Inlägg från: Isabellalindahl |Visa alla inlägg
  • Isabellalindahl

    Orolig för sken graviditet

    Hej!

    Nu är det så att jag och min sambo försöker att få barn. Detta gör dock att varje singnal jag känner av av min kropp får mig att bli orolig och förväntans full.

    Jag vet att de sämsta en kan göra är att stressa upp en och hoppas så mycket på en graviditet som jag gör just nu.

    Jag hade min senaste mens den 24 dec och ska få nästa mens nästa vecka. Detta gör att jag inte kan testa heller. (Har redan gjort de ändå visar dock negativt)

    Ska tillägga att jag har väldigt oregelbunden mens.

    Jag är super nojig speciellt när till och med sambon känner av visa av graviditetstecken. Om de nu är det vill säga.

    *Just nu känner jag att jag har liten värk i livmodern och på vänstra sidan

    *uppsväld så de ser ut att jag är i 5månad nästan (inga tarm problem dock)

    *extremt styva bröstvårtor och även spända bröst vilket sambon regera mest på

    *trötthet

    Jag är vill så gärna bli gravid så jag tror jag går av på mitten snart. Jag vill verkligen inte att detta ska vara skengraviditets tecken.

    Vad tror ni? Någon mer som känner igen sig?

  • Svar på tråden Orolig för sken graviditet
  • Isabellalindahl

    Vill tillägga att de första riktiga försöket vi gör denna månad. Har dock pratat på det sedan 1år snart om hur det skulle vara osv..

  • Isabellalindahl

    Åååh grattis!!! :D hoppas på samma tur snart..


    Mihatto skrev 2016-01-17 09:31:45 följande:

    Hej!

    Visst känner jag igen mig! Har varit skengravid ett flertal gånger, även när jag inte har försökt att bli gravid. Hemskt hur man kan känna sig så "säker" på något som bevisar sig vara motsatsen.

    Har du koll på ÄL och exakt BIM? Jag tog ÄL-stickor och fick reda på exakt datum (1/1-16) körde på som bara den... Sen uppstod exakt samma symptom som du beskriver + näsblod, yrsel, dålig hy och en obeskrivlig känsla av något i nedre delen av magen, som ett åskoväder! Plussade svagt svagt den 14/1 och starkare igår 16/1. ÄNTLIGEN! Så håll ut och testa om en vecka igen, alla får ju olika utslag av hcg, vissa tidigt och andra väldigt sent.

    All lycka till dig/er! :) 


  • Isabellalindahl

    Hoppas för oss båda på bättre lycka snart


    Tjollahopp skrev 2016-01-17 10:58:19 följande:

    Har prickat in ägglossning flera månader och har regelbunden mens!! Inte fasen hjälper de, det vill sig lixom inte.. Har bim om 5 dagar


  • Isabellalindahl

    Tack för ett så bra svar till varför jag känner så :)


    Cyanea skrev 2016-01-17 13:42:59 följande:

    Skengraviditet och så tidiga symptom på graviditet är båda myter. Det du beskriver som symptom ÄR symptom, men inte på varken sken- eller riktig graviditet utan ägglossning. När man ägglossar producerar äggstockarna hormonet Progesteron, som ger precis de här symptomen. 

    Blir man gravid känns det exakt likadant. Inte förrän efter tidigast 5-6 dygn efter ägglossning fäster ägget, och inte förrän efter det börjar moderkakans celler att producera hCG, men detta kan dröja till 10-11 dygn efter ägglossning. I början är det så lite hCG att det inte känns alls i kroppen, man har fortfarande väldigt låga nivåer när man plussar tydligt. De flesta känner inte av hCG förrän de är i v. 6-7, alltså 4-5 veckor efter ägglossning. 

    Så kort och gott - förmodligen är det symptom av en lyckad ägglossning du känner av, vilket ju är strålande! Det innebär att du bevisligen haft ägglossning den här månaden och att det finns en chans att plussa så småningom. Lycka till! 


  • Isabellalindahl

    Håller tummarna för dig!


    Flurriburr skrev 2016-01-17 17:48:43 följande:

    Hejsan! Hade också sista mensen 24 dec. Väntar nu på BIM på tisdag den 19e. Känner av lite molvärk ibland, kissnödig och lite trött. Ska testa imorgon, men vågar inte riktigt hoppas :(


  • Isabellalindahl

    Grattis, hoppas själv också på lycka nästa vecka när jag ska testa igen!


    HannaN1 skrev 2016-01-17 18:03:40 följande:

    Vi får hålla tummarna för dig! :)

    Jag plussade i fredags morse! Alla gravidsymptom är ju så individuella.

    Vi försökte till tusen denna gången! Visste när ägglossningen var och körde på de 4-5 fertila dagarna där. Vi hade nog extrem tur bara.

    Jag hoppas du plussar!! Jag hade knappt några symptom alls innan plusset, testade mig på självaste BIM dagen.

    Hade haft lite molvärk i livmodern som kom och gick 4 dagar innan. Lite trött kanske, annars inget alls i övrigt förutom att jag åt som en häst. Fast det gör jag alltid :D


  • Isabellalindahl

    Jag har nu även lagt märke till att mina blodådror syns på brösten vilket de aldrig har gjort förut. Ååh tror jag blir riktigt paranoid snart :(

  • Isabellalindahl

    Jag kunde inte hålla mig längre och gjorde ett test nu ikväll där det visa ett VÄLDIGT svagt plus. De nästan så de inte syntes ens men de var trotts allt ett plus!

    Tänkte tar ett nytt test direkt på morgonen så hoppas jag på att de fortfarande är ett plus men lite mer synligt!! :))

  • Isabellalindahl

    Hahah så roligt, jag tror jag hade ÄL den 7januari :) men jag är inte säker då jag har oregelbunden mens.

    Sen är man ju orolig över att få ett missfall då jag märkte graviditet innan BMI

    När hade ni ÄL, hur mår ni just nu känner ni något?


    Anateresa skrev 2016-01-18 17:33:42 följande:

    ser att vi är hela 3 st i denna tråd som hade sista mens den 24:e...vad roligt om vi alla skulle plussa :)


    Anateresa skrev 2016-01-18 17:31:51 följande:

    Isabella det verkar som att vi hade vår sista mens samtidigt, på julafton :D jag hoppas på plus oxå....när tror du att du hade ÄL?


  • Isabellalindahl

    Är orolig för missfall då jag tex när jag handla idag fick kramp i magen två gånger som KLM lina fort som de försvan och nu mensvärk sedan dess. De kan väl inte bli ett missfall nu ?


    Anateresa skrev 2016-01-18 18:01:28 följande:

    Jag är också extremt oregelbunden. Använde CB digitala ÄL test och fick en fast gubbe på söndagen den 10:e. När man fått den markeringen brukar ÄL ske inom 36h

    Hade ev en nidblödning i förrgår som varade ca 24 h. hoppas det var det iaf, och att det faktiskt är ett grav tecken!

    Utöver det känner jag inte så mkt än. men det har jag inte gjort med mina andra två barn heller...:)

    Längtar bara tills jag kan få testa! 

    skule bli en september/oktober bebis då ju...:)

    Varför tror du att du skulle få missfall bara för att du känner tidiga tecken?


  • Isabellalindahl


    Så såg testet ut idag är dock -4 BMI
    Anateresa skrev 2016-01-18 19:37:29 följande:

    Teoretiskt kan det nog bli missfall om ett ägg inte fäster även om det blivit befruktat då många graviditeter slutar så som går obemärkt förbi då man bara tror att man får mens som vanligt. 

    Men försök att inte tänka så mycket på det utan bara avvakta och se. det finns ändå inte så mycket man kan göra för att påverka vad som händer.

    hur svagt visade testet? tog du ingen bild?


  • Isabellalindahl

    Hur går det för dig med dig? Har du plussat? :)


    Anateresa skrev 2016-01-18 20:55:50 följande:

    wiiie vad kul :) Mitt första test var svagare än så när jag fick första plusset med sonen

    jag verkar fortfarande ha lite yttepytte blödningar märkte jag nyss.....:/


  • Isabellalindahl

    Jag är nu 6+5 men nu har illamående börjat på riktigt så kan knappast leva ett vanligt liv men de går väl över snart. Hahah

    Håller tummarna för dig! :)


    Anateresa skrev 2016-02-09 19:26:31 följande:

    Jag fick mens efter några dagars mellanblödningar. Försöker igen denna månad :) hur går det för dig??


Svar på tråden Orolig för sken graviditet