• hep

    Majbebisar Sthlm 2016

    Hej! Finns det fler som har bf maj 2016 i Stockholm? hittar ingen grupp för majbebisar i sthlm så jag startar denna nu. 
    Jag hade bf juni först men är flyttad till 29/5. Jag är 34 år och väntar tredje barnet. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-21 08:42
    BF Lista sthlm majbebisar -16

    3skruttar, BF 19/5, 36 år, Nacka, 3:e barnet, flicka
    Bekizzen, BF 26/5, 27 år, Huddinge, 2:a barnet
    Citrusfrukt, BF 29/5, 31 år, Järfälla, 2:a barnet
    Hep, BF 29/5, 34 år, 3:e barnet
    Cand, BF 6/5, 24 år, norrort, 2.a barnet, pojke
    Truzz, BF 10/5, 2:a barnet
    Guldkoden, BF 26/5, 27 år, Jakobsberg, 1:a barnet
    Mizzvictory, BF 2/5, 35 år, 2:a barnet
    Saaara, BF 13/5, 25 år, Vällingby, 1:a barnet
    Emeralde, BF16/5
    Ferrum, BF 9/5, 32 år, Järfälla, 2:a barnet, pojke
    Trollungenr3, Bf 27/5, 35 år, Värmdö, 3:e barnet
    Smellina, BF maj, 28 år, Enskede, 1.a barnet
  • Svar på tråden Majbebisar Sthlm 2016
  • 3skruttar
    hep skrev 2015-12-02 09:13:02 följande:
    Hade en cameleon till min yngsta som huvudvagn och älskade den! Buffalo är också supersnygg <3 

    Jag slog till på en bee3 :D Ville ha en nättare vagn denna gång som funkar där jag rör mig mest... Vi kommer förmodligen köpa en vagn till men det gör vi nog när/iafall behovet upptår.
    Jag hade en Frog till båda mina äldre barn. Sen har jag även haft den äldsta versionen av Bee och sedan en av de nyare varianterna av Bee. Gillade alla de vagnarna. Tror jag kommer att köpa en Bee3 också så småning om och då ha den som typ resevagn. Men det känns bra att börja med en stabil vagn när de är små, Dessutom kommer vi förmodligen vara på landet på sommaren och där är inte vägarna är perfakta för små hjul.
    Men annars så älskar jag små, smidiga och lätta vagnar. :)
    Känner mig helt köptokig nu.... vill bara att RUL ska vara gjort så jag kan börja shoppa ;)
  • 3skruttar
    Cand skrev 2015-12-02 10:05:56 följande:
    Jag har redan varit på ett ultraljud i v14 då såg allt jättebra ut och vi fick reda på att vi väntar en son. Har en dotter nu!
    Kul!! :) Och skönt att allt såg bra ut. Har också varit på UL i v.11 och då såg allt ut som det skulle. Men man längtar ju ändå till RUL, efter det känns ju allt mer på riktigt lixom ;)
  • hep
    Cand skrev 2015-12-02 10:05:56 följande:
    Jag har redan varit på ett ultraljud i v14 då såg allt jättebra ut och vi fick reda på att vi väntar en son. Har en dotter nu!
    Åh vad kul att de kunde se redan i vecka 14! Vi gjorde kub i vecka 12+3 och frågade när man ser så sa hon bara trött att jag nog får vänta till vecka 25+... :/
  • hep
    3skruttar skrev 2015-12-02 10:11:55 följande:
    Jag hade en Frog till båda mina äldre barn. Sen har jag även haft den äldsta versionen av Bee och sedan en av de nyare varianterna av Bee. Gillade alla de vagnarna. Tror jag kommer att köpa en Bee3 också så småning om och då ha den som typ resevagn. Men det känns bra att börja med en stabil vagn när de är små, Dessutom kommer vi förmodligen vara på landet på sommaren och där är inte vägarna är perfakta för små hjul.
    Men annars så älskar jag små, smidiga och lätta vagnar. :)
    Känner mig helt köptokig nu.... vill bara att RUL ska vara gjort så jag kan börja shoppa ;)
    Jag shoppar en sak i veckan nu fram till rul har jag bestämt :) lite kul får man ju ha, men jag håller med, känner köptokigheten tar över lite och jag är hemma sjukskriven så då blir det ännu värre! 
  • 3skruttar
    hep skrev 2015-12-02 11:33:51 följande:
    Jag shoppar en sak i veckan nu fram till rul har jag bestämt :) lite kul får man ju ha, men jag håller med, känner köptokigheten tar över lite och jag är hemma sjukskriven så då blir det ännu värre! 
    Jag tyckte att mellan barn 1 och 2 så hade jag typ allt sparat så det var bara att plocka fram allting och endast kompletteringshandla lite. Nu har vi verkligen ingenting kvar, måste handla allt på nytt... vilket iof är ganska kul :) Har inte vågat mig på att handla en endaste liten pryl än, får se vad som händer efter 14/12 ;)
  • Truzz

    Hej alla!

    Kul med en stockholmsgrupp:)

    Jag har en dotter på 3år och bf för nummer2 är 7/5:)

    Jag har gjort ett vul och sen varit i kontakt med läkaren för det hemska illamåendet och foglossningen men inga test valde vi att göra utan vi tar det som det kommer...Sen så trodde vi dessutom att testen gjordes på ett annat sätt som vi inte ville genomföra...

    Nästa vecka har vi Rul å jag längtar ihjäl mig!!!!!!!!! Jag vill bara veta att allt är som det ska med den lilla efterlängtade<3

    Med vår första ville sambon att vi skulle kolla kön så vi gjorde det men nu säger han att vi inte behöver det å jag blev så ställd! Hur ska jag kunna hålla mig?!:)

  • hep
    3skruttar skrev 2015-12-02 14:21:13 följande:
    Jag tyckte att mellan barn 1 och 2 så hade jag typ allt sparat så det var bara att plocka fram allting och endast kompletteringshandla lite. Nu har vi verkligen ingenting kvar, måste handla allt på nytt... vilket iof är ganska kul :) Har inte vågat mig på att handla en endaste liten pryl än, får se vad som händer efter 14/12 ;)
    Det kommer nog gå hur bra som helst på rul! sen kör du loss på mellandagsrean :) 
  • hep
    Truzz skrev 2015-12-02 16:25:36 följande:

    Hej alla!

    Kul med en stockholmsgrupp:)

    Jag har en dotter på 3år och bf för nummer2 är 7/5:)

    Jag har gjort ett vul och sen varit i kontakt med läkaren för det hemska illamåendet och foglossningen men inga test valde vi att göra utan vi tar det som det kommer...Sen så trodde vi dessutom att testen gjordes på ett annat sätt som vi inte ville genomföra...

    Nästa vecka har vi Rul å jag längtar ihjäl mig!!!!!!!!! Jag vill bara veta att allt är som det ska med den lilla efterlängtade<3

    Med vår första ville sambon att vi skulle kolla kön så vi gjorde det men nu säger han att vi inte behöver det å jag blev så ställd! Hur ska jag kunna hålla mig?!:)


    Välkommen!

    Är du sjukskriven nu för illamåendet och foglossning? eller hur har du löst det? 

    Och min man vill inte heller veta och det är ok för mig för jag ska veta, är alldeles för nyfiken. Jag kommer köra mest könsneutrala kläder till bebin och skulle jag köpa något som skulle kunna avslöja kön tänker jag gömma undan det för honom. Fast jag tror han kommer ändra sig :) 
  • 3skruttar
    Truzz skrev 2015-12-02 16:25:36 följande:

    Hej alla!

    Kul med en stockholmsgrupp:)

    Jag har en dotter på 3år och bf för nummer2 är 7/5:)

    Jag har gjort ett vul och sen varit i kontakt med läkaren för det hemska illamåendet och foglossningen men inga test valde vi att göra utan vi tar det som det kommer...Sen så trodde vi dessutom att testen gjordes på ett annat sätt som vi inte ville genomföra...

    Nästa vecka har vi Rul å jag längtar ihjäl mig!!!!!!!!! Jag vill bara veta att allt är som det ska med den lilla efterlängtade<3

    Med vår första ville sambon att vi skulle kolla kön så vi gjorde det men nu säger han att vi inte behöver det å jag blev så ställd! Hur ska jag kunna hålla mig?!:)


    Hej här med ;)
    Spännande nästa vecka!! Jag skulle inte kunna hålla mig från att ta reda på vad det är, hoppas din man ändrar sig då! :)
  • 3skruttar
    hep skrev 2015-12-02 18:39:23 följande:
    Välkommen!

    Är du sjukskriven nu för illamåendet och foglossning? eller hur har du löst det? 

    Och min man vill inte heller veta och det är ok för mig för jag ska veta, är alldeles för nyfiken. Jag kommer köra mest könsneutrala kläder till bebin och skulle jag köpa något som skulle kunna avslöja kön tänker jag gömma undan det för honom. Fast jag tror han kommer ändra sig :) 
    hep, tror du att du kommer kunna låta bli att försäga dig då? ;) Måste ju va supersvårt...
Svar på tråden Majbebisar Sthlm 2016