• Anonym (Ace Ventura)

    Asexuell relation? svar från tjejer.

    Hej Jag är en Hemlig Asexuell dvs ingen i mitt liv vet om det och jag är rätt så bra på att fejka det. 

    Har kommit till en ålder nu där alla försöker fixa en tjej åt mig... Jag undviker med olika ursäkter osv. 

    Nu vet jag att sex är något viktigt för vanligt folk. 

    Så tjejer skulle ni kunna vara med en asexuell ?
    Hur skulle ni ta det om en kille säger det till er?

    Ska jag säga det på första dejten eller vänta tills det blir mer?

    Jag har absolut ingen lust till nåt fysiskt umgänge men jag kan lära mig om tjejen är villig och lära ut.  

    Hur ser ni på saken?

  • Svar på tråden Asexuell relation? svar från tjejer.
  • Anonym (ines)
    Anonym (Ace Ventura) skrev 2016-02-07 04:02:58 följande:
    Hehe xD  förstår vad du menar men därför jag undrade om du ville prata mer privat för att se om vi är något för varandra. Annars så kan man ju alltid vara vänner XD. 

    Hur gammal är du ? jag är 27. 
    Ja, varför inte. Jag skickar ett hej :P
  • Anonym (ines)
    Anonym (ines) skrev 2016-02-07 07:45:14 följande:
    Ja, varför inte. Jag skickar ett hej :P
    Jag är 23 btw.
  • Ordinär Man

    Googling ger Asexuellas Förening som ska vara en underavdelning till RFSL. Det har tycker jag är intressant, då du refererar till sex enbart som något med kvinnor. Skulle det vara sak samma om det var en man det där med att du "ställer upp" på sex? Eller är du mer (hittar på nu) heteroAsexuell? Samtidigt kan jag förstå att det du inte finns någon anledning att komplicera relationen om ni nu inte ska ha sex i alla fall.

  • Ordinär Man
    Anonym (Sexet kvittar) skrev 2016-02-01 10:44:39 följande:

    Jag skulle lätt kunna leva i en relation utan sex! Är tillsammans med en översexuell man nu och fy farao vad jag avskyr det! Det har gått så långt att jag oftast avböjer att ens träffa honom. :/


    Varför i helvete är det tillsammans med honom när du avskyr hans intressen?

    Skulle du Ace, och ni andra asexuella, kunna leva i en relation där er partner får träffa andra för att leva ut sin sexualitet?
  • Anonym (Likasinnad)

    Vi finns där ute :) du kommer hitta den som passar dig perfekt utan att behöva ge något du ej är bekväm med eller behöva leva ett liv du inte är nöjd med pga andras förväntningar och syn på vad som anses vara normalt...

    Som 31årig kvinna (och nyskild sedan bara 3 månader tillbaka) så anser folk att det är fritt fram att diskutera och ifrågasätta varför man ej har barn än/det kommer ska du se, är det inte dags att hitta en partner / han kommer ska du se... Nej tack, mitt liv, min framtid har jag valt själv, för min egen skull!

  • Anonym (ines)
    Ordinär Man skrev 2016-02-07 08:02:23 följande:
    Varför i helvete är det tillsammans med honom när du avskyr hans intressen?

    Skulle du Ace, och ni andra asexuella, kunna leva i en relation där er partner får träffa andra för att leva ut sin sexualitet?
    Nej, då lever jag hellre själv och låter den andra hitta någon annan.
  • Anonym (miss)
    Anonym (Ace Ventura) skrev 2016-02-07 03:40:47 följande:
    Hej miss. 

    Skulle du kunna länka denna forum du nämner? jag har hittat en amerikansk men det är ganska långt bort för att skapa ett förhållande.  Jag är likadan som din syster, jag kysste inte min första tjej förrän jag var ca 15 och då var det tjejen som drog mig till henne och gav mig en kyss...

    När jag var liten t.ex. så spelade vi snurra flaskan och när det blev min tur så frågade jag tjejen om hon ville kyssas.. hon sa nej så jag sa att det var lugnt och att hon skulle slicka sin mun och när vi går ut att hon ska använda armen för att torka bort läppen så att alla ser det, då tror dem att vi har kyssts. Hur gör din syster med dejtandet? väljer hon bara att vara ensam ?

    Har själv inte varit på så många forum, bara hört av asexuella vänner som hittat andra asexuella. Men jag hittade en facebook sida om du har fb; 


    www.facebook.com/groups/1431912823776780/


    Och även denna hemsida som ordnar träffar.


    asexuellt.blogspot.se/


    Min syster är inte intresserad av att dejta alls. Hon har som sagt aldrig blivit kär och är ointresserad av allt som handlar om romantik. Hon har vänner och så som hon umgås med men har aldrig uttryckt att hon vill ha mer än vänskapliga relationer. Så hon väljer att vara ensam på ett sätt, men hon har en rumskompis och vänner så helt ensam är hon inte.


    Smart sätt att lösa snurra flaskan på :P Gillar du att kyssas nu? Med tanke på att du gillar närhet och kan bli kär? Eller hopas det ihop med sex?

  • Anonym (miss)
    Anonym (Klurigt) skrev 2016-02-05 20:27:04 följande:

    En kille som inte vill ha sex? Sök terapi. Jag menar inget elakt, men om du inte vill ha sex så är det något fel, som inte ha rmed det fysiska att göra.


    Tycker du att homosexuella ska söka terapi också? Alla behöver inte vara intresserade av sex bara för att du är det. Och kvinnor kan ha precis lika stort intresse som män av sex, det är upp till varje person. Jag har t.ex. större behov av sex än min sambo och jag är kvinna. 


    Du borde läsa på om vad asexualitet är.


    asexuellt.blogspot.se/2005/09/vad-innebr-det-att-vara-asexuell.html

  • Lilje
    Anonym (Ace Ventura) skrev 2016-02-07 04:00:47 följande:
    Ja men tänk om vi klickar på alla andra sätt liksom. Du är attraherad av mig och jag är känslomässigt attraherad av dig. Spelar det då någon roll ? Jag ger dig det du vill ha, varför kan det inte räcka? Jag tycker ju fortfarande om att umgås liksom, gosa och allt det där e nice =). Det är bara att jag inte har nån lust och ligga och som sagt vi kan komma fram till nåt så att du blir omhändertagen. 
    Ensidigt sex är inget för mig. Jag tänder inte alls om partnern bara går genom det som är förväntad utan att själv ha något intresse.

    Hålla handen, kolla på film, ha djupa samtal, det kan man lika gärna göra med kompisar. Det gör inte ett förhållande för min del.
  • Ordinär Man
    Anonym (miss) skrev 2016-02-07 17:34:12 följande:

    Tycker du att homosexuella ska söka terapi också? Alla behöver inte vara intresserade av sex bara för att du är det. Och kvinnor kan ha precis lika stort intresse som män av sex, det är upp till varje person. Jag har t.ex. större behov av sex än min sambo och jag är kvinna. 

    Du borde läsa på om vad asexualitet är.

    asexuellt.blogspot.se/2005/09/vad-innebr-det-att-vara-asexuell.html


    Om det är något som känns annorlunda efter konstigt när man jämför sig med andra, kan det visst vara en bra idé att gå i terapi. Det behöver inte alls vara något fel på sig, utan för att komma underfund med sig själv.
Svar på tråden Asexuell relation? svar från tjejer.