• Trollsländan3

    Bildtråd BF JULI 2016

    Hej alla gravida!

    Tänkte att vi kunde dra ihop ett gäng som har BF i juli 2016 o dela med oss av bilder på magar, UL-bilder och allt annat fint vi fixar inför den nya familjemedlemen Hoppas ni vill hänga på.

    Själv har jag BF den 30/7-16 och klev in i v 14 idag.

  • Svar på tråden Bildtråd BF JULI 2016
  • Moorii

    Förstår precis hur less ni är.. 36+3 här, foglossning från helvetet, har ont hela dagarna nu, ilar och värker vid minsta rörelse. Har också varit lite mer toanödig senaste veckan, och har haft mensvärk från och till. Inga förvärkar dock, tror jag. Från och med onsdag och 37+0 så är han välkommen när som! Komsi komsi!

  • cameleon

    Idag är det prick en månad till lillan kommer Glad

    Jag blir tröttare och tröttare och kan sova i princip hur länge som helst. Lillan rör sig hela tiden och det känns så himla starkt och syns utanpå :)

    Ända sedan jag började med järntabletter har jag varit hård i magen men nu är det värre än någonsin! Jag får springa på toaletten och försöka göra nr 2 flera gånger om dagen, sjukt jobbigt.


  • cameleon

    Tips om ni har svullna fötter eller anklar, denna kylande gel är så skön! Igår svullnade mina fötter och anklar upp rejält, var så illa ett tag att jag hade svårt att gå och det bultade rejält i dom, usch.

    Denna hjälpte verkligen för mig :)


  • Trollsländan3
    cameleon skrev 2016-06-26 20:09:38 följande:

    Tips om ni har svullna fötter eller anklar, denna kylande gel är så skön! Igår svullnade mina fötter och anklar upp rejält, var så illa ett tag att jag hade svårt att gå och det bultade rejält i dom, usch.

    Denna hjälpte verkligen för mig :)


    Tack för tips!

    Har sjukt ont i mina fötter idag
  • Trollsländan3

    Vart hos BM 35+2

    Sf-mått 31,5 cm

    Allt såg bra ut.

    Nästa koll på onsdag på akademiska. O då ska ja äntligen få mitt datum för igångsättning

  • cameleon
    Trollsländan3 skrev 2016-06-27 11:04:40 följande:

    Vart hos BM 35+2

    Sf-mått 31,5 cm

    Allt såg bra ut.

    Nästa koll på onsdag på akademiska. O då ska ja äntligen få mitt datum för igångsättning


    Vad härligt med ett datum för igångsättning, är så avundsjuk, vill bara bort med den här magen nu och få bebisgosa.

    Strax skall jag börja göra hallonbladstéet, skall bli spännande :)
  • Niyoh81

    V.40 i morgon å ingen bebis så långt ögat kan nå. Nu e ja så jävla bitter å less. Nu VILL ja ha ont så ja vet att de är på G.

    Att ha mys med mannen e ju fan bara jobbigt...gör ju bara ont i fogarna å får ju inga sd av de heller.

    En liten fråga..igår kände ja på tappen å den är mjuk. Tror ja har börjat öppna mig lite å i går kände ja typ som en bula eller hinna bukta ut i tappen. Va kan de vara?

  • cameleon
    Trollsländan3 skrev 2016-06-23 10:42:51 följande:
    Googlade runt lite o hitta att de bara är att plocka bladen, torka i ugn på ca 60-70 grader. Nu kokar jag dem tillsammans med lite svartavinbär ja hade i frysen(för smakens skull)

    Sen ska de väl bara va o dricka
    Hur länge hade du bladen i ugnen innan dom torkade? Jag satte ugnen på 60 grader..

    En dum fråga kanske men kan man inte bara smula sönder bladen när dom torkat och lägga i tesil och doppa i kokande vatten som vanligt? Eller?
  • Trollsländan3
    Niyoh81 skrev 2016-06-27 12:02:27 följande:

    V.40 i morgon å ingen bebis så långt ögat kan nå. Nu e ja så jävla bitter å less. Nu VILL ja ha ont så ja vet att de är på G.

    Att ha mys med mannen e ju fan bara jobbigt...gör ju bara ont i fogarna å får ju inga sd av de heller.

    En liten fråga..igår kände ja på tappen å den är mjuk. Tror ja har börjat öppna mig lite å i går kände ja typ som en bula eller hinna bukta ut i tappen. Va kan de vara?


    Förstår precis, o du får va less!

    Min tapp e också mjuk, ca 2 cm lång o öppen för typ 3 fingrar som i ett U eller hur ja ska förklara. Vågar dock inte känna hur långt upp ja kan få in dom...

    Kan de va fosterhinnab du känner? E bebis fixerad.

    Min är ruckbar enligt bm idag, o har knappt några sd alls. Läste att barnet hos omföderskor sällan fixerar sej förns förlossningen är igång då bäcknet är bredare o bebisen inte fastnar/fixerar sig.
  • Trollsländan3
    cameleon skrev 2016-06-27 11:28:16 följande:

    Vad härligt med ett datum för igångsättning, är så avundsjuk, vill bara bort med den här magen nu och få bebisgosa.

    Strax skall jag börja göra hallonbladstéet, skall bli spännande :)


    Nu börjar oron blanda sig med nervositet. Bm tyckte jag skulle packa väskan o ta mef på onsdag i fall att!!

    Har även ansökt om föräldrapenning idag!

    Ang hallonbladstet så hittade ja inge tydliga instruktioner.

    Ja lät dem torka ca 30 min. Men sen läste ja på en annan sida som ja hitta att man lika gärna kunde ta färska blad. Men man fick inte koka dem oavsett om de va torkade eller färska för då förvinner de verksamma ämnet i bladen.

    Ja fick mest lös mage av mitt
  • Niyoh81
    Trollsländan3 skrev 2016-06-27 12:26:42 följande:

    Förstår precis, o du får va less!

    Min tapp e också mjuk, ca 2 cm lång o öppen för typ 3 fingrar som i ett U eller hur ja ska förklara. Vågar dock inte känna hur långt upp ja kan få in dom...

    Kan de va fosterhinnab du känner? E bebis fixerad.

    Min är ruckbar enligt bm idag, o har knappt några sd alls. Läste att barnet hos omföderskor sällan fixerar sej förns förlossningen är igång då bäcknet är bredare o bebisen inte fastnar/fixerar sig.


    Nä han e inte fixerad än.

    Ja men ja kan rent av känna bebis huvud om de är de..och kan känna den ire kanten av tappen..dock vet ja inte hur lång den är..

    Ja detta e ju mitt fjärde så vet att han kan dröja med att fixera sig
  • mmimmi

    Går in i v.38 idag och har 19 juli som BF, men igår så sa barnmorskan att jag nog får gå MAX 1v-10dagar till bara men att det kan sätta igång när som helst nu :) orkar nästan inte en dag till med dessa krämpor i revbenen och förvärkar + en hejdundrans förkylning och feber nu också. Hua! Ingen jätterolig graviditet med urinvägsinfekioner sen dag 1 och GBS-bakterier. Hoppas verkligen att det kommer gå vägen snart, helst innan BF som BM beräknade då hon låg väldigt långt ner och borrade med huvudet. :) hoppas så väldigt på att hon är frisk och kry min lilla tjej efter en svajig grav :)

  • Trollsländan3

    Då var sista flöde o tillväxt kontrollen gjord. Hade min vanliga läkare idag och tyckte att bm som hade gjort förra tillväxt ul hade mätt fel (hon gick igenom hennes bilder).

    Idag ligger hon på 2500g o alldeles normal för veckan (35+4). Flödet o fostervattensmängden såg bara bra ut de med.

    Ska tillbaka till henne den 5/7 o bli undersökt o kör en ctg kurva. Och sen få komma till FL den 11/7 för en bedömning och igångsättning om de finns plats.

    Där känner jag mig lite besviken då min bm sa at man fick en dag o en tid och så är de det som gäller.

    Så nu känns de så där osäkert ändå :-/

  • Niyoh81

    Tisdagsmorgon 04.29 föddes våran son med akutsnitt.

    På måndagkväll började ja känna av onda sd men tänkte att de bara höll på som tidigare.

    Vid 11 tiden när jag va på toa hade jag en liten blödning så prata med min man som va på jobbet om ja skulle ringa in till FL. Avvaktade en h till å ringde sen vid 12 eftersom sd kom mer regelbundet. De tyckte att vi skulle komma in för kontroll.

    Inne på FL blev ja uppkopplad där de såg att ja hade regelbundna värkar. Gjorde en undersökning som visade att ja var öppen 4 cm å hade en buktande fosterhinna.

    Blev inskriven 01.40 på FL. Både jag och min man blev lite chockade eftersom vi inte trodde de var på G.

    Fick byta rum och där fick jag bada. Var verkligen skönt men gick upp en stund för att gå.

    Ny kontroll å öppen 5 cm. Dock avtog värkarna lite så Bm berätta att dom skulle nog ta hål på hinnan. Men eftersom hon inte riktigt kände bebisens huvud gjorde de ett ul. För tydligen om huvudet e för högt upp å vattnet går finns risk att navelsträngen kommer ut först.

    Tittar och kollar å har svårt att se så hon kallar in jourläkare som ser på en gång att bebis ligger med ryggen neråt.

    Får veta att ja måste akutsnittas eftersom de finns för stora risker med att föda i säte.

    Börja storgråta eftersom de va de sista jag ville göra.

    Fick bricanyl för att lugna ner värkarna å blev sedan utrullad till OP.

    Tog sin lilla tid att få ut han men tillslut kom han.

    3088 g och 50 cm lång.

    Vi mår bra nu å är hemma. Kian är så go och underbart snäll :)

  • cameleon
    Niyoh81 skrev 2016-06-30 07:00:15 följande:

    Tisdagsmorgon 04.29 föddes våran son med akutsnitt.

    På måndagkväll började ja känna av onda sd men tänkte att de bara höll på som tidigare.

    Vid 11 tiden när jag va på toa hade jag en liten blödning så prata med min man som va på jobbet om ja skulle ringa in till FL. Avvaktade en h till å ringde sen vid 12 eftersom sd kom mer regelbundet. De tyckte att vi skulle komma in för kontroll.

    Inne på FL blev ja uppkopplad där de såg att ja hade regelbundna värkar. Gjorde en undersökning som visade att ja var öppen 4 cm å hade en buktande fosterhinna.

    Blev inskriven 01.40 på FL. Både jag och min man blev lite chockade eftersom vi inte trodde de var på G.

    Fick byta rum och där fick jag bada. Var verkligen skönt men gick upp en stund för att gå.

    Ny kontroll å öppen 5 cm. Dock avtog värkarna lite så Bm berätta att dom skulle nog ta hål på hinnan. Men eftersom hon inte riktigt kände bebisens huvud gjorde de ett ul. För tydligen om huvudet e för högt upp å vattnet går finns risk att navelsträngen kommer ut först.

    Tittar och kollar å har svårt att se så hon kallar in jourläkare som ser på en gång att bebis ligger med ryggen neråt.

    Får veta att ja måste akutsnittas eftersom de finns för stora risker med att föda i säte.

    Börja storgråta eftersom de va de sista jag ville göra.

    Fick bricanyl för att lugna ner värkarna å blev sedan utrullad till OP.

    Tog sin lilla tid att få ut han men tillslut kom han.

    3088 g och 50 cm lång.

    Vi mår bra nu å är hemma. Kian är så go och underbart snäll :)


    Stort grattis, herrejösses vilken liten goding :) :)
  • Trollsländan3
    Niyoh81 skrev 2016-06-30 07:00:15 följande:

    Tisdagsmorgon 04.29 föddes våran son med akutsnitt.

    På måndagkväll började ja känna av onda sd men tänkte att de bara höll på som tidigare.

    Vid 11 tiden när jag va på toa hade jag en liten blödning så prata med min man som va på jobbet om ja skulle ringa in till FL. Avvaktade en h till å ringde sen vid 12 eftersom sd kom mer regelbundet. De tyckte att vi skulle komma in för kontroll.

    Inne på FL blev ja uppkopplad där de såg att ja hade regelbundna värkar. Gjorde en undersökning som visade att ja var öppen 4 cm å hade en buktande fosterhinna.

    Blev inskriven 01.40 på FL. Både jag och min man blev lite chockade eftersom vi inte trodde de var på G.

    Fick byta rum och där fick jag bada. Var verkligen skönt men gick upp en stund för att gå.

    Ny kontroll å öppen 5 cm. Dock avtog värkarna lite så Bm berätta att dom skulle nog ta hål på hinnan. Men eftersom hon inte riktigt kände bebisens huvud gjorde de ett ul. För tydligen om huvudet e för högt upp å vattnet går finns risk att navelsträngen kommer ut först.

    Tittar och kollar å har svårt att se så hon kallar in jourläkare som ser på en gång att bebis ligger med ryggen neråt.

    Får veta att ja måste akutsnittas eftersom de finns för stora risker med att föda i säte.

    Börja storgråta eftersom de va de sista jag ville göra.

    Fick bricanyl för att lugna ner värkarna å blev sedan utrullad till OP.

    Tog sin lilla tid att få ut han men tillslut kom han.

    3088 g och 50 cm lång.

    Vi mår bra nu å är hemma. Kian är så go och underbart snäll :)


    Stort grattis till eran fina kille! Inte alls avis
  • De5pojkarna

    Ett tips från en erfaren mamma.. :) 


    Ni som vill försöka få igång förlossningen. Massera på insidan foten (höger för min del), nedanför fotknölen. Hitta en öm punkt som ni skall massera på ganska länge och lite hårt. Startat 2 förlossningar med vattenavgång tackvare detta.. ;)

Svar på tråden Bildtråd BF JULI 2016