• Digestive

    Mångkultur som ideologi.

    Då det verkar sticka i ögonen på en del när man belyser kritiska utdrag ur proportionen "Sverige, framtiden och mångfald." - som röstades igenom 1997 och som de facto har format vårt samhälle sedan dess och som fortfarande gör det idag samt under kommande framtid - så gör jag helt enkelt en egen tråd åt ämnet (Japp, sån är jag.);

    "5.2 Utgångspunkter för en ny politik
    Regeringens bedömning: Samhällets etniska och kulturella mångfald bör tas som utgångspunkt för den generella politikens utformning och genomförandealla samhällsområden och nivåer.

    Mångfalden måste återspeglas både i hur politiken formuleras och hur den genomförs.

    5.3 Mål och inriktning för en framtida integrationspolitik
    - en samhällsgemenskap med samhällets mångfald som grund [...]

    7.1 Ökad mångfald
    Regeringens bedömning: Samhällets mångfald bör genomsyra arbetslivet.

    Skälen för regeringens bedömning: Sverige är i dag ett samhälle med etnisk och kulturell mångfald. Detta ställer kravförändring och anpassning. Samhällets mångfald behöver avspeglas i arbetslivets alla grenar.

    Det behövs en offensiv rekrytering för att förändra situationen. Ett sätt att göra detta på kan vara att göra en plan för ökad mångfald i likhet med en jämställdhetsplan som sedan följs upp. Den utredare som fått i uppgift att göra en översyn av lagen mot etnisk diskriminering skall bl.a. överväga möjligheterna att i lagen införa en regel om skyldighet för arbetsgivare att upprätta en motsvarighet till jämställdhetslagens jämställdhetsplaner (dir. 1997:11)."

    Observera att dessa utdrag utgör juridiska dokument, varav skillnaden mellan begrepp som "bör", "behöver", "måste" samt "krav" är utav yttersta vikt och utgör en fantastisk skillnad sinsemellan. Det är alltså inte några kraftord, inte på något vis, utan reella utgångspunkter som anbelangar vikten av ärendet helt absolut.

    Det här är då några utav grundbultarna för den ideologi som Sverige har stiftat angående mångfald. Som ni kan se i sista stycket så förespråkar den metoder som lagstadgad tvångskvotering för att upprätthålla mångfald på Sveriges arbetsplatser. En "offensiv rekrytering" har redan infallit i praktik här i Sverige och då Alice Bah Kuhnke (MP) - den 2 mars det här året - stiftade Rättviseförmedlingen som ett idépolitiskt verktyg, som aktivt ska införa en mångfald på Sveriges arbetsplatser genom diverse metoder.

    Vad tycker DU om det här?

    Länk till aktuell proportion i sin helhet; http://tinyurl.com/noqu6jp
    Länk till Rättviseförmedlingen; http://tinyurl.com/orbkdbf

  • Svar på tråden Mångkultur som ideologi.
  • apburen

    Måste kommentera men hinner inte knåpa ihop något nu, så jag skriver bara detta för att hitta tillbaka när jag jobbat klart för idag. 


    Jo, jag har alltid rätt.
  • Digestive
    tobbe01 skrev 2015-11-24 04:55:16 följande:

    ...blir säkert skitbra.


    Med tanke på att det inte finns 50/50 utav grupperna "svenskar med svensk bakgrund" och "svenskar med utländsk bakgrund" så betyder en sådan lagstadgad tvångskvotering att gruppen "svenskar med svensk bakgrund" får ge upp arbetsplatser till förmån för den andra gruppen.

    Man undrar ju vart det skulle sluta också, för kulturell och etisk mångfald kan ju delas upp i betydligt fler gruppen än bara två - baserat på allt ifrån religion till geografisk härkomst - och ju mer sådant som specificeras i mångfaldens namn samt tvångskvoteras in i samma namn, ju mindre del av kakan får gruppen "svenskar med svensk bakgrund" som naturlig konsekvens.

    Finner det hemskt med påtvingande strukturer - speciellt i ett land som vill så väl ändå.
  • Digestive
    Åttionian skrev 2015-11-24 05:04:28 följande:

    Bla, bla, bla... Inte kom ut ur denna tråd.


    Det var inte meningen att göra dig varken nöjd eller besviken (men om du anser att saken borde mörkläggas/inte belysas så kan jag dock förstå känslor utav den senare sorten).

    Vad som står citerat i trådstarten är exekutiv politikdata som alla borde känna till - då den formar vårt land absolut, då, nu och imorgon.
  • tobbe01
    Digestive skrev 2015-11-24 05:06:21 följande:
    Med tanke på att det inte finns 50/50 utav grupperna "svenskar med svensk bakgrund" och "svenskar med utländsk bakgrund" så betyder en sådan lagstadgad tvångskvotering att gruppen "svenskar med svensk bakgrund" får ge upp arbetsplatser till förmån för den andra gruppen.

    Man undrar ju vart det skulle sluta också, för kulturell och etisk mångfald kan ju delas upp i betydligt fler gruppen än bara två - baserat på allt ifrån religion till geografisk härkomst - och ju mer sådant som specificeras i mångfaldens namn samt tvångskvoteras in i samma namn, ju mindre del av kakan får gruppen "svenskar med svensk bakgrund" som naturlig konsekvens.

    Finner det hemskt med påtvingande strukturer - speciellt i ett land som vill så väl ändå.
    Jo men jag tror det kommer att bli skitbra.................! "Svenskar med svensk bakgrund" klarar sig nog. Sverige är ju ett land som "vill så väl"! då blir det bra till slut.
  • Digestive
    tobbe01 skrev 2015-11-24 07:04:56 följande:
    Jo men jag tror det kommer att bli skitbra.................! "Svenskar med svensk bakgrund" klarar sig nog. Sverige är ju ett land som "vill så väl"! då blir det bra till slut.
    Solig
  • tobbe01
    Digestive skrev 2015-11-24 05:17:47 följande:
    Det var inte meningen att göra dig varken nöjd eller besviken (men om du anser att saken borde mörkläggas/inte belysas så kan jag dock förstå känslor utav den senare sorten).

    Vad som står citerat i trådstarten är exekutiv politikdata som alla borde känna till - då den formar vårt land absolut, då, nu och imorgon.
    Har du totat ihop trådstarten själv eller är det kopierat?
Svar på tråden Mångkultur som ideologi.