Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Tidigare kändes taxi tryggt, men tyvärr så måste man ju ta sig till taxikön och senast förra veckan blev en tjej här i stan överfallen och avsliten sina kläder när hon på egen hand skulle gå några hundra meter till taxikön. Signalementet var 7-8 män som angrep bakifrån och ej kunde identifieras - utredning nedlagd.
Som de säger i På Spåret "VART ÄR VI PÅ VÄG ?"
Polisen vågar nu öppet säga att läget är katastrofalt och de tillägger.....det kommer att bli värre.
Vad skönt att vår statsminister då summerar 2015 med att han är väldigt nöjd med sitt och Sveriges agerande. Löfven är nöjd....alla andra gråter över vårt otrygga samhälle !
Idag ville dottern att jag skulle ta med henne till badhuset. Tyvärr är det en omöjlighet år 2016. När jag var på badet för ett par veckor sedan så var det en förfärlig stämning i omklädningsrummet. Bråk, skrik och kastande av saker....jag borde ha anat orår redan när jag såg alla minibussar utifrån badhuset. Jag var naiv, det går inte att åka till badhus med barn längre. Det går verligen inte....
Att i detta sammanhang kalla public service för opartiska är nästan skrattretande. Allt går ju ut på att förnerka att det finns problem och ständigt och jämt bjuda in Anders Lindberg på Aftonbladet för debatt. Den mannen är ju så enögd och naiv att man tror att han bara är ironisk.
Jag tror att alla här i tråden förstår hur snacket går när du träffar SD kvinnorna på krogen..
När det gäller badhus så gäller problemen ett fåtal. De flesta badhus har inte rapporterats in några problem: www.expressen.se/nyheter/badhusen-sjalva-om-sakerheten-i-simhallar/