• Anonym (hjgkgthuilgf)

    20 åring och hennes hund brutalt misshandlade av gäng. Nu måste vi våga prata om problemet!

    http://www.kristianstadsbladet.se/nyheter/kvinna-och-hund-misshandlade-av-tre-man/

    I tidningen beskrivs hur en tjej i 20 års åldern oprovocerat slås ner av flera killar. De här personerna tilldelar både slag och sparkar mot henne och hennes hund.

    Jag börjar uppriktigt sagt bli väldigt trött på att läsa om sådana här händelser nu. Vad har det blivit av det här landet egentligen? Vad är det för människor som oprovocerat i grupp ger sig på en ensam kvinna och hennes hund på det viset? 
    För några få år sedan hörde man att de hade en liknande händelse i göteborgsområdet och den gången var det en äldre herre i 60 års åldern som man nästan slog ihjäl på det här sättet helt oprovocerat. Det står inte beskrivet hur förövarna ser ut, men den tidigare gången var det i invandrargäng. Jag har väldigt svårt att se att ett gäng svenska ungdomar i grupp helt oprovocerat skulle ge sig på en tjej och hennes hund på det viset. Man ska aldrig säga aldrig, men jag har väldigt svårt att se det då jag aldrig hört talas om något liknande tidigare. Inom vissa kulturer, jag behöver inte nämna vilka, så ogillar man hundar väldigt mycket.  

    Vad är det som håller på att hända med det här samhället egentligen? Det är inte första gången jag tar del av sådana här skräcknyheter och det är något som man inte hörde talas om tidigare. Det är något som dykt upp mer och mer de senaste 5 åren. Det samma gäller alla de här gruppvåldtäkterna och annat. Jag vill absolut inte kollektivt skuldbelägga invandrare eller flyktingar för det som sker, alla har ett individuellt snavar för vad de gör mot andra människor.
    Men vi måste börja diskutera utvecklingen i det här samhället nu, för uppenbarligen är det någonting som gått helt över styr. Man hör oftare och oftare talas om väldigt grova våldshandlingar som utförs i grupp och det är dags att börja tala om vad det beror på. Jag poängterar återigen att man inte ska skuldbelägga alla individer av en grupp för det som sker! Men vi måste våga prata om vad detta beror på och vad vi kan göra åt det för att et inte ska ske om och om igen.

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-30 18:43
    Jag tror att många av de här attackerna som sker är rasistiskt motiverade, det är hatattacker mot svenskar som utförs av människor som hatar den svenska kulturen och levnadssättet. Man måste våga prata om detta, för det är precis lika viktigt som att prata om den rasism som drabbar invandare.
    Jag säger inte att alla som drabbas är svenskar utan en del drabbade kan även vara personer med invandrarbakgrund som tillämpat ett svenskt levnadssätt i sina liv. Men jag tror att man slår mot är det svenska levnadssättet eftersom man hatar det svenska sättet att leva. Jag ankalager inte alla invandrare men en liten grupp i samhället begår de här brotten och jag tror att de är rasistiskt motiverade.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-01 19:08
    Det ska sägas att jag inte vet vilka förövarna är. Jag har utgått från att det rör sig om invandrare just av den anledning att det de tidigare gångerna har varit just invandrare. Och då menar jag i de fall där människor och deras ägare attackerats helt oprovocerat på ett nästan identiskt sätt. I och med att man i Sverige har en specifik kärlek till just hundar har jag väldigt svårt att se hur 4 svenska killar skulle kunna begå en handling där man oprovocerat ger sig på en hunden och hundens ägare på ett så brutalt sätt. Jag kan bara tänka mig att renodlade och våldsbejakande nazister kan göra något sånt, men det låter väldigt långsökt att de skulle sparka ner en svensk tjej och hennes hund på det här sättet. Just därför har jag gjort antagandet att det rör sig om invandrare, på samma sätt som gör antagandet att bränderna på asylboenden anläggs av svenskar som är trötta på invandringen, utan att man har några direkta bevis för det. Man gör helt enkelt den slutsatsen. Och det handlar inte om att ge invandrare ett dåligt rykte, utan bara om att belysa problemet med oprovocerat våld och rasism mot svenskar. Jag anklagar inte alla invandrare utan bara den lilla klick som begår de här våldsdåden eller som på annat sätt bidrar till hatet mot det svenska levnadssättet.
  • Svar på tråden 20 åring och hennes hund brutalt misshandlade av gäng. Nu måste vi våga prata om problemet!
  • Anonym (!)

    Eller så är det ett gäng rasister som hoppat på en utländsk tjej. Kan mycket väl tänka mig ett gäng nazister hoppa på någon.

  • Anonym (Jossan)

    Media har ju gjort en överenskommelse om att inte avslöja att det är just invandrare som begår dessa misshandlingar och våldtäckter. Det ska mörkas, varför vet jag inte. Däremot skrivs det ju stort om när svenskar begår tex brott som i Trollhättan.

    Så svenskar blir diskriminerade, utsatta för rasistiska hatbrott och media mörkar när det är utlänningar. Vårt land har blivit som Nordkorea och jag undrar vad det är som händer. Har vår regering nåt ihop med isis kanske? Nåt är det ju. Inget förvånar längre och det skulle förklara allt faktiskt. Att de står och hejar på när Sverige går under.

    Tänk om USA hade mörkat att det var al-Qaida medlemmar som utfört 9/11 tex. Bara för att det är "rasistiskt" att förmedla det. Otänkbart!

  • Anonym (hjgkgthuilgf)
    Anonym (!) skrev 2015-11-30 19:11:58 följande:

    Eller så är det ett gäng rasister som hoppat på en utländsk tjej. Kan mycket väl tänka mig ett gäng nazister hoppa på någon.


    Nej det kan du inte mycket väl tänka dig. Varken du eller jag har hört talas om svenskar som i grupp oprovocerat slår ner en tjej och även slår hennes hund.
    Svenskar i grupp brukar inte ge sig på hundar på det viset, däremot har det skett tidigare i Sverige och de gångerna rörde det sig om invandrargäng. Det måste inte vara invandrare men jag bedömer det som ytterst sannolikt. Och det är vad man brukar kalla för ett hatbrott, det är antagligen ett rasistiskt motiverat brott. Men man ska verkligen vara tydlig med att inte anklaga invandrare som grupp, på samma sätt som man inte ska anklaga alla svenskar för vad typ svenska motståndsrörelsen eller svenskarnas parti gör. Men vi måste våga diskutera det här nu och sluta låtsas som att problemet inte existerar. All form av rasism är lika illa, både den som drabbar svenskar och den som drabbar invandrare.  


  • Anonym (Linn)
    Anonym (hjgkgthuilgf) skrev 2015-11-30 19:21:05 följande:
    Nej det kan du inte mycket väl tänka dig. Varken du eller jag har hört talas om svenskar som i grupp oprovocerat slår ner en tjej och även slår hennes hund.
    Svenskar i grupp brukar inte ge sig på hundar på det viset, däremot har det skett tidigare i Sverige och de gångerna rörde det sig om invandrargäng. Det måste inte vara invandrare men jag bedömer det som ytterst sannolikt. Och det är vad man brukar kalla för ett hatbrott, det är antagligen ett rasistiskt motiverat brott. Men man ska verkligen vara tydlig med att inte anklaga invandrare som grupp, på samma sätt som man inte ska anklaga alla svenskar för vad typ svenska motståndsrörelsen eller svenskarnas parti gör. Men vi måste våga diskutera det här nu och sluta låtsas som att problemet inte existerar. All form av rasism är lika illa, både den som drabbar svenskar och den som drabbar invandrare.  


    Det var inte så längesedan de knivskar en svart man som var på besök i Sverige, det togs upp en hel del i media, de var flera nazister. Är det alltså hunden som är det relevanta tycker du? Senast förra veckan gick man ut med en svensk kille som torterat minst 19 katter, är det ett mindre brott för att han var svensk? Eller varför är bara de invandrarelaterade brotten intressanta?
  • Anonym (Linn)
    Anonym (hjgkgthuilgf) skrev 2015-11-30 19:21:05 följande:
    Nej det kan du inte mycket väl tänka dig. Varken du eller jag har hört talas om svenskar som i grupp oprovocerat slår ner en tjej och även slår hennes hund.
    Svenskar i grupp brukar inte ge sig på hundar på det viset, däremot har det skett tidigare i Sverige och de gångerna rörde det sig om invandrargäng. Det måste inte vara invandrare men jag bedömer det som ytterst sannolikt. Och det är vad man brukar kalla för ett hatbrott, det är antagligen ett rasistiskt motiverat brott. Men man ska verkligen vara tydlig med att inte anklaga invandrare som grupp, på samma sätt som man inte ska anklaga alla svenskar för vad typ svenska motståndsrörelsen eller svenskarnas parti gör. Men vi måste våga diskutera det här nu och sluta låtsas som att problemet inte existerar. All form av rasism är lika illa, både den som drabbar svenskar och den som drabbar invandrare.  


    touch.metro.se/nyheter/nazister-knivhogg-forbipasserande-man-i-magen/EVHndv!ou3QrwBwMGREU/
  • Anonym (L)

    Vänta tills omständigheter och gärningsmän fastställs, finns ingen anledning att spekulera och sprida rykten.

  • Anonym (Jossan)

    Det var inte heller länge sen som en svart snubbe från Afrika knivmördade två människor, en svensk mamma och son, på Ikea, helt oprovocerat. För att han inte ville utvisas. Antagligen för att denna vidriga individ var efterlyst i sitt hemland för våldtäckt eller nåt och skulle hamna i fängelse där, eller avrättas. Då tyckte han att det var bättre att hamna på Sveriges lyxhotell, aka "fängelse" än alternativet och gick in på Ikea och fixade biffen på en pisskvart. Och nu lever han lycklig i alla sina dagar.

    Det som förvånar mig med detta fallet är att media verkligen rapporterade om hans ursprung, men dom var väl tvungna eftersom det fanns så många ögonvittnen.

    Stackars lilla utländska mördare, vad rasistiskt av Migrationsverket att dom först beslutade en utvisning, hur vågar dom? Sverige VILL ju ha in dessa avskum så att vi och våra familjer kan bli knivmördade på Ikea och sprängas i luften av självmordsbombare.

  • Anonym (Linn)
    Anonym (Jossan) skrev 2015-11-30 19:57:31 följande:

    Det var inte heller länge sen som en svart snubbe från Afrika knivmördade två människor, en svensk mamma och son, på Ikea, helt oprovocerat. För att han inte ville utvisas. Antagligen för att denna vidriga individ var efterlyst i sitt hemland för våldtäckt eller nåt och skulle hamna i fängelse där, eller avrättas. Då tyckte han att det var bättre att hamna på Sveriges lyxhotell, aka "fängelse" än alternativet och gick in på Ikea och fixade biffen på en pisskvart. Och nu lever han lycklig i alla sina dagar.

    Det som förvånar mig med detta fallet är att media verkligen rapporterade om hans ursprung, men dom var väl tvungna eftersom det fanns så många ögonvittnen.

    Stackars lilla utländska mördare, vad rasistiskt av Migrationsverket att dom först beslutade en utvisning, hur vågar dom? Sverige VILL ju ha in dessa avskum så att vi och våra familjer kan bli knivmördade på Ikea och sprängas i luften av självmordsbombare.


    Eller som
    En svensk kille gick in på en skola med svärd och mördade flertal människor. Så vad är poängen att skylla på invandrare?
  • Anonym (hjgkgthuilgf)
    Anonym (Linn) skrev 2015-11-30 19:43:04 följande:
    Det var inte så längesedan de knivskar en svart man som var på besök i Sverige, det togs upp en hel del i media, de var flera nazister. Är det alltså hunden som är det relevanta tycker du? Senast förra veckan gick man ut med en svensk kille som torterat minst 19 katter, är det ett mindre brott för att han var svensk? Eller varför är bara de invandrarelaterade brotten intressanta?
    Nu är inte detta en tävling om vem som är värst. Jag bara konstaterar att vi har en ökad otrygghet i samhället och att vi ser att sällan skådat våld blir allt vanligare. Jag konstaterar att vi har en rasism som även drabbar svenskar och det är en omvänd rasism som grundar sig i hat mot vårt levnadssätt. Sedan säger jag inte att alla invandrare är som de här personerna, men vi har en liten grupp i samhället som känner ett stort hat mot svenskar och främst det svenska levnadssättet.

    Man ska aldrig säga aldrig. Men jag bedömer det som ytterst osannolikt att svenskar i grupp skulle ge sig på en hund på det här sättet. Det finns enskilda störda svenskar som begår våld mot djur, men jag har aldrig hört talas om att svenskar i grupp ger sig på oskyldiga djur på det här sättet. Däremot har jag läst om två tidigare incidenter som liknar denna väldigt mycket, i de fallen så rörde det sig om invandrargäng. Och man ska inte sticka under stol med att inom vissa kulturer så tycker man inte om hundar och man har inte samma förhållande till hundar som vi i västvärlden har. Förmodligen har de här individerna gått och retat sig på henne och hennes hund och därför begått det här dådet. Men jag säger inte att alla inom de här kulturerna ogillar hundar, däremot finns det en hel del som gör det och i de mest olyckliga fallen kan det sluta på det här viset. Då är det ett hatbrott och ett rasistiskt brott. Vi måste våga tala om det och försöka förebygga det. Vi kan inte låtsas om som om det inte finns. Media brukar vara ganska snabba på att konstatera vilka förövarna är när det rör sig på svenska nazister, det vet både du och jag.  
  • Anonym (Why?)

    Varför pratar ni inte om killen som våldtog mig?

    Varför pratar ni inte om han som knivskar min kompis i ansiktet?

    Varför pratar ni inte om killarna som tafsade på och följde efter min syster?

    Varför pratar ni inte om gubben som tog på min fitta när jag var 14år och passerade honom i ett tåg?

    Varför pratar ni inte om killarna som tryckte upp mig mot en bil och tafsade på mig när jag var på väg hem från jobbet?

    Varför pratar ni inte om min pappa som kastade ut mig på gatan och sa att jag svikit hela släkten?

    Varför pratar ni inte om killen som söp mig full och sen sexuellt utnyttjade mig hela natten?

    Varför pratar ni inte om männen som kör runt i skåpbil och bjuder 13-14 åringar på sprit för att kunna ligga med dom?

    Varför pratar ni inte om gubbarna som skrek könsord mot mig och försökte slå mig på tåget?

    Jo, dom var ALLA svenskar.

    Nämnaren är män.

Svar på tråden 20 åring och hennes hund brutalt misshandlade av gäng. Nu måste vi våga prata om problemet!