Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

    Vågar man gå på bio nu..?

    ]trash panda skrev 2015-11-28 21:00:16 följande:[/quote-nick]Men snälla nån. "Nu när terrorhotet är så högt"? Det höjda hotläget mot Sverige visade sig ju vara grundat i ett rejält misstag av säpo och är avblåst och överspelat. Chilla. .....[/quote]

    Fel, det är fortfarande höjt till fyra. Den där killen som greps var fel men det betyder tyvärr inte att hotbilden försvunnit, bara att de inte gripit någon av de rätta personerna .

  • Anonym (Hanna)

    trash panda skrev 2015-11-28 21:57:37 följande:[/quote-nick]De har behållit det på den nivån ett tag till på grund av en "samlad bild" av händelser i omvärlden, d.v.s. det som hände i Paris. Det finns inget aktuellt hot mot Sverige.[/quote]

    Ok då har du annan info än Säpos hemsida.

    Men som svar till ts så går jag på bio och tänker att risken inte är större där än att gå på stan, och risken är väldigt liten för en enskild person. Men jag skulle dra mej lite för ett stort evanemang på tex globen nu, jag tycker aldrig om stora folksamlingar och tror att panik skulle kunna uppstå av rykten eller missförstånd även utan terrorism just nu.

Svar på tråden Vågar man gå på bio nu..?