Inlägg från: Anonym (4-barnsmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (4-barnsmamma)

    5:e barnet. Någon mer!?

    Hallå, hur går det här inne?

    Jag måste bara berätta att jag redan har börjat få ont i ljumskarna som vid foglossning och när vi hade sex igår så fick jag så fruktansvärt ont i magen och kunde knappt röra mig. Skitläskigt, kan man verkligen känna av sånt här så här tidigt eller är det något annat som är fel tro!??? :-S

  • Anonym (4-barnsmamma)
    Anonym (Nja) skrev 2015-12-22 23:23:30 följande:

    Jag vet ju inte om jag är gravid ens. Men ikväll har det varit så jobbigt med barnen att jag börjar tvivla. Lutar mot abort OM jag nu är gravid(vilket jag misstänker) vet inte hur jag ska orka med 5 barn annars. Känner mig så ledsen och kluven. Och nej jag ska inte ta ut något i förväg men har man varit gravid 4 gr innan så känner man igen signalerna. Jag har en spänd känsla i buken hela tiden. Brösten ömmar mer än vanligt. Jag är trött och irriterad. Såå det kan nog vara en graviditet trots allt. Kommer ta ett test så fort det går. Men hade äl den 17/12 så än är det för tidigt för test. Undrar när man kan ta som tidigast? Kommer inte ihåg med dom andra barnen. Den 30/12 borde det visa säkert iallafall om jag inte fått mens innan dess såklart. Kanske jag kan testa ännu tidigare?!


    Nej vad tråkigt att du känner så.

    Visst kan jag också känna så emellanåt, läskigt som bara den men samtidigt så tror jag inte att jag skulle klara av att göra en abort nu, hade nog tänkt på och undrat över det barnet under resten av mitt liv. Man vet aldrig hur saker och ting kommer att bli, man kan bara lita på att det kommer att ordna sig till det bästa. Jag har gjort abort förut och trots att det var en känslomässig berg och dalbanan så fattade jag rätt beslut då men nu när jag känner sug efter en till så är det svårare.
  • Anonym (4-barnsmamma)
    Anonym (Nja) skrev 2015-12-25 12:22:09 följande:

    Två av mina barn har diagnoser. En av dom är väldigt krävande, det blir alltid bråk och skrik där hen är. Jag tvivlar på att jag kommer orka med ett barn till. Är ensam väldigt mycket med alla barnen också. Även fast jag älskar bebisar så måste jag inse mina begränsningar. Vet att jag kommer ångra en ev abort men känner lite att jag kastade mig in i något som inte var helt genomtänkt, och nu hoppas jag bara mensen ska komma som vanligt.


    Mitt ena barn har också diagnos, har medicin och kräver extra hjälp vid inlärning men det funkar så bra nu att det inte är något som vi oroar oss för (längre).

    Hoppas att det blir som du vill.
  • Anonym (4-barnsmamma)

    Fick lite smått brunt på pappret igår och tänkte att nu är det väl kört, tog på binda på natten men inget hade kommit i morse. Har dock haft ganska så ont lite krampaktigt i magen under hela dagen och det kom en droppe rött blod i toaletten tidigare idag och lite på pappret men nu de senaste timmarna har det inte hänt något mer, bara det där magontet. Är det missfall på g tro? Med min näst yngsta hade jag brun-röda flytningar fram till vecka 10 och det var ingen fara, minns dock inte om jag hade ont i magen då också?

    Känner mig lite förvirrad just nu och vet inte riktigt vad jag kan göra då vul är för tidigt att se något? Det är väl bara att vänta och se förmodar jag och ta ett nytt test om två veckor för att se om jag har någon graviditet kvar. Usch, jobbigt att inte veta.

  • Anonym (4-barnsmamma)
    Anonym (Nja) skrev 2015-12-27 18:08:20 följande:

    Bim-5 idag och negativt test. Betyder det att jag kan lita på att jag INTE är gravid?


    Nej det är alldeles för tidigt att veta tyvärr. Jag har plussat både flera dagar innan bim samt flera dagar efter så det säkraste är ju egentligen att vänta in mensen.

    Jag är helt blodfri här idag och har illamående så hoppet lever vidare att det går vägen.
  • Anonym (4-barnsmamma)
    Anonym (Nja) skrev 2015-12-27 18:45:55 följande:

    Men googlar man på tidiga test är det många som fått svaga men tydliga pos så tidigt som bim-6. Mina är verkligen 100% negativa. Har kollat i alla möjliga ljus. Finns inte ens ens ett svaaaaaaaaaaaaagt rosa streck. Bara kontrollsträcket.


    Observera att det är ytterst ovanligt. De allra flesta plussar inte förrän +/- någon dag ifrån bim. Du kan aldrig vara hundra på att du inte är gravid förrän mensen kommit. Tyvärr!
  • Anonym (4-barnsmamma)
    Anonym (Nja) skrev 2015-12-27 19:54:48 följande:

    Har dock en del symptom.

    *Samma spända känsla i magen. Känns som man tränat magen och är "trött" i musklerna.

    *Kissar mer än vanligt.

    *Mår smått illa lite då och då.

    Ja det är väl det jag kommer på. Men som sagt negativt test såå.


    Ja du, det är bara att vänta och se men de där symtomen låter ju lite misstänkta.

    Jag tror helt ärligt att de som påstår sig ha plussat så tidigt som bim-6 har haft tidigare äl än vad dom trott eftersom det tar typ 4-6 dagar innan det befruktade ägget fäster i livmoderslemhinnan och sen ytterligare några dagar innan Hcg:t börjar att bildas och då bara i yttrest liten dos i början. Därav är det på tok för tidigt att plussa på bim-6 om man haft koll på sin äl.
  • Anonym (4-barnsmamma)
    Anonym (Nja) skrev 2015-12-27 21:07:46 följande:

    Jag skaffade en äl kalender och körde på ett ungefär då jag inte har full koll på äl. Så jag kan ha haft äl tidigare eller senare än jag trodde. Ja jag får vänta en vecka.

    Men vill veta nu ju. Skönt dock för dig att du inte blöder mer. Kanske går vägen trots allt.


    Väntan kan vara olidlig. Jag känner det samma då det är för tidigt för att se något på ett vul nu också och även om det skulle gå att se så är det inte säkert att det går vägen för det. Jag hade lite rosa när jag var på toa förut. Usch! Hormonerna ställer till det för en också, skrattar och gråter om vart annat och det spände till eller typ ilade i brösten förut och så har jag haft svagt illamåend idag. Det kommer att kännas för j-ligt om det inte går vägen.
  • Anonym (4-barnsmamma)
    Anonym (Nja) skrev 2015-12-28 21:14:05 följande:

    Bim den 1/1 och testade idag. Fortfarande negativt så jag börjar tro på att jag INTE är gravid.


    Det är ju flera dagar kvar så jag hade inte varit så säker.

    Här så varvas det mellan rosa-rött och brunt blod fast bara ytterst lite och det kommer bara när jag torkar mig. Jag har haft jätteont i magen och det kommer och går lite emellanåt så känns som ett missfall, blir nästan förbannad på att det inte kommer mer blod så att man kan vara säker. Dessutom så tycker jag att symtomen börjat att avta. Det känns helt hopplöst, känns för tidigt för ett vul och vill inte ringa bm och skriva in mig sålänge jag småblöder.

    Suck, det här suger...
  • Anonym (4-barnsmamma)
    Anonym (Nja) skrev 2015-12-30 22:48:21 följande:

    Någon mer som ser? Det är så jävla svagt att man knappt kan se det men irl finns det ett streck till bredvid kontrollstrecket. Så j***la svagt att det knappt syns. Någon annan som ser?


    Ja där ser du, det var för tidigt att testa förut. Vågar man sig på ett grattis eller du står fast vid att du inte vill ha fler!?

    Här har jag fortsatt att blöda, inte jättemycket men det har kommit mer för var dag och jag känner mig totalt ogravid så ser det här som ett avslutat kapitel nu och inväntar jag bara mer blod.
Svar på tråden 5:e barnet. Någon mer!?