Inlägg från: jagärjagvemärdu |Visa alla inlägg
  • jagärjagvemärdu

    Viktkamp 2016

    Jag vill också vara med! Målet är 16-18 kg till den 27e juli! Tänkte börja med 13 dagars strikt diet (danska rikshospitalets diet) för att sedan göra ett 12 veckors program som jag köpt, sen får vi helt enkelt se hur det blir därefter. Kanske kör de 12 veckorna igen eller så:) Har ca 29-30 veckor på mig så 16-18 kg känns ganska realistiskt! Vill kunna gå till stranden och gå i shorts/kjol för det har jag inte gjort på flera år:(

    Kan vi inte alla skriva vad vi väger just nu/längd och sedan viktmål sen kan vi ju ha invägning en gång i veckan eller en gång varannan vecka så vi kan peppa varandra lite? :)

    Jag börjar:

    jagärjagvemärdu: 158 cm 66 kg - mål 48-50 kg

  • jagärjagvemärdu
    smulan1984 skrev 2016-01-02 19:56:34 följande:

    Hej, hänger gärna på här.

    vägde in mig på 67,8 kilo till mina 148 centimeter igår. Nu kör jag en sockerfri månad till att börja med för att bryta av julens frossa. 

    även att äta mindre men jämnare. Blivit dåligt på den fronten under alla ledigheter...


    Vad är målet :)
  • jagärjagvemärdu
    smulan1984 skrev 2016-01-02 20:21:58 följande:
    målet blir att komma ner till 55. detta innan höstens resa till Kap Verde
    Det tror jag absolut du klarar!!!
  • jagärjagvemärdu
    smulan1984 skrev 2016-01-03 18:26:58 följande:

    idag släpade jag ut mig i motionsspåret i 30 minuter


    Så bra!! Ska också börja jogga efter denna 13 dagars dieten, tänkte köra lite styrkeövningar hemma just nu, tror inte det är så bra att konditionsträna när man kör väldigt kalorisnål diet eller?
  • jagärjagvemärdu
    kokos skrev 2016-01-04 08:20:32 följande:

    Jag behöver tips på magövningar efter förlossning..

    Eller kan jag göra situps 6 månader efter??


    Har hört om någon Olga som tydligen har en bok för de som fött barn :)
  • jagärjagvemärdu
    Mondly skrev 2016-01-04 09:44:46 följande:

    Hej, jag är gärna med här.
    35 år, fick mitt andra barn förra året och vi tänkte att vi är nöjda med våra två. :) nu vill jag en gång för alla gå ner de 15-20 kg som jag lagt på mig, till den vikt jag hade innan jag blev gravid första ggn.

    Är 166 cm lång och vägde 85 kg på nyårsdagen. Drömmen är att komma ner under 70 igen, gärna kring 65 kg.

    Har bestämt mig för att jag behöver en kickstart för att bli riktigt motiverad, så jag kör ren pulverdiet just nu 500-600 kcal om dagen. Är inne på dag fyra. Hoppas jag orkar hålla ut ett tag. Minus 2,5 kg än så länge, men förmodligen mest vatten.

    Hur gör ni andra?


    Kör också lågkalori men med mat, 13 dagars kur innan jag går över till ett 12 veckors program! Är på dag 3 nu ska väga mig imrn :)
  • jagärjagvemärdu
    finafia skrev 2016-01-04 12:57:37 följande:

    En till tjockis hänger på ;)
    Jag är in på andra veckan nu!
    Är 157cm lång och vägde 68,4kg vid första invägningen.


    Jobbar på en snabbmatskedja så ni kan ju ana vilka lockelser jag utsätts för hela tiden.. :( jag är en typisk jojo-bantare och behöver struktur och regler för att lyckats, jag har tidigare lyckats gå ner över 10kg på 8 veckor så det ska nog gå! Då var jag inte alls lika strikt med maten heller. :)

    Jag äter inga kolhydrater alls, utan byter ut potatis/ris&pasta till morot och sallad typ haha.. Massa morötter går åt här! I jobbet äter jag alltid sallad med grillad kyckling, utan några såser eller tillsatser :) Dessutom rider jag 5dgr/vecka, samt gymmar 6dgr/vecka. Jag försöker att bara vara borta från gymmet en dag i veckan för att få rutin på det hela. Däremot har jag inga krav på att springa 5km/dag eller sånt, utan bara att komma mig dit och typ springa 5min är en stor vinst för mig!


    Jag har en dag i veckan jag får äta fritt, men inget frosseri!

    Min första vecka var avklarad igår, och då vägde och mätte jag mig; Vågen visade -1,2kg (!) och måtten; Midja (89cm start) 83cm, dock över magen bara bort 2cm.. men det kommer väll! Låren hade också minskat 3cm :)

    Vad sägs om att köra utvärdering efter varje vecka här så vi får peppa varann och dela med oss av våra framsteg och eventuella baksteg? :)


    Vi är nästan lika långa och väger nästan lika mycket så kul! Var ska du resa? :)
  • jagärjagvemärdu
    Anna Hbg skrev 2016-01-04 23:09:11 följande:

    Hej!

    Jag hänger gärna på här jag med :)

    Är 160 cm lång och väger ca 67-68 kg.

    Vill ner till 55-60 kg som jag vägde innan senaste graviditeten.

    Fick barn den 12/11 så väntar på klartecken från bm att börja gymma igen och fram till dess får jag hålla mig till promenader :)

    Äter sisådär just nu så där måste det också ske en förändring.

    Har tidigare lyckats gå ner en hel del i vikt så hoppas hitta tillbaks till den motivationen och det drivet jag hade då.


    Vi väger också nästan lika mycket och är nästan lika långa :)
  • jagärjagvemärdu

    Hur går det för er? Imorgon är det 1 vecka sedan jag började med min diet så tänkte köra en invägning då :) hur mycket har ni andra gått ner? Idag är den värsta dagen på dieten usch...

  • jagärjagvemärdu
    Grodis15 skrev 2016-01-08 14:40:50 följande:

    Äter ni några snacks nu i helgen?

    Jag tänkte äta grönsaker med dip ikväll, till middag blir det hemgjorda hamburgare :)

    Har ni några goda frukost tips?


    muuums så gott:( har den värsta dagen på dieten idag:(
  • jagärjagvemärdu
    Mondly skrev 2016-01-08 20:14:43 följande:

    - 3,9 kg första veckan. Nästan 20% av mitt mål avklarat. Kört ren pulverdiet men bytt ut mot färdig shake nån gång när vi varit ute. Även sprungit på löpbandet 3 ggr. Hoppas på 2,5-3 kg denna vecka i viktnedgång. Mår förvånansvärt bra. Dag 3-5 som var jobbigast.


    Wow!! Nästan 4 kg på en vecka!! Får se vad min våg säger imorgon :) Hur många kcal ligger du på?
  • jagärjagvemärdu
    Grodis15 skrev 2016-01-08 20:48:39 följande:
    Sorry :/ inte så bra att skriva om mat när folk går på strikt diet kanske ;)
    Inga problem!
  • jagärjagvemärdu
    Mondly skrev 2016-01-08 21:35:31 följande:

    Jagärjag, jag ligger på ca 550-630 kcal/dag.


    Förstår inte hur du orkar jag dör ju nästan känns det som haha, äter 496 i genomsnitt enligt Lifesum!

    Fuskade lite igår, var sjukt hungrig och framför mig stod en burk med pepparkakor så blev 5 st, usch :( Ska väga mig idag men befinner mig inte hemma och är rädd att någon annans våg visar hemskt annorlunda så man blir besviken :(
  • jagärjagvemärdu

    Nu har även jag vägt mig! Hade inte möjlighet att göra det igår tyvärr. -3.2 kg på 8 dagar, känner mig supernöjd! Är idag dag 9 på dieten (av 13) och mitt mål är att jag ska hamna på normalvikt istället för övervikt när dieten är slut! :) Ligger nu på 62.8 och måste ner till ungefär 62.2-62.4 för att hamna på normalvikt. Bara 14.8 kg kvar nu!

  • jagärjagvemärdu
    Isabellisen skrev 2016-01-11 09:39:38 följande:

    Hej!

    Jag jobbar också på viktnedgång och vill joina i denna tråd. Jag går på pulverdiet på dag 4 idag men dragit ner på kalorier i ca 1 vecka. Startvikt 70 kilo och nu ca 68. Målvikten är 63-64 så vill bara gå ner några kilon.

    Har låg ämnesomsättning och går på levaxin så tänkte köra hardcore om jag orkar och klarar, vill säga.


    Hur lång är du? Det är ju bara 6-7 kg det klarar du nog galant!!
  • jagärjagvemärdu

    62.2 visade vågen idag och är officiellt inte överviktig längre, utan har numera ett normalt BMI!!! -3.8 kg på 9 dagar!!! Mycket vätskevikt såklart men känns skönt ändå!!!

  • jagärjagvemärdu

    Jag tänkte börja på mitt 12 veckors program imorgon! Har sett fram emot det!! Gjorde programmet för längesedan och gick ner 10 kg på 6 veckor så fullföljde inte ens dieten! Det bästa var ju att jag aldrig ätit så mycket i hela mitt liv som jag gjorde då! :)

Svar på tråden Viktkamp 2016