• Aleeexa

    vi följs åt och ger inte upp för ens vi får vårt plus!

    Det är drygt att vänta, tankar som att "det händer aldrig" och helvette!! Finns med oss dagligen. Fast vi vet att det är världens mest naturliga grej, så känns det just nu omöjligt.
    Jag tycker själv det är rörigt med min-månad-grupperna...
    Så vi följs åt här och ältar tills vi får vårt plus?

  • Svar på tråden vi följs åt och ger inte upp för ens vi får vårt plus!
  • Malva2015

    Hej alla!

    Vi har jobbat på sen juli för första barnet. Blev äntligen gravida efter tempande, apiforce och annat "kuckelimuck" i november.
    Fick ett MA dagen innan jul och fick göra medicinsk abort samma kväll.

    En riktigt jobbig tid bakom oss men nu hoppas vi på nästa plus.

  • Malva2015
    Emelie91 skrev 2016-01-05 19:36:13 följande:

    Har förresten inga barn sen tidigare och vet ju inte om jag kan bli gravid ens.

    Är det nån mer än jag som upplevt massa pms besvär eller "symptom" innan mens och runt ägglossning som inte funnits där innan ni började försöka få barn?

    Har varje månad hugg och stick i äggstockarna och livmodern, har aldrig haft det innan vi började ha oskyddat. Har även fått en brännande/svidande sjukt obehaglig smärta i brösten som jag inte heller haft tidigare. Har alltid haft regelbunden mens med pms besvär men inte på det här sättet...


    Den gången jag blev gravid nu i november så kände jag skarpa stick och mycket mer svullna bröst än vanligt redan vid äl.
    Samma dag som jag väntade mens så blödde jag och insåg att det var kört . Men det försvann redan samma kväll och jag var gravid. Dock slutade det i MA .

    Har det varit såhär flera gånger menar du?
  • Emelie91
    Malva2015 skrev 2016-01-05 20:50:40 följande:

    Den gången jag blev gravid nu i november så kände jag skarpa stick och mycket mer svullna bröst än vanligt redan vid äl.

    Samma dag som jag väntade mens så blödde jag och insåg att det var kört . Men det försvann redan samma kväll och jag var gravid. Dock slutade det i MA .

    Har det varit såhär flera gånger menar du?


    Vad tråkigt att höra om ditt missfall :( Hoppas verkligen du plussar snart igen!

    Jo det händer varje månad sedan vi började försöka. Sticker till i äggstockarna runt ägglossning så försvinner det ett tag, o så en vecka innan mens kan det komma som riktiga hugg till o från.

    En månad fick jag så stora bröst att jag var 100 procent säker på att det hade tagit sig, men icke...
  • jossjoss
    Emelie91 skrev 2016-01-05 19:36:13 följande:

    Har förresten inga barn sen tidigare och vet ju inte om jag kan bli gravid ens.

    Är det nån mer än jag som upplevt massa pms besvär eller "symptom" innan mens och runt ägglossning som inte funnits där innan ni började försöka få barn?

    Har varje månad hugg och stick i äggstockarna och livmodern, har aldrig haft det innan vi började ha oskyddat. Har även fått en brännande/svidande sjukt obehaglig smärta i brösten som jag inte heller haft tidigare. Har alltid haft regelbunden mens med pms besvär men inte på det här sättet...


    Vad "kul" att höra någon med samma problem. Sedan vi slutade med skydd så har allt blivit helt annorlunda. Tror hela tiden det är något fel på en?

    Jag får dock också små blödningar/bruna flytningar vid äl och en gång har det hållt i sig ända till mensen? Det är nog inte så normalt. Man tänker ju på att boka tid och kolla sånt. Men blir aldrig av..
  • Emelie91

    Det låter nog som att du borde kolla upp det, fastän jag vet att man ofta är för lat för att ta tag i sådant :/

    Hur länge har ni försökt?


    jossjoss skrev 2016-01-23 21:29:19 följande:

    Vad "kul" att höra någon med samma problem. Sedan vi slutade med skydd så har allt blivit helt annorlunda. Tror hela tiden det är något fel på en?

    Jag får dock också små blödningar/bruna flytningar vid äl och en gång har det hållt i sig ända till mensen? Det är nog inte så normalt. Man tänker ju på att boka tid och kolla sånt. Men blir aldrig av..


  • Emelie91

    Hur går det för alla?? Någon som har plussat?

    Jag ska försöka för 7e gången nu nästa vecka, inte hänt något än. Ganska sjukt att en kompis började försöka nästan samtidigt som mig (hon vet inte om det dock) och ska ha barn om en månad..

    Gjorde väldigt ont i flera månader att se gravida, höra om graviditeter och så vidare..

    Fick en klump i magen varje gång jag såg någon som var gravid, men nu har svartsjukan/ilskan/ledsamheten avtagit lite, vet inte riktigt varför. Den kommer nog tillbaka igen men man får njuta så länge det varar. Ganska skönt att slippa tänka på det varje sekund, och att bara leva under ägglossningen o vara deprimerad resten av månaden..

  • Villblimamma88

    Hej alla! Jag hakar på här också :) Vi har försökt sen i juni förra året. Jag har oregelbunden mens på cykler mellan 49-36 dagar, är nu på dag 55 utan varken mens eller plus i sikte. Vet att 8 månader inte är så lång tid men det känns ju så hopplöst :( speciellt eftersom jag inte helt säkert vet när jag har ägglossning.

    Vi vet att vi kan bli gravida då vi blev gravida i början av 2013 men jag gjorde abort av olika anledningar.

    Skulle kännas skönt att följa andra i samma sits och få skriva av sig när det behövs :)

  • Emelie91
    Villblimamma88 skrev 2016-02-07 03:26:06 följande:

    Hej alla! Jag hakar på här också :) Vi har försökt sen i juni förra året. Jag har oregelbunden mens på cykler mellan 49-36 dagar, är nu på dag 55 utan varken mens eller plus i sikte. Vet att 8 månader inte är så lång tid men det känns ju så hopplöst :( speciellt eftersom jag inte helt säkert vet när jag har ägglossning.

    Vi vet att vi kan bli gravida då vi blev gravida i början av 2013 men jag gjorde abort av olika anledningar.

    Skulle kännas skönt att följa andra i samma sits och få skriva av sig när det behövs :)


    Hallå, välkommen ????????

    Låter så jobbigt att inte veta när ägglossningen är...

    Förstår precis vad du menar, 8 månader kanske inte är så lång tid men alla upplever sin situation olika. Jag håller på med försök nummer 7 den här veckan, och jag mådde riktigt dåligt tidigare.

    Jag känner av min ägglossning varje månad och får lite pms liknande symptom och migrän -.- , har regelbunden mens men ännu har inget hänt.. Hur gammal är du? Jag är 24 :)
  • jossjoss
    Emelie91 skrev 2016-02-03 21:46:34 följande:

    Det låter nog som att du borde kolla upp det, fastän jag vet att man ofta är för lat för att ta tag i sådant :/

    Hur länge har ni försökt?


    Ja alldeles för lat, bara tänker att det löser sig typ :/
    Har försökt sedan september, så inne på månad 6 nu, känns verkligen som vi försökt mycket längre...
  • Emelie91
    jossjoss skrev 2016-02-15 14:25:08 följande:

    Ja alldeles för lat, bara tänker att det löser sig typ :/

    Har försökt sedan september, så inne på månad 6 nu, känns verkligen som vi försökt mycket längre...


    Mmm, har försökt i 7 månader o de känns som en evighet!

    Ljuger om jag säger att jag inte är avis på dom som bara "blir" gravida , börjar bli less :(
  • jossjoss
    Emelie91 skrev 2016-02-15 17:46:07 följande:
    Mmm, har försökt i 7 månader o de känns som en evighet!

    Ljuger om jag säger att jag inte är avis på dom som bara "blir" gravida , börjar bli less :(
    Jag förstår dig, jag är så less så blir till och med avundsjuk på dem som försökt på en gång... Haha då har det gått långt, men nu vill jag så gärna! Ville ju långt innan vi började försöka med..
  • Emelie91
    jossjoss skrev 2016-02-16 16:51:49 följande:

    Jag förstår dig, jag är så less så blir till och med avundsjuk på dem som försökt på en gång... Haha då har det gått långt, men nu vill jag så gärna! Ville ju långt innan vi började försöka med..


    Ja jag förstår absolut allt du säger och känner igen mig i det du skriver, önskar er stort lycka till och hoppas verkligen ni blir gravida snart! :)
  • Villblimamma88
    Emelie91 skrev 2016-02-12 07:59:05 följande:
    Hallå, välkommen ????????

    Låter så jobbigt att inte veta när ägglossningen är...

    Förstår precis vad du menar, 8 månader kanske inte är så lång tid men alla upplever sin situation olika. Jag håller på med försök nummer 7 den här veckan, och jag mådde riktigt dåligt tidigare.

    Jag känner av min ägglossning varje månad och får lite pms liknande symptom och migrän -.- , har regelbunden mens men ännu har inget hänt.. Hur gammal är du? Jag är 24 :)

    Jag har varit borta från FL ett tag, mycket jobb och envis influensa så ber om ursäkt för sent svar. 
    Min mens kom sen, på dag 68 tror jag det var, så min cykel varierar som sagt en hel del. Men nu är vi igång igen, håller tummarna för att försök nr 9 går vägen. Eftersom jag fortfarande inte vet när jag har ägglossning blir det "produktions-sex" här hemma varann dag haha. Det blir inte så romantiskt men vi ser på det som ett jobb som måste göras :P
    Jag fyller 28 i sommar så om jag kunde få första barnet innan jag är 29 vore det toppen. Vi vill ha minst tre barn och helst inte alltför tätt. Jag kommer från en stor familj och vill självklart ockås ha det :)

Svar på tråden vi följs åt och ger inte upp för ens vi får vårt plus!