och log.
    Jag bad henne att jag gärna ville färga utväxten också. 
    Frisören sa att nu när det är höst ska man ha mörkt hår.
    Jag sa att jag ville ha askblont. 
    Hon sa att man SKA HA MÖRKT PÅ HÖSTEN 
    "Det är inte snyggt med ljus på hösten och vintern".


    Jag sa. "Jaha, ja kan tänka mig att lägga i nån nyans mörkare"
    Hon visade på en karta. Det va nån ton mörkare.
    "Jag kan lägga i lite rött för det ska man ha på vintern också, jag kan blanda dessa"..


    JAG: "Ja, så länge det inte är mer än en nyans"...

    Så. Vi kom överens om att hon ska ta bort det som är aktur slitet, men behålla så mycket längd som det går. Och lägga i en nyans mörkare...

    Hon klippte av typ 20 cm och jag blev brunett.. 


    HATAR FRISÖRER! 


    Saknar mitt långa blonda hår.. 
    Aldrig mer en frisör!

    Känner ni igen er?

  • Svar på tråden Jag HATAR frisörer
  • Snufflan
    Stårschan skrev 2015-11-23 13:26:05 följande:

    Fy vilken trist frisör! Dit går man ju aldrig igen! Min frisör är åt andra hållet. HOn har för vana att fråga "Är du helt säker" tre gånger innan hon gör någon större förändring på en kund. Det kan ju uppfattas som tjatigt och jobbigt åt andra hållet, men hon vill verkligen inte att kunderna ska gå därifrån och vara missnöjda med sina frisyrer.

    BYT! Och var om möjligt ÄNNU tydligare nästa gång. Berätta om den här hemska upplevelsen och att du är rädd att få din frisyr förstörd. Att du hellre har fult hår i andras ögon men fint i dina egna.

    Kanske kan du lika gärna be en kompis om hjälp med klippningen?


    Kommer aldrig gå dit igen. Det är så svårt att hitta frisörer. Jag har aldrig varit nöjd. Men detta va droppen verkligen. Vart finns din frisör ^^ Kanske skulle gå dit..

    Kolla in bilden på mitt hår så förstår du. Mitt hår är ca 20 cm längre. Det va nästan vid midjan. Nu är det över brösten *gråter*
  • Snufflan
    Duckan skrev 2015-11-23 14:27:06 följande:

    Sorgligt men sant, jag har haft otur många gånger med mina frisörbesök. Trots utläggningar och bilder på vad jag vill. Det började redan 1985 när jag ville klippa en page med lugg och kom ut kortklippt som en pojke. Många tårar innan det håret hade växt ut.
    Sen har det fortsatt. Jag har varit nöjd också självklart, men senast i våras var jag hos en frisör för att göra slingor. -Jag lägger i några mörka också för det blir bäst, sa hon. Jag kände mig skeptisk, men tänkte att det blir säkert bra. Ut kom jag med ganska fläckigt slingat hår och det var röda slingor hon lagt i. En färg som absolut inte klär mig.
    Att det ska vara så svårt.


    Jag förstår inte. Jag är som sagt jätterädd om det hår jag får. Mitt hår är jättetjockt med det växer så långsamt. Ser skillnad på längden var 5 år typ! :/ 


    Tycker synd om dig också. Inte alls kul med fläckar i håret! 
    Det sliter ju att färga så man gör ju ogärna det i onödan!

  • Snufflan
    Duckan skrev 2015-11-23 14:47:05 följande:

    Snufflan, samma här, mycket och tjockt hår, men tillväxten är inte densamma längre (jag har passerat 40 vilket kan vara en förklaring till det, hehe).
    Ser bilden och ja herre, det var en ganska dramatisk förändring för oss som är rädda om vårt hår!!


    Det är ju inte en "ful" förändring. Men det va ju inte alls vad jag ville ha. Mitt hår känns jättekort och jag som älskade mitt svall (som bara behövde lite uppfärshning)

    Håller tummarna att det blir bra för dig!!!!
  • Snufflan
    Stårschan skrev 2015-11-23 14:55:07 följande:

    Vilken enorm förändring! Jag tycker visserligen att det blev skitsnyggt även efter, men om du hade förväntat dig att gå ut därifrån med långt, blont hår så förstår jag att du är besviken.

    Vet inte var i landet du bor, men en sundsvallsfrisör kanske är lite långt bort för dig?

    Jag hittade detta hos Allmänna Reklamationsnämnden:


    Frisören har rätt att avhjälpa felet två gånger, men eftersom du redan gett dem chansen att rätta till det en andra gång, har du rätt att häva tjänsten om den inte varit till någon nytta för dig och få pengarna tillbaka. Om det blir dyrare att avhjälpa felet hos en annan frisör än vad det kostade dig att få den utförd hos den första frisören, kan du kräva att den första frisören ersätter dig för mellanskillnaden. Detta under förutsättning att den senare frisören inte gör mer än vad som behövs för att avhjälpa felet. Hamnar du i en tvist med frisören om återbetalning eller en eventuell ersättning kan du göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, se www.arn.se. Du bör ta fotografier på ditt hår som tydligt visar felaktigheten. Fotografierna behöver du om du ska göra en anmälan till ARN eftersom det är du som ska visa på att tjänsten är felaktigt utförd.

    Tack. Visst det blev inte fult. Men jag kallar inte det att klippa LITE och EN NYANS mörkare :P 


     


    Jag visste inte att det gick att häva en klippning. Eller vad man nu säger. Att man kan gå tillbaka och begära pengarna tillbaka. Man kommer säkert få bråka mycket för att det ska gå. Nu är det nog försent för min del men händer det igen (om jag någonsin vågar gå till en frisör igen) så kommer jag nog bråka lite.

  • Snufflan
    nytt eller gammalt skrev 2015-11-23 14:53:58 följande:

    Usch jag vet precis! Jag har ett hår som frisörer ogillar och hade väldigt svårt att hitta en frisör som jag passade ihop med. Har nu två st som jag växlar mellan, guld värt! Rädd för att båda ska försvinna, för då börjar helvetet igen ;)

    TS det var väldigt stor skillnad, jag skulle nog klagat om jag vore du. Det låter inte som att det alls blev som du gick med på.


    Det är verkligen konstigt att det ska va så svårt. Det finns flera tusen frisörer men ändå ska det va så svårt. Glad att du hittat dina. Hoppas också för din skull att de inte försvinner :) 


    Nej, det blev inte alls som jag sa. ALLS! Fick en ångest när mer och mer rök.. När jag säger. "Men va kort det blir" med skrämd röst säger hon "Så går det när man bara går till frisören var 5 år".. (Hade sagt att jag inte gått till frisören på mååånga år).. 

  • Snufflan
    Starka skrev 2015-11-23 15:38:28 följande:

    Har råkat ut för se där riktigt illa en gång, usch mår dåligt bara jag tänker på det. Gick på en drop in salong och skulle klippa topparna, hade inte klippt mig på 3 år så jag räknade med i alla fall tio cm behövde klippas. Hade hår till strax under midjan. Sitter där i godan ro och blir klippt men tycker att frisören verkar lite virrig och stressad, hon pratar med andra hon springer iväg och håller på men jag tänkte aja de blir säkert bra ( va runt 17 år) helt plötsligt känner jag hur det luggas till vid ena örat och hon utbrister åå nej!! Hon har fått nåt jäkla hjärnsläpp och bra gjort ett klipp strax under vänster öra!! Ett jättestort hack så det var bara att klippa av allt i samma längd :'( gick från midjelängd till öronkort page bara sådär oj va jag grät och hon hade ingen förklaring till varför utan sa bara att jag slapp betala

    Fy gick inte till frisören på många år efter det nu har jag midjelängd igen och har äntligen hittat en bra frisör som lyssnar. Frisörer verkar annars vara helt besatta i att tunna ur mitt hår, det är jättetjock men jag vill ha de så.


    Stackars dig! Fy va hemskt. Vet inte vad jag skulle gjort.
    Angående att tunna ut, JAG VEEEET! Jag har jättetjock hår och frisören ska ALLTID TUNNA UT... Min stora fråga är VARFÖR!? Jag älskar att mitt hår är tjockt. Och varje gång jag varit hos frisören så ska det tunnas ut.. 

    En gång började en frisör tunna ut, UTAN att fråga så klart. Och jag sa "Vad gör du?".. 
    Hon: "Tunnar ut håret lite"
    Jag: "Varför?"
    Hon "För det blir lite lättare och luftigare, det ser tjockare ut då"...

    MEN ALLTSÅ! Vet inte om jag ska skratta eller gråta. JAG HAR JU TJOCKT HÅR! Hur fan kan ett tjock hår, som man tunnar ut, se tjockare ut? 
    Nej det såg inte "tjockare ut". Bara som normalt hår. 
    Det tog också nått år innan tjockleken blev bra.

    Om du ser på min bild före och efter lite högre upp. 
    Där här frisören varit igång med att tunna ut lite. Men hon va inte så tokig som den som jag berättade om. Men det syns ju också endel

  • Snufflan
    Emmispemmis skrev 2015-11-23 17:48:37 följande:

    Jag måste säga att jag personligen tycker att håret är vackrare på bild nr två, så enligt mig har frisören "rätt". Grejen är ju bara att det är kunden som har rätt och frisören har ingen rätt att pracka på sin åsikt sådär!

    Åh vad arg jag blivit. Men som tröst, det är ju fortfarande jättesnyggt!


    Tack! Visst är det fint. Men det är inte "jag" :) gillar vara "guldlock"..

    Tycker som du, att även om kunden har "fel" ska man göra som kunden säger. Hår är en smaksak!
  • Snufflan
    sugarfree skrev 2015-11-24 02:16:48 följande:
    Man behöver inte vara frisör för att lista ut att om det ser ut så på bild är det många resor värre i verkligheten :) jag tyckte som sagt att det blev jättesnyggt efteråt och om hon vårdar det och är noga med inpackningar mm så kommer det snart växa :) går hon dessutom lite mer regelbundet kanske varannan månad så kommer kvalitén förbättras markant!
    Jag håller inte med dig, sen är det ju mitt hår. Visst är topparna slitna (typ 5 cm). Men inte 20! Och gult.. Nä :P Det är det inte. Hatar gult hår! 
    Jag håller med om att man borde toppa lite oftare, det gör jag också (min kille toppar då och då). Men jag har inte varit hos frisören på 5 år. För att det här alltid händer. 
  • Snufflan
    straw2008 skrev 2015-11-24 07:45:54 följande:

    Men gode GUD!! 

    Jag hade blivit fly, du har ju gått från långt blont till kortare RÖTT ???? 

    Rött är ju ömöjligt att få bort sen ? Var hon avundsjuk på ditt hår ? Vilken jävla kossa. 

    Outa gärna frisören så ingen annan behöver gå dit. 

    O NEJ ditt hår var fint tjockt o långt innan, nu kort o rött. 

    Fy hade vänt upp o ner på henne o skakat om henne. Eller tagit en sax o klippt i hennes hår. 


    Det roliga i kråksången är att hon skulle bara färga "en nyans mörkare".. :-P
    Jag bryr mig inte så mycket om vad folk tycker här. Jag diskuterar inte detta för att få kommentarer om vad folk tycker är snyggast. Jag trivdes i mitt ljusa (Nej det är inte gult, det är en askton i...) låååånga hår. Jag ville inte ha kort rött.. 

    Vill bara diskutera VARFÖR frisörer alltid klipper/färgar/fixar precis motsatt vad man säger...

Svar på tråden Jag HATAR frisörer